راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

بهانه را انفجارهای

داعش فراهم می کند

گسترش حضور

امریکا در افغانستان

یونگه ولت- ترجمه النازگرجی

 

 

 

سازمان اطلاعات مرکزی امریکا موسوم به "سیا" میخواهد با تمرکز هدفمند بر فرماندهان محلی و منطقه شورشیان افغانستان جنگ را در این کشور گسترش بدهد.سرویس مخفی آمریکا توسط نیروهای ویژه و نیروهای امنیتی خصوصی پشتیبانی می شود.

این گزارشی است از سوی نیویورک تایمزبر اساس اطلاعات دو تن از مقامات عالیرتبه که نام آنها فاش نشده منتشر شده و سازمان سیا ملزم به پاسخگویی است.

گسترش عملیات سیا توسط بخش ویژه سرویس مخفی و بخش عملیات ویژه پشتیبانی می شود و این تنها درصد کوچکی از فعالیت های این سازمان و افراد مخفی آن در سراسر جهان است!

ماجرا آنجا بحث انگیز می شود که این اقدامات سیا باعث کشتار و مجروح شدن غیر نظامیان خواهد شد و در حالی که نیروهای مسلح لااقل در چنین مواردی باید پاسخگو باشند،سازمان سیا محرمانه کار خواهد کرد.

در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما سازمان سیا تحت نظارت جان برنان، تلاش برای محدود کردن فعالیت های نظامی سرویس مخفی خارجی و تمرکز بیشتر بر جمع آوری کلاسیک اطلاعات، تاثیرگذاری بر روند و فرآیندهای سیاسی، ارائه تحلیل و پیشنهاد بود اما با آمدن دونالد ترامپ و جانشین شدن مایک پامپیو بر ریاست سیا این روند تغییر کرد.

نیویورک تایمز گزارش داده است که سرویس اطلاعاتی امریکا خواستار استفاده از موشک های بی سرنشین برای کشتار هدفمند در افغانستان است که تاکنون استفاده از آنها تنها در حوزه اختیارات ارتش بوده است. البته در پاکستان این هواپیماها به صلاحدید سازمان سیا به کار گرفته می شوند. وضع امنیتی در افغانستان رو به وخامت است و بهانه سازمان سیا برای استفاده از این موشک ها نیز متکی به همین وضع امنیتی  است.

در هفته گذشته تعداد قربانیان نظامی و غیرنظامی در انفجارهای تروریستی در افغانستان به 250 نفر رسید که یک تلفات تروریستی تاریخی به حساب می آید. طالبان، برعکس داعش مسئولیت هیچکدام از این اقدامات تروریستی را برعهده نگرفت. در یکی از این انفجارها که در یک مسجد متعلق به شیعیان انجام شد نزدیک به 60 نفر کشته شدند و این سومین حمله انفجاری توسط داعش در مسجدی شیعی در پایتخت افغانستان "کابل" بوده است. پیش از آن هم 35 نفر در پایان ماه آگوست و سپتامبر قربانی شدند.

در این حال آلمان نیز در هفته های آینده هواپیمایی دیگر از پناهجویان رد شده را به افغانستان باز خواهد گرداند.

همزمان با این حوادث مجله اشپیگل گزارش داد که "وزارت حمل و نقل فدرال، به دلیل تهدید حملات موشکی به همه خطوط هوایی آلمان قبل از پرواز به طرف کابل هشدار داده است."این هشدار خطوط هوایی تمامی اروپا را شامل می شود.

 

https://www.jungewelt.de/m/artikel/320580.lizenz-zum-t%C3%B6ten.html

 

تلگرام راه توده:                         

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 تلگرام راه توده :

https://telegram.me/rahetudeh

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 621  راه توده -  4 آبان ماه  1396

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت