راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

امریکا خواهان
ادامه جنگ
در سوریه است!

اومانیته - ترجمه آذرنگ

 

  

نیروهای ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده امریکا حملات خود را علیه ارتش دمشق آغاز می کنند اما در مورد کشتار کردها توسط ارتش ترکیه سکوت می کنند .
نیروهای نظامی ایالات متحده خیلی بیش از آنچه انتظار می رود مشغول فعالیت نظامی در سوریه هستند. هنوز نمی توان تعداد نیروهای امریکا را ارزیابی کرد. آنچه که مسلم است آنها با یک معادله نظامی - سیاسی در منطقه مواجه هستند. با وجود شکست های پی در پی در منطقه دونالد ترامپ تصمیم گرفته است از نیروهای مسلح در شمال سوریه حمایت کند. نیروهای دمکراتیک سوریه (اف .دی .اس ) بطورعمده توسط کردها از واحدهای (اتحاد حفاظت مردم) رهبری میشوند که در میان آنها شبه نظامیان عرب نیز حضور دارند. این تشکل نیرو یکی از پیش شرط های امریکا برای حمایت از کردهای سوریه است.
امریکا خیلی زود متوجه شد که جنگ در کوبانه در سال 2014 فرصت مناسبی است تا قدرت نظامی خود را برای مداخله نظامی در منطقه به کار گیرد زیرا در نهایت این جنگ به یک راه حل سیاسی هدایت میشود. بخصوص از زمانی که حضور روسیه در پائیز 2015 در چارچوب موافقنامه موجود بین مسکو و دمشق آغاز شد و وضع در منطقه تغییر کرد. اپوزیسون با گرایش های مختلف سیاسی ثابت کرده بود که نمیتواند به خواست ها و آرمانهای مردم معترض که در بهار سال 2011 به خیابانها آمدند پاسخ دهد و رهبری یک سوریه جدید را در دست گیرد. اپوزیسیون فقط سکوی پرتابی برای حمله امریکا و غرب به سوریه بود که با مقاومت دمشق روبرو شد. اکنون و پس از شکست های داعش در سوریه، امریکا مقدمات پیوستن اپوزیسیون به جنبش های مختلف اسلامگرا (دولت اسلامی) وابسته به القاعده، جبهه النصره و غیره ... را برای مقابله با دولت سوریه فراهم می کند.
سربازان امریکا اکنون در سرزمین سوریه حضور دارند و به گفته برخی از مقامات دولت دونالد ترامپ ارتش امریکا قصد رفتن از سوریه را ندارد. امریکا حمایت خود را از "اف .دی .اس" ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده علیه ارتش ملی وفادار به دمشق آغاز کرد. نیروهای وفادار دمشق یک حمله تهاجمی را در منطقه میدان های نفتی و تاسیسات عمده گاز در شرق فرات که توسط "اف . دی . اس" ائتلاف امریکا کنترل میشود آغاز کرده است. نیروهای ائتلاف تاکنون حدود 100 نفر از سربازان ارتش سوریه و یا حامیان آن را در حملات خود کشته اند. از سوی دیگر یکی از دیپلمات های اروپائی اعلام کرد که ایالات متحده کمی از اقدامات و فعالیت خود در منطقه "خجالت زده" است. اقدام علیه ارتش سوریه از یک طرف و بی توجهی امریکا نسبت به تهاجم ارتش ترکیه به بخش کردنشین سوریه از سوی دیگر. رئیس جمهور اردوغان هشدار داد که پس از بمباران شهر عفرین به منطقه فبیج حمله میکند. وی همچنین یک اخطار به امریکا داد و توصیه کرد از منطقه خارج شوند. و آنها را از بمباران منطقه آگاه کرد. در حالی که ائتلاف امریکا هیج اقدامی برای محافظت (اف .دی .اس) شریک نظامی خود در منطقه انجام نداده است.
از سوی دیگر دمشق با دستیابی به پیروزی نظامی و حتی پیشرفت های سیاسی محدود آماده توافق با محور ترکیه، روسیه و ایران است. همین نشانه های آمادگی زمینه آن را فراهم آورد تا آنکارا اعلام کند میزبان نشست سه جانبه خواهد بود. سوریه از طریق این توافق بین ترکیه روسیه و ایران میتواند مبارزه خود در حومه دمشق علیه نیروهای مخالف را ادامه دهد!
.https://humanite.fr/syrie-donald-trump-laisse-recep-erdogan-bombarder-afrin-650253

تلگرام راه توده:
https://telegram.me/rahetudeh







 

 

 

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 636  راه توده -  26 بهمن ماه 1396

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت