راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

 اسرائیل آتشبیار
حمله نظامی به ایران

یونگه ولت- ترجمه الناز گرجی

 




Lawrence Wilkerson لارنس ویلکرسون رئیس تیم همکاران سابق کالین پاول وزیر دفاع امریکا در کابینه جورج بوش و در جنگ عراق در یک سخنرانی غافلگیر کننده در واشنگتن گفت که اسرائیل امریکا را به جنگی با ایران درگیر می کند که می تواند آغاز جنگ جهانی گردد. فقط پوتین است که می تواند مانع این جنگ شود. او چند بار تاکید کرد که اسرائیل خواستار جنگ با ایران است و بهانه نیز حضور نظامی ایران در سوریه است. اسرائیل با این پافشاری عملا خاورمیانه را بی ثبات خواهد کرد و رقابت هائی را در سطح جهانی موجب خواهد شد شبیه آنچه در جنگ اول جهانی در سال 1914 شکل گرفت و به جنگ جهانی انجامید.
ویلکرسون گفت «اسرائیل برای دفاع از خود از تمام امکانات نظامی برخوردار است ولی براییک جنگ تجاوزکارانه علیه ایران به قدرت نظامی امریکا نیاز دارد. ویلکرسون خاطر نشان کرد که «جنگ با ایران » ممکن است به تجربه ای که اسرائیل نامیده می شود پایان بخشد و می تواند لطمات جبران ناپذیری به امریکائی وارد سازد که امپراتوری شده است.»
رهبری اسرائیل با حمایت دوستان امریکائی خود برای راندن امریکا به سوی درگیری نظامی با ایران فشار وارد می آورد.
یکی دیگر از حامیان این فکر سناتور کریس کونس است که سخنان آتشین او علیه ایران «ژزف گوبلز» وزیر تبلیغات هیتلر را به یاد می آورد که معتقد بود دروغ هرچه بزرگتر باشد موثرتر است و هر قدر تکرار شود به باور عمومی بیشتر تبدیل می شود. یک فراکسیون جنگ طلب دیگر «نئو کان ها»هستند که به میدان آورده شده اند. همانها که برای جنگ با عراق متوسل به بهانه های دروغین وجود سلاح میکروبی درعراق شدند.
ویلکرسون در سخنرانی خود گفت که او امیدوار است پرزیدنت پوتین رئیس جمهور روسیه که یگانه «استاد بزرگ» شطرنج سیاسی است بتواند سد راه مسیری شود که امریکا را به سوی آن سوق میدهند.
نیویورک تایمز این هشدار ها را منتشر ساخت.

(ویلکرسون سرهنگ بازنشسته ارتش امریکاست که اکنون در دانشگاه واشنگتن تدریس می کند.)

https://deutsch.rt.com/international/66267-colin-powells-ex-staabschef-warnt-vor-weltkrieg-israel-saugt-usa-in-einen-krieg-mit-iran/
 

 

 

 

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 641  راه توده -  23 فروردین ماه 1397

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت