راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

انتقاد بنیانگذار

«پینک فلوید»

از اسرائیل و ترامپ

ترجمه وتدوین- عسگر داوود

 

  

به گزارش رسانه های آلمانی «یونگه ولت» و ماهنامه فرهنگی «ریتم و ملودی» که به محافل «حزب چپ آلمان» نزدیک اند، و نیز سایت اینترنتی کمپین «ب.د.اس»، «راجر واترز» بنیانگذار گروه موسیقی «پینک فلوید» که در سال ۱۹۶۵ شکل گرفت روزهای جمعه و شنبه یازدهم و دوازدهم خرداد در برلین هنگام اجرای برنامه سیاست ضد فلسطینی اسرائیل و ترامپ را محکوم و از «جنبش ب.د. اس » که در حمایت از فلسطینی ها راه اندازی شده است، دفاع کرد.

«راجر واترز» که امسال برنامه اجرای موسیقی در بیست و سه کشور جهان را دارد، از سیاست «بایکوت» و « تحریم» که توسط اسرائیل علیه فلسطینی ها و همچنین توسط «ترامپ» علیه ایران اعلام شده را ظالمانه توصیف کرد. او هفته های گذشته در سفر خود به لندن که برای تبلیغ نمایشگاه «پینک فلوید» انجام شد نیزهمزمان با اعلام ناخرسندی خود از سیاست های ترامپ و اسرائیل به خبرنگاران گفت که مایل است آلبوم «دیوار» که «امروز بیش از هر زمان دیگری اوضاع روز آمریکا را بازگو می کند، در کنار دیوارهای مرزی آمریکا و مکزیک اجرا کند» جایی که ترامپ برنامه ساختن دیواری طولانی را دارد تا از ورود مهاجر از مکزیک به آمریکا جلوگیری کند.

این نخستین بار نیست که «راجر واترز» در مخالفت با دونالد ترامپ صحبت کرده است. او زمان کمپین انتخاباتی ترامپ نیز در کنسرت هایش مخالفت هایش را با سیاست های  او ابراز کرد.پیش از این «ناتالی پورتمن» هنرپیشه هالیوود که حتی در یک خانواده یهودی متولد شده نیز به دلیل اعتراض به سیاست های تجاوزکارانه اسرائیل علیه فلسطینی ها که مورد حمایت ترامپ نیز می باشد، از سفر به اسرائیل برای دریافت جایزه یک میلیون دلاری خوداری کرد.

 

در آدرس اینترنتی زیر می توانید فیلم این اجرا و انتقادات راجر واترز مشاهده کنید

http://bds-kampagne.de/2018/06/03/roger-waters-ruft-zum-boykott-von-pop-kultur-festival-auf/

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 648  راه توده -  24 خرداد ماه 1397

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت