راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

انتخابات ریاست جمهوری

رقابت نامزد

حزب کمونیست

با پوتین

گزینش و ترجمه از منابع روسی

آزاده اسفندیاری

 

 

 

انتخابات ریاست جمهوری روسیه قرار است هجدهم ماه مارس سال 2018 برگزار شود. به همین مناسبت حزب کمونیست روسیه، هفدهمین کنگره خود را در روز های 22 و 23 دسامبربرگزارکرد تا کاندیدای منتخب خود را معرفی کند.

در جلسه پایانی کنگره، پلنوم کمیته مرکزی حزب کمونیست روسیه تشکیل و"پاول گرودین" رئیس "ساوخوز لنین" را به عنوان نامزد ریاست جمهوری این حزب، برای رقابت با دیگر کاندیدا ها معرفی کرد.

گنادی زوگانف رهبر حزب کمونیست روسیه، انتخاب"پاول گرودین" برای نامزدی ریاست جمهوری روسیه را به وی تبریک گفت. زوگانف با تاکید بر همبستگی سازمان حزبی اظهار داشت: مهم ترین ضعف انتخابات روسیه پراکندگی و تشتت آراء است. امیدواریم در این شرایط با انتخاب گرودین، این ضعف اساسی بر طرف گردد. ما همه تلاش خود را به کار خواهیم برد تا انتخابات ریاست جمهوری عادلانه و رقابتی باشد. ما برنامه جدیدی را در نظر داریم و امیدواریم متحدین حزب کمونیست در تحکیم و تکمیل آن سهیم شوند و ما را یاری کنند.

رهبر حزب کمونیست یاد آوری کرد، ما بر این امر واقف هستیم که در مبارزه انتخاباتی، کار سخت و دشواری در پیش خواهیم داشت. مخالفین ما برخورد سختی با ما  خواهند کرد و از هر گونه تهمت و فرافکنی و دروغ، دریغ نخواهند ورزید.

زوگانف، به اعضای کنگره پیشنهاد کرد تا پایان انتخابات ریاست جمهوری، کنگره همچنان باز بماند تا چنانچه موضوع حاد و با اهمیتی بوجود آمد، حزب بتواند با تصمیم جمعی موضوع مورد نظر را برای راه حل درست و عقلانی، به بحث و گفتگو بگذارد. این پیشنهاد با اکثریت آرا به تصویب رسید.

بر اساس انتخاب پلنوم کمیته مرکزی حزب کمونیست روسیه، پاول گرودین، نامزد حزب کمونیست برای ریاست جمهوری روسیه از 316 رای دهنده، با 303 رای موافق را بدست آورد. گرودین، رئیس ساوخوز (موسسه کشاورزی جمعی یا دولتی زمان شوروی) بنام"لنین"، مزرعه نمونه و مرکز تولیدات کشاورزی و صنعتی وابسته به حزب کمونیست روسیه، در اطراف مسکو است.

رئیس ساوخوز لنین، پس از انتخاب خود در کنگره حزب کمونیست گفت: با وجود پنج بار کار شکنی آشکار و همه جانبه از طرف مخالفان، ما توانستیم تمام برنامه حزب کمونیست را در ارتباط با اقتصاد کشاورزی در ساوخوز لنین به مرحله اجرا در آوریم. من با تمام برنامه های حزب کمونیست روسیه که از جانب گنادی زوگانف ارائه شده است موافق هستم و حاضرم برای اجرای نکته به نکته آن تعهد خود را کتبا اعلام کنم.

گرودین، پس از تشکیل حزب"روسیه واحد" (حزب حاکم)، تا سال 2010 عضواین حزب بود اما به دلیل عدول این حزب از شعارهای عدالت محور جهت رفاه مردم، از این حزب دولتی استعفا داد.

پاول گرودین، بر این عقیده است که اکثریت جمعیت کشور شامل کارگران، معلمان، پزشگان و دیگر اقشار اجتماعی از برنامه هایش استقبال وسیع خواهند کرد. برنامه های حزب کمونیست روسیه، برنامه ای است که خواست اکثریت شهروندان روسیه را در برمی گیرد.

گرودین، بر این باور است، اگر همه نامزد های ریاست جمهوری، برای تبلیغات انتخاباتی خود، بتوانند به تساوی و عادلانه از رسانه های ملی بر خوردار شوند، او قطعا برنده انتخابات خواهد شد. پاول گرودین در امور سیاسی فرد کم سابقه ای نیست. او بعنوان یک مدیر اجرایی،صادقانه کار کرده است و توانمندی خود را با پشتکاربی نظیر نشان داده است. او چندی پیش در انتخابات مجلس محلی با فشار مخالفین از انتخابات حذف شد اما با تلاش رهبری حزب کمونیست روسیه، توانست در انتخابات شرکت کرده و به عضویت مجلس در آید.

گرودین 57 سال دارد. او  35 سال پیش به عنوان مهندس کشاورزی در ساوخوز لنین شروع به کار کرد و سال 1997 به عنوان شایسته ترین فرد برای ریاست این موسسه انتخاب شد!

 

فیلم در باره ساوخوز لنین

https://kprf.ru/activity/elections/171646.html

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh


 

 

 تلگرام راه توده :

https://telegram.me/rahetudeh

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 629  راه توده -  7 دیماه  1396

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت