راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

آرایش نظامی آمریکا

در خلیج فارس

به بهانه سوریه

ریا نووستی - آزاده اسفندیاری

 

 

فیصل مقداد، معاون وزیر امور خارجه سوریه در مصاحبه با ریا نووستی گفت: "ائتلاف نظامی غربی ها به رهبری ایالات متحده آمریکا به طور عمد، میدان های نفتی سوریه را بمباران می کنند تا دولت ما نتواند از منابع نفتی خود بهره برداری کند. هدف دیگر بمباران چاه های نفت توسط ائتلاف، پرداختن میلیون ها دلار برای باز سازی و مرمت زیر ساخت های نفتی این کشور توسط دولت سوریه است".

مقداد، یاد آوری کرد: "بخشی از میدان های نفتی سوریه تحت کنترل گروه های مختلف، از جمله گروه های کردی "نیروهای دمکراتیک سوریه" هستند. ما تاکید داریم کردها، بخشی از مردم سوریه هستند. نمی خواهیم کسی (کرد، عرب، آسوری) با کشورهای بیگانه علیه سوریه فعالیت کند، من امیدوارم این گروه ها این موضوع را درک کنند. مقامات کشور ما، خواهان باز گرداندن آخرین سانتیمترهای خاک سوریه به سرزمین اصلی هستند".

سرهنگ الکساندر ژیلین، کارشناس نظامی و رئیس مرکز مطالعات کاربردی عمومی امنیت ملی روسیه در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک گفت: "زیر ساخت ها در سوریه به علت عملیات جنگی به شدت آسیب دیده اند. پیش بینی می شود تنها بازسازی صنعت نفت این کشور نیاز به صد ها میلیون دلار داشته باشد".

الکساندر ژیلین، بر این نظر است: "ایالات متحده آمریکا، آگاهانه تلاش دارد تا با نابود کردن زیر ساخت های صنعتی- اقتصادی، بیشترین درد و رنج را به مردم غیر نظامی تحمیل کند.

تاریخ جنگ های خانمان سوز انگلوساکسون ها، علیه دیگر ملت ها نشانگر آن است که در قدم اول پایگاه های نظامی و مجتمع های صنعتی و اقتصادی مورد حمله و تخریب قرار می گیرند. با زیر ضربه گرفتن موسسات تولیدی، امکان تلاش و کار کردن مردم سلب خواهد شد و پولی برای معیشت و رفع نیازمندی های اجتماعی نخواهد آمد. بنا براین حمله نیروهای نظامی آمریکا به میدان های نفتی سوریه را باید در این ارتباط ارزیابی کرد.

این سناریو را در مورد دنباس- شرق اکراین- نیز شاهد هستیم که به چه ترتیب انگلوساکسون و مشاوران سیاسی– نظامی رهبران اکراین توصیه می کنند لبه تیز حمله ارتش اکراین باید متوجه غیر نظامیان و از بین بردن ساختار های صنعتی آن منطقه باشد.

تحلیل گران سیاسی و نظامی غربی بر این نظر هستند که درد و رنج توده های میلیونی بر اثر نابود شدن تاسیسات زیر ساختی کشورهای مورد نظر، منجر به نارضایتی مردم خواهد شد و آن ها را در مقابل حکومت قرار خواهد داد. در یک موقعیت طولانی سازمان ملل متحد وارد میدان خواهد شد و راه حل های غیر کار آمد را ارائه خواهد داد".

هنوز برخی از مناطق سوریه دراختیار تروریست هاست که با کمک ائتلاف به رهبری آمریکا فعال می باشند.

بطور همزمان، خبرگزاری ریانووستی نیز گزارش داد:

طی روز های اخیر ایالات متحده آمریکا، انگلستان و فرانسه، به بهانه وجود سلاح های شیمیایی در  ارتش سوریه، نیروهای تقویتی به خلیج فارس اعزام کرده اند!

در همین رابطه کناشنکو، گفت: ایالات متحده آمریکا چند روز پیش یک ناو شکن نیروی دریایی را با 56 موشک کروز در پایگاه دریایی "ال اودی" در قطر پایگاهی که هواپیما های بمب افکن بی-1بی، که هر کدام مسلح به 24  موشک کروز هستند مستقر کرد.

بنا بر گفته نماینده وزارت دفاع روسیه، ایالات متحده آمریکا و متحدین این کشور در حال آماده شدن برای اقدام مجدد نظامی علیه سوریه هستند.

(نکته تعجب آور و قابل توجه آنست که به بهانه مقابله با سوریه به خلیج فارس لشکر کشی کرده اند درحالیکه حتی اگر می خواستند موشکی به طرف سوریه شلیک کنند این اقدام را مانند گذشته می توانستند از دریای مدیترانه انجام دهند که امریکا دارای امکانات و ناوگان نظامی در آنجاست و نیازی به استفاده از خلیج فارس نبود، مگر آن که به بهانه مقابله با سوریه، می خواهند خلیج فارس را منطقه نظامی کنند و شاید هم آرایش نظامی علیه ایران.)

 

https://ria.ru/radio_brief/20180523/1521172493.html?inj=1

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 659  راه توده -  8 شهریور ماه 1397

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت