راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

روسیه

پشت جبهه

دولت ونزوئلا را

تقویت نظامی کرد!

راشا تودی- ترجمه رضا نافعی

 

 

روسیه نخستین  مرکز آموزش نظامی را در ونزوئلا تاسیس کرد. همزمان با آن واشنگتن مسکو را کماکان هدف تهدیدهای فزاینده خود قرار داده است. علاوه بر این ها واشنگتن مدعی است که روسیه با باصطلاح رفتار تحریک آمیز خود " صلح بین المللی" را با خطر مواجه می سازد.

روسیه در ونزوئلا محکم در برابر امریکا ایستاده است. موسسه روسی Rostec که یک موسسه دولتی است اعلام کرد که "موسسه روسی "روسوبورون اکسپورت" مستقر در مسکو طبق قراردادی که با موسسه ونزوئلائی "کمپانیا آنونیما ونزوئلا  دِ ایندوستریا میلیتارس" ((CAVIM)  منقعد ساخته آموزشگاهی  برای شناخت و کاربرد  هلیکوپترهای مدرن در ونزوئلا افتتاح کرده است".     

از قرار معلوم کسی اعتنائی به تهدیدهای اخیر پرزیدنت ترامپ نکرده که  بازهم  تهدید کرده  "مسکو باید  از ونزوئلا برود".

مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا  نیز در کالج جنگی  Carlisle واقع در پنسیلوانیا  همان حرف های مقام مافوقش را تکرار کرده که: روسیه باید ونزوئلا را ترک کند".

او، قبل از  تکرار حرف های ترامپ، درگفتگو با  یک رسانه رادیوئی، در عین حال دولت ونزوئلا را متهم ساخته بود به این که " چون یک بحران اقتصادی تاریخی بوجود آورده  " مادور هم باید برود، هدف ماموریت ما هم همین است". .

در عین حال موسسه روسی  Rostec بی اعتنا به  خواست امریکا از مسکو تاکید کرده که "ونزوئلا از سال 2005، درعرصه همکاری های فنی نظامی بزرگترین همکار این موسسه روسی در امریکای لاتین است.

گرچه برغم تمام این بگو مگو ها ، در این باره که محل استقرار این آموزشگاه نظامی کجاست خبری به بیرون درز نکرده است. اما بنا به اطلاعیه موسسه Rostec آموزشگاه  نظامی مذکور در ونزوئلا این امکان را برای  خلبان های ونزوئلایی فراهم ساخته که پرواز با هلیکوپتر های  Mi-17V-5-,    Mi-35M-    و Mi-26T را تحت شرائط نزدیک به واقعی  بیاموزند.

بر اساس اطلاعیه  موسسه آموزشی پیشگفته، آموزشگاه مذکور این امکان را نیز در اختیار خلبان های آتی قرار می دهد  تا با شبیه سازی،  پرواز در  شرائط غیر استاندارد را نیز بیاموزند.

در اطلاعیه تصریح شده که  آموزش دادن به خلبان ها به این صورت هم مطمئن است ، هم  موثر و هم توام با کاهش هزینه.

خورخه آرزا وزیر خارجه ونزوئلا در برابر خبرنگاران اظهارداشت که او با الیوت آبرامز دیدار کرده تا با او در باره اوضاع و احوال جاری گفتگو کند اما آبرامز حاضر به حل مشکلات  از طریق  گفتگو نبوده است.

آریازا در سفر خود به ترکیه در گفتگو با " آنادولو" خبرگزاری رسمی ترکیه گفت:"  اگر ونزوئلا،   بولیوی، کوبا ، نیکاراگوئه یا دیگر کشورهای امریکای لاتین  بخواهند با روسیه،  ترکیه، چین یا هند مناسبات اقتصادی برپا سازند، میگوئیم واشنگتن به یک کشور دیگر، به یک قدرت بالقوه دیگر  اجازه  ورود به امریکای خودش را نمی دهد.

در کنار ترامپ، پمپئو و آبرامز، باید  بیش از همه، جان بولتون، مشاور امنیتی  را مورد توجه قرار داد که با هشدارهائی ویژه خطاب به مسکو جلوه گری می کند. با این حال تا کنون تهدید ها و خواست های سخنگویان معترض ایالات متحده خطاب به مسکو برای تغییر رژیم   در ونزوئلا بی ثمر بوده اند. رفتار شرم آور واشنگتن نه تنها حاکی از قدرت نیست بلکه برعکس نشان ناتوانی است.

براساس  اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، ماریا زاخارووا، آمریکا "عصبی" است؛ زیرا "برنامه ریزی اش برای  تغییر سریع قدرت در کاراکاس" شکست خورده است .

 

https://deutsch.rt.com/international/86867-trotz-us-drohungen-russland-eroeffnet-militaerisches-trainingszentrum-in-venezuela/

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 686  - 22 فروردین ماه 1298

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت