راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

 

 

 

ترکیه در تله

جنگ عفرین

در خاک سوریه

یونگه ولت -  الناز گرجی

 

بیش از دو هفته است که ارتش ترکیه با همکاری گروه های اسلامی منطقه به کردستان در شمال سوریه حمله کرده اند و علی رغم برتری در جنگ افزار و استفاده از حملات هوایی فقط توانسته اند چند روستا را آن هم با تلفات زیاد به تصرف در آورند.

خبرگزاری کردی AFN  گزارش داده که مردم عفرین تنها نیستند. آنها از کردهای شهرهای دیگر خواسته اند به عفرین ملحق شوند تا ارتش اشغالگر ترکیه بیرون رانده شود.

به گزارش خبرگزاری ها چندین کاروان از داوطلبان به سوی عفرین حرکت کرده اند. عبدالرحیم ساروخان رئیس منطقه خودگران کردستان سوریه به خبرگزاری ها گفته است که تا زمانی که تجاوز و جنگ علیه مناطق عفرین و روژاوا کاملا خنثی شود مقاومت ادامه خواهد یافت. ما همانگونه که از کوبانی حمایت کردیم در عفرین نیز در برابر تجاوز نظامی خواهیم ایستاد.

روز یکشنبه داوطلبان شنگال و قامشلی و حسکه پس از دیدار و گفتگو به طرف کوبانی به حرکت در آمدند.

در عفرین، همزمان با جنگ مقاومت در برابر تجاوز، هزاران نفر از مردم شهر علیه حملات ترکیه دست به تظاهرات زدند. شعار عمده تظاهرات دعوت به اتحاد و همبستگی برای دفاع در برابر ارتش متجاوز بود. مردم عفرین علیرغم حملات هوایی دو هفته ایی ترکیه حاضر به ترک خانه و شهرشان نشده اند.

"بدران چیا کرد" نیز به نمایندگی از جنبش دموکرات در این تجمع اعلام کرد: حملات القاعده و النصرت و داعش و حملات ترکیه بر اراده مردم کرد هیچ تاثیری نداشته و نخواهد داشت. ما حملات ارتش ترکیه به مرز خود را تجاوز ارتش ترکیه به کل سوریه میدانیم.

در همین حال در ترکیه، رسانه ها بازتاب های بین المللی حمله نظامی ترکیه به کردهای سوریه را بطور محدود و به سود دولت ترکیه منتشر می کنند و هیچکدام آنها این حمله نظامی به خاک کشور همسایه (سوریه) را زیر سئوال نمی برند.

سازمان های بین المللی نیز تنها خواستار جلوگیری از تلفات غیرنظامیان هستند.

مشاور ارشد اردوغان رئیس جمهور ترکیه در یک کنفرانس مطبوعاتی در استانبول، تلویحا اشاره به شکست تصور پیروزی برق آسای ارتش ترکیه در عفرین و حمایت از این تجاوز کرد و گفت: همه چیز خوب پیش می رود و پشتیبانی ها اگرچه نه کاملا، اما خوب است!

این در حالی است که در ترکیه تاکنون تنها نزدیک به 500  نفر در فضای مجازی که با این جنگ مخالفت کرده بودند دستگیر شده اند. در جریان تظاهرات ضد جنگ نیز عده ای دستگیر شده اند که تاکنون شمار 124 دستگیر شده تائید شده است.

 

https://www.jungewelt.de/m/artikel/326748.marsch-auf-afrin.html

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 635  راه توده -  19 بهمن ماه 1396

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت