راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

ایران و کره شمالی

زیر نگاه

دوربین های فضائی

سایت روسیه امروز

گزینش و ترجمه - آزاده اسفندیاری

 

 

 

جمهوری دمکراتیک خلق کره دوشنبه29 ماه مه اعلام کرد راکتی را با برد 450 کیلومتر پرتاب کرده است. در پی اعلام این خبر، مقامات ژاپن اعلام کردند این راکت در منطقه اقتصادی ژاپن فرود آمده است.

خبر گزاری "روسیه امروز" گزارش می دهد که کاخ سفید در واکنش به آزمایش جدید موشک کره شمالی اعلام کرده است که آژانس ملی اطلاعاتی آمریکا برای کنترل فعالیت های اتمی ایران و جمهوری دمکراتیک خلق کره به اقداماتی دست زده است. از جمله قرار داد با کمپانی "لابس اینس" را تمدید کرده تا این کمپانی عکس برداری فضایی هفتگی از خاک کره شمالی با وسعت 130 هزار کیلو مترمربع و ایران با وسعت یک میلیون و 648 هزار کیلومتر مربع را ادامه بدهد. کمپانی نامبرده می تواند عکس های فضایی تا هفت متری زمین را گرفته و در اختیار آژانس ملی اطلاعاتی آمریکا قرار دهد. کشور های دیگری که آمریکا آن ها را مخالف و دشمن خود می پندارد و باید مورد کنترل قرار گیرند عبارتند از: سوریه، عراق، هندوستان و سودان جنوبی. بنا بر گزارش آژانس اطلاعات جغرافیایی آمریکا، عکس های دریافتی که از هفت متری زمین گرفته می شود، یعنی از خانه هایی با ارتفاع دو طبقه، از کیفت بالایی برخوردار هستند.

کمپانی " لابس اینس " تنها سازمانی است که عکس های مورد علاقه ایالات متحده آمریکا را تهیه می کند. این کمپانی می تواند هر روزتوسط سفینه های فضایی خود از فعل و انفعالات کره زمین عکس برداری کند و در اختیار استفاده کنندگان قرار دهد.

در قرار داد این کمپانی آمده است که همکاری با ایالات متحده آمریکا طولانی مدت می باشد و دولت این کشور می تواند برای اهداف جنگی خود از اسناد این شرکت استفاده کند.

ژنرال ذخیره سرویس امنیت ملی روسیه "واسیلی آریومنکو" بر این عقیده است که هدف ایالات متحده آمریکا کنترل زیر ساخت های نظامی کشورها از طریق فضا می باشد. ژنرال "واسیلی" می گوید: "آمریکا همه پایگاه های نظامی، محل های نگهداری سلاح های هسته ای، جایگاه های تولید قطعات برای سلاح های اتمی و مکان های سانتریفیوژ...همچنین شناسایی محل اسکان احتمالی زیر زمینی رهبران دولتی و مرکز کنترل فرماندهی آن ها را زیر نظر دارد. در صورت تصمیم ایالات متحده آمریکا به جنگ، اگر مراکز کنترل فرماندهی در هم شکسته شود هرج و مرج رخ خواهد داد و در آن صورت کنترل بر کشور و نیروهای نظامی آسان خواهد بود."

به نظر این کارشناس نظامی ایالات متحده آمریکا با دقت و مطالعه تمام اطلاعات دریافتی، تهران و پیونگ یانگ را مورد توجه قرار می دهد.

"واسیلی آریومنکو" در ادامه می افزاید: "از نقطه نظر نظامی، آمریکا دشمنان اصلی خود را جمهوری دمکراتیک خلق کره و ایران اعلام کرده است اما در این رابطه به نظر می رسد کره در درجه اول اهمیت قرار داشته باشد."

در لیست وزارت امور خارجه ایالات متحده، تهران و پیونگ یانگ از حامیان تروریسم هستند در حالیکه پیونگ یانگ از سال 2008 در این لیست مشاهده نمی شود. در عین حال رئیس جمهور جدید ایالات متحده خواهان فشار جهانی بیشتری بر جمهوری دمکراتیک خلق کره است.

رئیس جمهور ایالات متحده رهبر کره شمالی را مورد خطاب قرار داد و گفت: "ما نمی توانیم شاهد آن باشیم که یک دیوانه صاحب بمب اتمی باشد. ما به مراتب خیلی بیشتر از او سلاح اتمی داریم اما نمی خواهیم از آن استفاده کنیم."

"ترامپ" در سفر اخیر خود به عربستان سعودی به تبعیت از اسلاف خود، تهران را حامی تروریسم معرفی کرد و از جامعه جهانی خواهان در انزوا قرار دادن هر چه بیشتر ایران شد.

رئیس جمهور ایالات متحده گفت: "دولتمردان ایران خواهان قتل عام وسیع مردم و نابودی اسرائیل و آمریکا همین طور مرگ بسیاری از رهبران کشورهایی هستند که در این اجلاسیه حضور دارند."

در این رابطه "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران به رئیس جمهور ایالات متحده توصیه کرد: "در ارتباط با تروریسم شما می توانید بدون واسطه با رهبران عربستان سعودی به گفتگو بنشینید. شما می توانید با سعودی ها در مورد چگونگی کمک به تروریست های تکفیری (افراط گرایان سنی. روسیه امروز) که منطقه خاورمیانه را به آتش کشیدند و یا برنامه و عملیات آن ها برای تکرار فاجعه 11 سپتامبر 2001 در ایالات متحده آمریکا و یا  حوادث مشابه آن چه که در دیگر کشورهای غربی اتفاق افتاد گفتگو کنید."

 قبلا بارها رسانه های جهانی در مورد دخالت ریاض در حادثه تروریستی 11 سپتامبر اطلاعات مهمی را منتشر کردند. ماه آوریل گذشته نیز یک گروه از شرکت های بیمه ایالات متحده اعلام کرد، دو بانک و چند سازمان خیریه پادشاهی عربستان سعودی به گروه شبه نظامی "القاعده" برای انجام عملیات تروریستی در ایالات متحده آمریکا کمک کرده بودند!

 

https://russian.rt.com/world/article/394459-ssha-sputnik-iran-koreya

 تلگرام راه توده :

https://telegram.me/rahetudeh

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 600  راه توده -  11 خرداد  1396

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت