راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

 

در رسانه های غربی

5 خبرکوتاه

از میان اخباری

این هفته

ترجمه: کیوان خسروی

 

 

1-

"دلویته" موسسه ای بین المللی است که در مورد آموزش و تجارت تحقیق می کند. این موسسه اعلام کرده است که حدود 2 میلیارد جوان جهان تا سال 2030 بدلیل نداشتن مهارت و یا تخصص لازم بیکار خواهند ماند. این موسسه می گوید که چهارمین انقلاب صنعتی با جهش تکنولوژی حتی فرصت و زمان نداده تا نسل جوان بتواند تخصص بگیرد. این مشکل برای کارکنانی که نتوانند با تغییرات تکنولوژیکی خود را به روز برسانند و سازگار شوند نیز وجود دارد و از این نظر صاحبان شرکت ها نیز نگرانند.

در این پژوهش اشاره می شود که برای دستیابی به موفقیت جوانان داشتن مهارت های تکنولوژیکی روز به روز جدی تر میشود، بویژه که روبات ها بطور فزاینده ای جایگزین انسانها می‌شوند و یگانه برتری جوانان برای کار و رقابت با ربات ها فعلا مهارت های فردی، خلاقیت و ابتکار و هوش و عاطفه انسانی است که ربات ها فاقد آن هستند. (منبع ترجمه "پرایم" به روسی)

 

2-

 

ناسیونال اینترست می نویسد که هواپیمای جدید رادار هدفیاب آ-100 " پریمر" روسیه امکان برتری بر ناتو را به روسیه میدهد. این هواگرد قادر خواهد بود بهبود قابل توجهی در توانایی ها و امکانات خود در مقایسه با سلف خود آ-50 داشته باشد. بویژه محرک های استاندارد  د- 30 ک.پ.2. جایگزینی قدرتمندتر و مدرن تر از پ.س- 90 آ-76 خواهند شد.

پس از مدرنیزه کردن مدل ایل- 76.م.د- 90 آ. سیستم اسکن هیبریدی نوین "پریمر-476" عرضه خواهد شد. سیستم راداری جدید روسی قادر به انجام اسکن فعال عمودی رادیو الکترونیک و جهت یابی مکانیکی است. بدین ترتیب در نیروی هوایی روسیه " قدرت و قابلیت  کشف اهداف هوایی و زمینی " که تا بحال دیده نشده ممکن می شود. (منبع: ریا نووستی)

توضیح: مجله بین المللی آمریکایی ناسیونال اینترست در سال 1985 تأسیس شد و دفاع از منافع ملی آمریکا از اهداف آنست.

 

3-

 

ارتش مولداوی قرار است در مانورهای نظامی چند ملیتی با نام "راپید تریدنت-2018 شرکت کند. این مانور در اوکرائین برگزار می شود و آن را ناتو با هدف ماموریت های مشترک سازمان داده است. در حال حاضر واحدهائی از ارتش مولداوی در منطقه "لووف" زیر نظر مستشاران ناتو در حال دیدن آموزش است. این واحدها شامل 70 افسر و فرمانده نیروهای تیپ مولداوی می شود  که درکنارشان نظامیان اوکرایین، رومانی، بلغارستان، آمریکا و لهستان حضور دارند. یعنی همه کشورهائی که مرزهای خود با روسیه را بتدریج مرزهای جنگی کرده اند. (منبع: پیک نظامی و صنعتی)

4-

ترامپ در هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل طی نطقی گفت:

«در عمل سوسیالیسم و کمونیسم در همه جا رنج، فساد و انحطاط با خود بهمراه دارد. همه کشورها باید با آن مقابله کنند. ما شاهد تراژدی مردم برای نمونه در وئزوئلا هستیم. بیش از دو میلیون انسان از رژیم نیکولاس مادورو فرار کرده اند. چند وقت پیش ونزوئلا یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان بود. امروز سوسیالیسم یک ملت و ثروت نفت را ورشکست و مردم کشور را به فقر و تنگدستی کشانده است.»

وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا در تازه ترین فشار اقتصادی به ونزوئلا و درتگنا قرار دادن مردم این کشور برای شورش علیه دولت تحریم ها را علیه شش شخصیت حقوقی و سه شرکت اعمال کرد. ازجمله سیلویو فلورس مادورو همسر رئیس جمهور وئزوئلا نیکولاس مادورو، وزیر دفاع کشور ولادیمیر پادرینو لوپز و معاون رئیس جمهور دلسی رودریگز.(منبع. اینترفاکس روسی)

5-

"هایکو ماس" وزیر امورخارجه آلمان در مورد  تغییرات ساختاری در روابط اروپا و آمریکا  در مصاحبه ای با خبرگزاری آلمان "د.پ.آ." که روزنامه "دی سایت" آلمان نیز آن را منتشر کرد گفت:

«پیشتر در مورد مسائل مهم بین آلمان و امریکا رایزنی های متعدد می گرفت و تصمیمات  با هماهنگی درتمامی سطوح اتخاذ می شدند. اکنون ما از طریق تویتتر درمورد برخی از تصمیمات آمریکا مطلع می شویم. گاهی اوقات برایم این تصور پیش می آید که در آمریکا مردم درباره تصمیمات کاخ سفید از طریق تویتتر اطلاع پیدا می کنند. این امر همکاری بین دو کشور را تغییر می دهد. اروپا نیاز به اعتماد بیشتری در مناسبات با آمریکا و انطباق خود با واقعیت کنونی دارد. بسیاری فکر می کنند که ترامپ میتواند "زیاد بماند"، اما این قضاوت اشتباه است. در مناسبات ترانس آتلانتیک تغییرات ساختاری در حال روی دادن است که حتی پس از ترامپ هم از بین نمی روند. از این رو آلمان و بویژه اروپا باید نسبت به آنها بلحاظ استراتژیک خود را آماده کنند»

روابط میان آمریکا و اتحادیه اروپا با خروج واشنگتن از توافق هسته ای با ایران و همچنین برقراری تعرفه های جدید تجاری بر فولاد و آلومینیم رو به وخامت گذاشت. در مقابل، اتحادیه اروپا از هفتم ماه اگوست قانونی را تصویب کرد که مطابق آن تحریم های برونمرزی آمریکا نسبت به ایران را لغو می کند و در پاسخ به تعرفه های جدید امریکا نیز اتحادیه اروپا تعرفه های تا سطح 25 درصد را بر واردات بسیاری از کالاهای آمریکا برقرار کرد. (منبع. ریانووستی.)

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 662  راه توده -  5 مهر ماه 1397

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت