راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

اخباری که غرب

منتشر نمی کند

ترجمه از کیوان خسروی

 

 

1-

 

طبق گزارش کرپراسیون علمی و فناوری هوا فضای چین، این کشور ماهواره "های یانگ " را برای تحقیقات اقیانوسی در مدار زمین  قرار داد. این ماهواره با موشک " چان ژین-4 " در استان شمال غربی شانسی به فضا فرستاده شد. این ماهواره تغییرات شرایط آب و هوایی، وضع سطح آب، تغییرات دما و رنگ آبها را بررسی خواهد کرد و خواهد توانست حوادث ناشی از تحرکات و تغییرات زمین (مانند سونامی ها، توفان ها و بارش ها و...) پیش بینی کند. این ماهواره همچنین می تواند کشتی ها و شناورهای دریایی را رسد کند.

منبع.ریانووستی.

 

2-

 

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که در حال حاضر در خاک افغانستان 21 سازمان تروریستی فعالیت می کنند و شمار جنگجویان از مرز 50 هزار گذشته است. معاون این وزارتخانه در همایش  بین المللی سیاشنسک در پکن که برای بررسی امنیت تشکیل شده بود این آمار را اعلام کرده و افزود که افغانستان اکنون به میدان مرکزی نبرد با تروریسم تبدیل شده است و در حال حاضر 21 سازمان تروریستی در افغانستان فعال هستند  که بیش از 8 هزار عضو این سازمان ها تروریست های بین المللی هستند. افراد مسلح وابسته به طالبان حدود 38 هزار است. به گفته وی داعش درحال گسترش نفوذ خود در افغانستان است و تاکنون شمار آنها 2 هزار نفر تخمین زده شده است. صفوف داعش در افغانستان همواره توسط تروریست هایی که پیش تر عضو گروه هایی در پاکستان بودند کامل تر می شود. برخی جنگجویان القاعده نیز به داعش پیوسته اند. 70 در صد ترکیب داعش در افغانستان اکنون پاکستانی، 6 درصد ازبک، 4 درصد چچنی، 3 درصد عرب و یک درصد چینی و 14 درصد افغانی هستند.

منبع. ریانووستی

 

3-

 

ارتش اسراییل اعلام کرد که برای مقابله با فلسطینی ها در نوار غزه برای خود محدودیت جغفرافیائی قائل نیست و به همین دلیل این مقابله می تواند در خاک سوریه و علیه واحدهای نظامی ایران و ارتش سوریه نیز گسترش یابد زیرا فرمان شلیک موشک از غزه به داخل خاک اسرائیل بدستور ایران و سوریه داده می شود.

 

سخنگوی وزارت دفاع اسراییل گفت "ما ارتباط مستقیم بین غزه و دمشق را شناسایی کرده ایم. ما می دانیم که دستورات از دمشق با حضور آشکار و مسلم واحدهای ایرانی "قدس" سپاه پاسداران ایران ابلاغ میشود و برخی فلسطینی های غزه در سپاه قدس حضور دارند.

منبع.ریانووستی.

 

 4-

 

 

خبرگزاری رویترز مدعی شد که دو شرکت بزرگ نفت و گاز چین از بیم تحریم های آمریکا علیه ایران که از 5 نوامبر آغاز می شود خرید نفت از ایران را متوقف کرده و برای ماه نوامبر سفارش خرید به ایران نداده اند، زیرا مشخص نیست که در چارچوب تحریم ها بتوانند ارتباط های نفتی خود با امریکا را حفظ کنند. رویترز همچنین مدعی شد که بسیاری از شرکت های نفتی ازبیم تحریم هائی که از 5 نوامبر علیه ایران آغاز می شود برای خرید نفت در ماه نوامبر سفارشی به ایران نداده اند.

منبع.پرایم.آژانس اطلاعات اقتصادی . به روسی

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 667  راه توده -  10  آبانماه 1397

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت