راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

اخبار کوتاه

کمتر منتشر شده جهان

ترجمه: کیوان خسروی

 

1- نشست سه جانبه معاونان وزرای امور خارجه روسیه، چین و کره شمالی در مسکو پایان یافت. این اجلاس در ساختمان وزارت امور خارجه روسیه در مسکو برگزار شد و گفته می شود دستور کار آن دیدار دو جانبه رهبر کره شمالی با رئیس جمهور روسیه و یا رهبر کره شمالی با رهبران روسیه و چین بوده است.

پیشتردر سفارت فدراسیون روسیه در کره شمالی (9 اکتبر) مذاکرات سه جانبه در سطح معاونان وزرای خارجه روسیه، چین و کره شمالی در مسکو تدارک دیده شده بود. پیش از این نیز معاون وزارت امور خارجه  کره شمالی با معاون وزارت خارجه و نماینده ویژه دولت چین در پکن بر سر مسئله شبه جزیره "کون سوان" دیدار و مذاکره شده بود. چنین مذاکراتی در راستای تلاش های کره شمالی برای ایجاد یک گفتگوی سازنده در بالاترین سطح با کره جنوبی و ایالات متحده، از جمله در زمینه خلع سلاح هسته ای و ایجاد صلح پایدار در شبه جزیره کره صورت می گیرند.

2- دیمیتری مدودف نخست وزیر روسیه پیش نویس توافقنامه ای با جمهوری آفریقای مرکزی در مورد تاسیس دفتر نمایندگی وزارت دفاع روسیه جنب وزارت دفاع ملی و بازسازی ارتش جمهوری آفریقای مرکزی را تصویب کرد. دستور و بخشنامه نخست وزیر روسیه بطور رسمی در پرتال – اینترنت اطلاعات قانونی منتشر شد. پیش نویس توافقنامه با هدف کمک به جمهوری آفریقای مرکزی در حل مسائل نظامی و همکاری  نظامی- تکنیکی و تامین هدایت فعالیت های متخصصان نظامی روسیه در زمینه کمک رسانی به ساختار نیروهای مسلح افریقای مرکزی، آموزش بهره برداری ، تعمیر و استفاده از سلاح ها و تجهیزات نظامی ارسال شده از سوی روسیه است. (منبع. ریانووستی)

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 664  راه توده -  19 مهر ماه 1397

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت