راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

  هدف امریکا
تبدیل اوکراین
به میدان جنگ است
بنیاد فرهنگ استراتژیک
ترجمه از کیوان خسروی

 

در سایت "میلیتاری تایمز" شرکت انتشارات تایمز نظامی که در خدمت نیروهای مسلح آمریکا است مقاله ای منتشر شد که در آن نماینده وزارت امورخارجه صادقانه، آشکارا و وقیحانه می گوید که اوکراین درحکم نه تنها آزمایشگاه بسیار خوبی برای امتحان و بررسی تسلیحات بلکه آموزشگاه خوبی برای متخصصان نظامی آمریکایی است.
در آستانه پنجمین سالگرد سانحه هواپیمای مسافربری«خط هوایی مالزی» در 17 ژوئن سال 2014، شورای سیاست خارجی آمریکا همایشی را برگزار کرد. در جریان این همایش دستیار معاون وزیر امور خارجه در دفتر اروپایی و اورو آسیایی وزارت امورخارجه آمریکا «جورج کنت» مصاحبه ای با تایمز نظامی انجام داد. «کنت» مسئول سیاست وزارت امور خارجه آمریکا در مورد اوکراین، مولداوی، بلاروس،گرجستان، ارمنستان و آذربایجان است. در این همایش همه سخنرانان روسیه را مقصرشمردند، اما «مهاتیر محمد» نخست وزیر مالزی که مایه تعجب همگان نیز بود اطلاعاتی را طرح کرد مبنی بر اینکه در سانحه هواپیمای مسافربری روسیه دست نداشت. «ما بسیار ناراحت هستیم که از همان ابتدا همه روی این موضوع سیاسی متمرکز شدند که روسیه متهم این سانحه است. حتی قبل از اینکه بقایای هواپیما بررسی شده باشد، همه گفتند که این سانحه کار روسیه بوده است. برای‌ ما قبول چنین روشی بسیار سخت است».
«هواردآلتمان» نویسنده مقاله می نویسد: «اما در حالی که سخنرانان تلاش می کردند اثبات کنند چه کسی دقیقا مسئول سرنگون کردن هواپیمای مسافر بری است،«کنت» گفت که «آمریکایی‌ها می‌توانند درسهای ارزشمندی را از اقدامات روسیه در اوکراین بگیرند». «تایمز نظامی» اشاره می کند که طبق گفته «کنت»، در اوکراین آنها می توانند «دکترین نظامی روسیه» که « استفاده از نیروهای متعارف مانند پیاده نظام مکانیزه با حمایت تانکها و توپحانه، نیروهای ویژه، شیوه های جنگ الکترونیک، حملات بمبی، اطلاعاتی سایبری و تسلیحاتی»است را مطالعه کنند. مخصوصا چنین ترکیبی از شیوه ها و متدها اغلب جنگ ترکیبی نامیده می شوند.
یکی از مشکلات اصلی که با آن نیروهای ویژه آمریکا در حال حاضر روبرو هستند، سوریه است که «توماس» آنرا« محل تهاجمی ترین جنگهای الکترونیکی در روی کره زمین از جانب مخالفین ما» نامید. از این رو فعلا ارتش آمریکا بین سربازان اوکراین تدارک می بیند و طبق گفته «کنت»، آمریکا می تواند چیزهای زیادی را یاد بگیرد. «کنت» در مصاحبه خود گفت «من معتقدم که دربرابر ما اکنون امکانات بزرگی درصورتی که ما به ارتش اوکراین برای مقابله دربرابر تجاوز روسیه کمک کنیم قراردارد و می توانیم یاد بگیریم که روسیه چگونه در اوکرایین می جنگند. نیروهای مسلح آمریکایی آنچه را که روی می دهد بدقت دنبال می کنند. اینکه چگونه روسها در اوکراین می جنگند و تجهیزات، تاکتیکها و روشهایی که آنها اتخاذ می کنند چیست». وی تصریح کرد که همه آنچه که آنها در اوکراین می توانند یاد بگیرند، در دیگر کشورها مانند سوریه بکار گرفته خواهد شد. واضح است که برقراری صلح در «دنباس» در شرق اوکراین در طرح وزارت امورخارجه گنجانده نشده است، زیرا در صورتی که این میدان بسته شود، در جای دیگری باز خواهد شد. و چرا هزینه های اضافی، اگر همه چیز در اینجا خوب عمل کند؟
منافع مردم محلی توسط آمریکایی ها هیچگاه مورد توجه قرار نگرفتند. حمایت از افسانه «جنگ اوکراین با روسیه» توسط دولت ها بسیار سودمند است- آنها تحت منافع خود هدف بزرگی را در مرکز اروپا، در مرزهای روسیه و بلاروس بچنگ می‌آوردند. در این کار از جمله داستان مبهمی را با «بوئینگ» مالزی اجرا کردند. ساکنان «دونباس» مانند ساکنان تحت کنترل کیف اوکرایین در این میدان تیر- مانند مسافران خط هوایی ام.ان.17سرنگون شده مالزی مصالح و مواد مصرفی این مسائل هستند.
https://www.fondsk.ru/news/2019/07/18/military-times-ukraina-poligon-dlja-armii-ssha-48624.html


 

 

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 703 - 24 مرداد ماه 1398

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت