راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

پادشاه خورشید

مقاله‌های

احسان طبری

در مجله چیستا

 

نشر "پژواک" در تهران مجموعه مقالاتی را از احسان طبری چاپ و منتشر کرده است. این کتاب اول مرداد 1397  با قیمت 25 هزار تومان منتشر شده و ناشر درباره آن در مقدمه کتاب نوشته است:

از مهرماه 1360 تا اردیبهشت 1362،(آستانه یورش دوم به حزب توده ایران) مقاله‌هایی از احسان طبری با نام مستعار «کاووس صداقت» در مجلۀ چیستا به چاپ رسید. تمامی آن مقاله‌ها، اینک در این مجلد، فراهم آمده است.

علاوه بر آن، پرویز شهریاری، سردبیر مجله، مقاله چاپ نشدۀ دستنویسی از ایشان را در اختیار فراهم آورنده این کتاب قرار دادند که در این جا با عنوان «برگی از تاریخ باستانی رم»، برای نخستین بار به چاپ می‌رسد. در انتهای هر مقاله، تاریخ انتشار آن در مجلۀ چیستا آورده شده است.

این مقالات، مهر و نشان آکندگی محیط اجتماعی پسا انقلاب از امید و طراوت را با خود دارند. مخاطب این مجموعه، ضمن التذاذ از عمق دانش آن فرزانۀ ، با ادبیات بی‌بدیل وی ــ‌ به‌ویژه در عرصۀ تاریخ، اخلاق و هنرــ بیشتر آشنا شده و درمی‌یابد که چگونه می‌توان هم دانشمند بود و هم نیازهای عصر خود را به‌ تمامی دریافت.

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 657  راه توده -  25 مرداد ماه 1397

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت