راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

یاری های پزشکی

کوبا به مردم سوریه

روزنامه پراودا - ترجمه آزاده اسفندیاری

 

اخیراً هیات نمایندگی گروه تجاری «بیو فارما کوبا» از طرف وزارت بهداشت کوبا، برای گفتگو و همکاری با مقامات وزارت بهداشت و سلامت سوریه، وارد دمشق شد.

 حبیب عبد، معاون وزارت بهداشت سوریه در مصاحبه با خبرگزاری «پرنسا لاتینا» سفر هیات نمایندگی صنعت دارو سازی کوبا به سوریه را همکاری بیوتکنولوژی و صنایع دارویی بین سوریه و کوبا اعلام کرد.

در این مصاحبه حبیب عبد، توضیح داد، مذاکرات دو طرف چشم انداز همکاری برای تبدیل مواد مخدر و انتقال آن به فن آوری دارویی برای تولید داروهای کوبا در سوریه، امیدوار کننده است. راه اندازی مؤسسات دارویی از روی نمونه‌ های کوبا در کشور ما، می‌تواند کمک بزرگی هم برای بهداشت و سلامت شهروندان سوری و هم برای دیگر کشورهای منطقه باشد.

معاون وزارت بهداشت سوریه تأکید کرد، کوبا همواره بر اساس روابط تاریخی بین دو کشور، در مواقع حساس، خصوصا در سال‌ های اخیر و شعله‌ ور شدن جنگ های تروریستی در کشور ما، در کنار مردم سوریه بوده است. ما با سپاس از دولت و مردم کوبا، در این سال‌های سخت و پر درد و رنج، توانستیم بخشی از نیاز های دارویی لازم و ضروری خود را از این کشور وارد کنیم.

نورماندو ایزونگا، مدیر بازرگانی «بیوفیرما کوبا» که در این مصاحبه حضور داشت گفت، دیدار کاری ما نشان دهنده مناسب‌ ترین زمان برای همکاری کوبا و سوریه در زمینه‌ های مختلف می باشد. از جمله در زمینه‌ صنعت دارو سازی. شرکت های دارو سازی کوبا از اعتبار بالا و استاندارد های خوبی در جهان برخوردار هستند. ما با راه اندازی مشترک خط تولید دارو و توزیع آن می توانیم سوریه و منطقه را تحت پوشش قرار دهیم.

 با شروع جنگ تروریستی علیه مردم و حکومت سوریه تحت حمایت ایالات متحده آمریکا و هم پیمانان این کشور، کوبا به عنوان همبستگی با مردم جمهوری عربی سوریه، دارو، واکسن و دیگر کمک‌های پزشگی را به این کشور ارائه کرد و می کند.

--------------------------------------

یاد آوری مترجم، کوبا در زمینه‌ های اساسی زندگی اجتماعی، از آن جمله پزشگی، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، در بالا ترین سطح استاندارد های جهانی قرار دارد. دولت این کشور با تکیه بر توان پزشگی و آموزشی خود توانسته است برخی کشورهای آمریکای لاتین را تحت نفوذ خود قرار دهد. اگر ایالات متحده آمریکا و متحدین این کشور با سلاح های پیشرفته و مرگبار و کودتا های نظامی طی سالیان دراز برخی از کشورهای جهان، خصوصا کشور های آمریکای لاتین را به زیر سیطره خود در آورند، کوبا با افتخار موفق شد با شیوه‌های انسان گرایانه توجه خلق های نه فقط آمریکای لاتین، بلکه کشور های آفریقایی و آسیایی را نسبت به سیستم اجتماعی کارآمد و نوین خود جلب کند.

به قول فیدل کاسترو(نقل به مضمون) بمب اتمی کوبا کادرهای پزشگی و معلم‌ ها و آموزش دهندگان ما در سراسر جهان هستند. ما در جهان سلاحی برنده‌ تر و کارآمد تر دیگری را برای آسایش و رفاه بشریت نیافتیم.

 

 

 

http://gazeta-pravda.ru/issue/84-30871-6-7-avgusta-2019-goda/vazhney

shaya-otrasl/

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

 

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 705 - 7 شهریور ماه 1398

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت