راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

پریشان گوئی های رهبر

رای مردم

امنیت نمی آورد

سایه جنگ را

دور نمی کند!

 

 

 

آیت‌الله خامنه‌ای روز یکشنبه در دیدار با معلمان دست چین شده بسیجی و حجتیه‌ای که از سراسر کشور به بیت وی آمده بودند با اشاره به این سخن پیشین خود وی که "حضور مردم تضمین‌کننده امنیت و رفع‌کننده سایه جنگ است" در تکمله‌ای خنده دار گفت: "من این را می‌گویم نیایند حرفی را که بنده به صراحت بیان کردم تحریف کنند و بگویند مراد فلانی این است که حضور مردم دولتی را سر کار می‌آورد، که آن دولت... نه آقا؛ دولت‌ها تأثیری ندارند."

اشاره رهبر به سخنان اسحاق جهانگیری در مناظره تلویزیونی بود که گفت: "همان‌طور که رهبری فرمودند حضور مردم بود که در سال 92 سایه تهدیدها را از کشور کوتاه کرد". البته هر کس که حداقل عقل سلیم داشته باشد و سخنان رهبر را شنیده باشد همان نتیجه‌ای را می‌گیرد که جهانگیری گرفت. یعنی مردم با حضور خود دولتی را بر سر کار می‌آورند که می‌تواند با تدبیر و دیپلماسی تهدید و خطر جنگ را از کشور بر طرف کند. ولی رهبر این تفسیر بدیهی و عاقلانه را "تحریف"‌ سخنان گهربار خود می‌داند. ایشان می‌گوید رای مردم و دولت‌ها تاثیری در تهدید و عدم تهدید ندارد. البته در پشت این سخنان مضحک یک اندیشه نهفته است. اینکه تحریم و تهدید و خطر حمله ربطی به کودتای ایشان و ویرانگری‌های دولت احمدی نژاد و مدیریت سعید جلیلی و حمایت بیت رهبر نداشت. طبعا رفع تهدید و خطرها هم ربطی به رای مردم و دولت روحانی ندارد.

براساس سخنان ایشان اگر دولت موسوی بر سر کار می‌آمد و بجای سعید جلیلی که اکنون مشاور ابراهیم رئیسی و نامزد احتمالی وزارت خارجه ایشان است شخص لایقی مسئول وزارت خارجه کشور یا شورای امنیت ملی می‌شد باز هم هیچ تفاوتی نمی‌کرد و ایران تحریم می‌شد و خطر جنگ بر سر آن قرار می‌گرفت و بعد یک عده کاسب تحریم می‌شدند و اختلاس 3 هزار میلیاردی هم روی می‌داد و … وضع کشور همان بود که در 92 به روحانی تحویل داده شد. برعکس اگر مردم در انتخابات شرکت نمی‌کردند و نامزد ایشان یعنی سعید جلیلی بجای روحانی برگزیده شده بود باز هیچ تفاوتی برای امنیت ملی نداشت. سعید جلیلی که مدیریت او به چندین قطعنامه علیه ایران منجر شد تا کار بجایی رسید که بقول آقای روحانی ایران در سال 92 برای گندم و نان خود هم نگاهش به خارج بود اگر رئیس جمهور شده بود باز هیچ تفاوتی نمی‌کرد. یعنی در واقع مردم ول معطل هستند. ایشان از اینجا شروع کرد که مردم تعیین کننده رفع تهدید هستند ولی سخنانش را به این شکل "اصلاح" کرد که مردم هیچ کاره و ول معطل هستند.

ولی اگر چنین است، این همه دشمنی با رای مردم و حمله به حسن روحانی بابت برجام و سخنان نوروزی خود رهبر علیه دولت و توافق اتمی برای چه بود؟ اگر دولت‌ها هیچ نقشی در تهدیدها و رفع تهدیدها ندارند پس دیگر برای چه بابت برجام طلبکار حسن روحانی هستند؟ برای چه قالیباف در شهر تهران علیه آن بیلبورد می‌زند؟ سعید جلیلی برای چه علیه دولت انتقاد می‌کند؟ در مجلس برای چه کمیسیون ضدبرجام تشکیل داده بودند؟ رای مردم که هیچ تاثیری در امنیت ندارد، دولت‌ها هم که نقشی ندارند!

با اینحال و علیرغم سخنان آقای خامنه‌ای مردم ما اهمیت رای خود را می‌دانند و بخوبی می‌دانند که این رای تا چه اندازه در امنیت آنها موثر است. همانطور که هیچ کدام از نامزدهایی که در این سال‌ها علیه توافق اتمی جنجال می‌کردند اکنون و در مناظرات تلویزیونی جرات آنکه کلامی علیه آن سخن بگویند ندارند زیرا می‌دانند که مردم امنیت را در سایه یک دولت مسئول و کارآمد و با تدبیر ممکن می‌دانند. آقای خامنه‌ای می‌تواند برای خودش فکر کند یا بگوید که دولت‌ها نقشی در امنیت ندارند، مردم مسئله را کاملا برعکس می‌فهمند. با همین درک در انتخابات سال 92 دست رد به سینه سعید جلیلی و مدیریت و دولتی که او می‌خواست تشکیل دهند گذاشتند. امروز هم این همه اصرار بر معیشت مردم برای آن است که فراموش کنند که امنیت آنها با روی کار آمدن امثال قالیباف و رئیسی، با مشاورانی نظیر "کرد میهن" - رهبر حمله کنندگان به سفارت عربستان- یا سعید جلیلی، تا چه اندازه در خطر قرار می‌گیرد. آنچه در مرکز این انتخابات قرار دارد نه معیشت مردم که امنیت مردم است. مخالفان حسن روحانی امنیت ایران را نشانه گرفته اند.

 تلگرام راه توده :

https://telegram.me/rahetudeh

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 597  راه توده -  21 اردیبهشت  1396

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت