راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

بردگان خردسال

قرن 21

خبر گزاری روسیه امروز

ترجمه - آزاده اسفندیاری

 

 

 

پارلمان ملی فرانسه، قانون مجازات تجارت غیر قانونی انسان در این کشور را تشدید کرده است و متخلفین مجبور به پرداخت 750 هزار تا 3 میلیون یورو جریمه و از 10 تا 20 سال به زندان محکوم خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری روسیه امروز، سند تشدید مجازات تجارت برده در قرن بیست و یکم، از طرف مجلس ملی فرانسه به دولت ارائه و دولت را موظف به اجرای آن کرده است. نویسنده روسیه امروز در گزارش خود یاد آوری می کند، فرانسه به لحاظ موقعیت جغرافیایی خود در کنار دریای مدیترانه، در مر کز یکی از راه های مستقیم مهاجرت غیر قانونی قرار دارد. قاچاقچیان انسان برای عبوردادن داوطلبان از مبدا تا مقصد، جهت رسیدن به اروپا، از هر فرد بین 3 تا 7 هزار دلار دریافت می کنند.

برآورد سازمان ملل متحد بر این است که تجارت کنندگان انسان در اروپا، سالانه حدود 3 میلیارد دلار از طریق جا به جا کردن پناهجویان به دست می آورند. بر اساس اسناد ارائه شده توسط سازمان ملل متحد، مبلغ مورد نظر، یکی از مهم ترین درآمد گروه های تروریستی می باشد.

بر اساس قوانین بین الملل و تاکید سازمان ملل متحد، تجارت انسان غیر قانونی است اما آمار سازمان ملل نشان می دهد، در آمد سالانه قاچاقچیان انسان، بالغ بر 32  میلیارد دلار می شود که 3 میلیارد آن مربوط به اروپا است. بنا براین، مبلغ به دست آمده از قاچاق انسان یکی از سود آورترین نوع اشتغال جنایت کارانه در جهان است که بعد از قاچاق مواد مخدر و اسلحه جای سوم را دارد.

فیلیپ میونون، شهردار شهر کالوس فرانسه در مصاحبه با خبرنگار روسیه امروز گفت:« مشگل حمل و نقل و فروش انسان، ناشی از حوادث مناطق مختلف است. تشنجات و نا بسامانی های منطقه ای و جهانی منجر به زمینه ای شده تا قاچاق کنندگان انسان به مهاجران کمک کنند تا با واگن و یا دیگر وسائل، خود را به بندر های اروپا برسانند».

بر اساس آمار سازمان جهانی کار، تعداد کارگران غیرقانونی در کشورهای مختلف جهان، بالغ بر 21 میلیون نفر است و حاصل دست رنج بردگان کار، به 150 میلیارد دلار در سال می رسد.

شرکت مشاوره بریتانیایی وریسیک، نتایج مطالعاتی را منتشر کرده که نشان می دهد در سال 2017  در 20 کشور اتحادیه اروپا استفاده از بردگان کار افزایش یافته است. تحلیلگران این شرکت علت افزایش استفاده از بردگان کار را، در ارتباط با هجوم مهاجران به کشورهای اروپایی می دانند. در عین حال، مهاجران غیرقانونی به علت بدهکار بودن به قاچاقچیان انسان صاحب نفوذ در اروپا، تبدیل به گروگان می شوند.

دولت بریتانیا در ماه اوت اعلام کرد، بد رفتاری با بردگان کار و قاچاق انسان در سال جاری در این کشور وضعیت بدتری نسبت به سال های قبل داشته است. در عین حال پلیس این کشور در تشدید مبارزه با باندهای قاچاق انسان از ماه می تا ماه ژوئن توانست 111 نفر از اعضای باند های تجارت غیر قانونی را دستگیر کرده و به دادگاه های این کشور تحویل داده است!

 

https://russian.rt.com/world/article/437558-franciya-migranti

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

 

 

 تلگرام راه توده :

https://telegram.me/rahetudeh

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 619  راه توده -  20 مهر ماه  1396

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت