راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

امریکا در 5 کشور

آماده جنگ

با روسیه می شود

خبر گزاری "روسیه امروز"

"آزاده اسفندیاری"

 

 

  

 

دفتر تدارکات ارتش ایالات متحده آمریکا، دستور بررسی زیر ساخت های پنج کشور اروپای شرقی، بلاروس، فنلاند، مولداوی، لهستان و اکراین را صادر کرد.

 سند ارائه شده توسط پنتاگون، بیانگر شناسایی شبکه های تدارکاتی و راه های مواصلاتی پنج کشور نامبرده، جهت پیاده کردن و جابه جایی تجهیزات نظامی در شرایط جنگی است.

در گزارش آمده است، در هر یک از پنج کشور باید امکانات محلی و منطقه ای آب، غذا، دارو، لباس، سوخت و تجهیزات صنعتی مشخص گردد. پنتاگون هچنین علاقمند به ساخت مصالح ساختمانی- شن و ماسه، سیم خاردار، چوب و تجهیزات ساختمانی در این کشورها است.

در این رابطه، پیمانکاران مربوطه باید با بررسی های خود نشان دهند که چه مشگلی در اجرای این عملیات وجود دارد و اطلاعات کافی را در مورد ظرفیت تولید محلی و منطقه ای و زمان بسیج به دست آورند. باید توجه داشت که کوشش آمریکا در این رابطه، ارتقای سطح عملیات نظامی خود علیه روسیه است.

یکی دیگر از وظائف دفتر تدارکات پنتاگون، روشن کردن چگونگی عکس العمل سریع آمریکا به واکنش های جهانی در صورت بوجود آمدن شرایط جنگی در این مناطق است.

باید توجه داشت که ارزیابی پنتاگون در مورد جنگ آینده با روسیه، موکول است به زمانی که نقشه او در این مناطق بدین گونه اجرا شود: ارسال تجهیزات تکمیلی نظامی از آمریکا به پنج کشور مورد نظر و استفاده از زیر ساخت های حمل و نقل، مانند بنادر، راه آهن و بزرگ راه ها، فرود گاه ها، ظرفیت حمل و نقل و همچنین اطلاعات در مورد ارتباط رود خانه ها و پل ها و عبور کشتی ها.

کنستانتین سیوکوف، تحلیل گر نظامی و سیاسی آکادمی علوم موشکی روسیه و توپخانه روسیه، در گفتگو با خبرگزاری روسیه امروز خاطر نشان کرد: "کار دفتر تدارکاتی پنتاگون با جمع آوری اطلاعات مربوط به زیر ساخت های کشورهای پنجگانه، نشانه بارزی از آمادگی نظامی است. بدون تردید این علائم نشانگر برنامه ریزی برای تدارک یک جنگ تمام عیار است که روسیه را نشانه می رود. در عین حال، باید توجه داشت که زیر ساخت های صنعتی مولداوی، بلاروس و اکراین، برای استفاده نیروهای نظامی ناتو در نظر گرفته شده اند. 

تحلیلگر نظامی براین نظر است که آمریکا جهت دستیابی به اطلاعات استراتژیک می تواند از امکانات فضایی و زمینی خود بهره گیری کند. به عنوان مثال: ارسال جاسوس بعنوان توریست به شهرهای مختلف، استفاده از اینترنت جهت به دست آوردن اطلاعات، باز کردن سایت ها و گرفتن حساب های شخصی مقامات حکومتی روسیه.

در ادامه سیوکوف می گوید، آمریکا با جمع آوری اطلاعات و آمادگی نظامی، بعید نیست که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری روسیه، جنگ با این کشور را شروع کند. در عین حال، پنتاگون باید از حمله نظامی به کشوری که توان هسته ای قوی دارد، رئیس جمهور از وفاداری و اعتماد مردم برخوردار باشند و در این مورد درک روشنی داشته باشند. ضمن این که ماجرا جویی از این دست می تواند پاسخ هسته ای را نیز درپی داشته باشد. با وجود این، آن ها در صدد هستند تا با ایجاد هرج و مرج، وارد خاک روسیه شوند و تحت عنوان ایجاد امنیت با پرچم سازمان ملل متحد خود را ناجی صلح اعلام کنند." .

نیکولای سرگییف، سیاستمدار بلاروس می گوید: "برنامه پنتاگون جهت آمادگی جنگی، عمیقا نگران کننده است. بلاروس همواره از طرف سازمان نظامی ناتو به عنوان یک کشور با قدرت نظامی توانمند مورد توجه می باشد. یکی از اهداف مهم آمریکا طی سال های گذشته نیز، بر هم زدن اتحاد استراتژیک بلاروس با روسیه بوده است. آمریکا باید توجه داشته باشد که بلاروس عضو پیمان امنیت جمعی و اتحادیه ارو- آسیا است. در صورت حمله نظامی به بلاروس متحدان این کشور مسلما جانب بلاروس را خواهند گرفت. آن چه تا به حال غربی ها جهت محاصره روسیه از جانب بلاروس و اوکراین به انجام رسانده اند، اگر چه در اوکراین با موفقیت توام بوده است اما در بلاروس به نا کامی انجامیده است!

 

https://russian.rt.com/ussr/article/472897-pentagon-infrastruktur%D0%B0-belorussiya-ukraina

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

 

 

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 638  راه توده -  10 اسفند ماه 1396

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت