راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

مسیحیان جهان
در کدام کشورها
گرفتار تبعیض
و محرومیت هستند؟

بنیاد فرهنگ استراتژیک
ترجمه - کیوان خسروی

  

در گزارش سازمان مذهبی ایتالیایی بنام «کمک به کلیساهای آسیب دیده» آمده است که 61 در صد مردم کره زمین در کشورهایی زندگی می کنند که آزادی مذهب در آنها محدود است، 9 درصد در کشورهایی زندگی می کند که در آنجا تبعیض مذهبی حاکم است ، 11 درصد در کشورهایی که پیروان این یا آن مذاهب قربانی تعقیب و پیگرد قرار میگیرند و مذهبی که بیشترمورد پیگرد قرار گرفته مسیحیت است.
300 میلیون مسیحی تحت آزار و خشونت زندگی می کنند. رئیس سازمان مذکور تاکید می کند که رشد آمار غم انگیز با تحلیل اوضاع در دولتهایی که پیشتر توسط ناظران نادیده گرفته شده‌اند مرتبط است. برای نمونه هند جایی است که آزار و اذیت پیروان مسیحت برای نخستین بار نیست که افزایش می یابند: 736 حمله به مسیحیان در سال 2017 صورت گرفته که دو برابر بیشتر از سال 2016 است. در 38 کشور جهان وضعیت مسیحیان اسفناک است و در 17 کشور جهان اوضاع از سال 2016 فوق العاده بدتر شده است.
بدتر از همه وضع آزادی مذهبی در عربستان سعودی، افغانستان، برمه، پاکستان، هند، نیجر، نیجریه، سومالی و لیبی است. در بنگلادش، مصر، فلسطین، اریتره، بوتان، عراق، سودان و یمن وضع مسیحیان خوب نیست. در پاکستان و مصر بازگشت اجباری از مسیحیت به اسلام بکار گرفته می‌شود. مسیحیان محلی ربوده شده و با تهدید مرگ مجبور به انکار مسیحیت می‌شوند. در پاکستان هرساله بیش ازهزار مسیحی و هندو به این ترتیب مسلمان می شوند.
نویسندگان این گزارش به پیشرفتهای موقعیت مسیحیان در سوریه براثر تارومار شدن ستیزه جویان داعش اشاره می کنند.
دلیل اصلی پیگرد مسیحیان رشد ناسیونالیسم افراطی و اسلام گرایی است. تروریسم اسلامی در 22 کشور جهان با جمعیتی برابر با 1 میلیارد و 337 میلیون نفر رایج است.
در این گزارش به بی تفاوتی مشکلات جمعیت مسیحی از سوی کشورهای سکولار غربی نیز اشاره می شود. در این گزارش به این نکته نیز اشاره شده که اکثر کشورهای خطرناک برای مسیحیان که با شدت اسلام گرایی همراه است، متحدین آمریکا یا مناطقی هستند که حضور گسترده نظامی – سیاسی ایالات متحده آمریکا در آنها وجود دارد، مانند عربستان سعودی، پاکستان، عراق، مصر، افغانستان، لیبی و سومالی.


تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 677  راه توده - 27 دیماه 1297

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت