راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

اطلاعیه حزب کمونیست روسیه

با همه نیرو

کودتا در بلاروس

باید درهم کوبیده شود!

آزاده اسفندیاری

 

   

  

روز بیستم ماه اوت گنادی زوگانف، رهبر حزب کمونیست روسیه از طرف کمیته مرکزی این حزب، بیانیه ای در ارتباط با حوادث بلاروس به این شرح منتشر کرد:

بلاروس با خطر تکرار سناریو اکراین مواجه است. به همین مناسبت شهروندان این کشور باید در مقابل یکی از حساس‌ترین حوادث خطرناک تاریخی هوشیاری نشان دهند و اشتباهات همسایگان خود را تکرار نکنند. از همین روی روسیه باید با تمام توان از جمهوری متحد ما پشتیبانی کند. در غیر این صورت شعله های بر افروخته آتش دامن گیر کشور ما نیز خواهد شد.

اوضاع در بلاروس به تدریج به سمت آرامش و ثبات پیش می رود. برادران بلاروس با شجاعت، خرد، مسئولیت و درک این موضوع که الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور، از منافع اکثریت قریب به اتفاق  مردم این کشور حفاظت می‌کند به دفاع از وی وارد میدان شدند.

مردم بلاروس با گروههایی که از موقعیت انتخابات ریاست جمهوری برای سازمان دادن سودای براندازی حکومت این کشور را در سر می پروراندند، همراهی نکردند. طی روزهای اخیر، راه پیمایی در شهرهای مینسک، گومل، ویتبسک، موگیلف ( بزرگترین شهرهای این کشور.م ) و دیگر شهرها و مناطق در راستای حمایت از رئیس جمهور بر گزار شد. این راه پیمایی ها به روشنی نشان داد، ادعای غربی‌ها مبنی بر اینکه مخالفین نماینده مردم بلاروس هستند مهر باطل زد.

نیروهای برانداز، پس از شکست در مقابله با مدافعان قانون در خیابان‌ها سعی فراوان کردند تا   کارگران و کارکنان کارخانه ها را تشویق به اعتصاب کنند. در نهایت روش‌های مخالفین برای اعتصاب مؤثر واقع نشد و آن‌ها با توسل به وسائل ارتباطات جمعی کارگران و خانواده آنان را که خواهان زندگی عادی خود می‌باشند تهدید می کنند.

با آشکار شدن دست‌های پشت پرده کودتا در بلاروس وقایع بیشترعیان می گردد. در‌واقع یک جنگ ترکیبی علیه حکومت مشروع بلاروس که از طرف لهستان هدایت می‌شود شروع گردید. این کشور با ایالات متحده آمریکا و کشورهای پری بالتیک خصوصا لیتونی و «باندراها» ( نئو فاشیست ها) در کیف سودای تسلط بر بلاروس را داشتند.

خطر مداخله نظامی با حملات اطلاعاتی و پخش رشوه بین نخبگان در یک ارتباط هماهنگ هستند.   بهره گیری از مدرن ترین فن آوری ها سبب می‌گردد در بلاروس و حتی در روسیه در آرای مردم دستکاری کنند و با اطلاعات دستکاری شده، آنچه در بین شهروندان بلاروس و در کل جهان می‌گذرد به صورت واژگونه نشان دهند.

خطر تلاش‌های جدید برای خنثی کردن مسیر پیشرفت و توسعه بلاروس همچنان به قوت خود باقی است. نمایندگان «ستون پنجم» غرب، شورای هماهنگی را سازمان داده‌اند که وجه مشترک آن‌ها روس ستیزی است. با وجود اختلاف‌های درونی این تشکیلات، غرب می‌تواند با تهاجم بیشتر به اقدام‌های تخریبی وسیع دست بزند. اگر ایالات متحده آمریکا برای آوردن « باندراها» در اکراین پنج میلیارد دلار هزینه کرد، اتحادیه اروپا با ریا کاری مبلغ 53 میلیون یورو برای «حمایت از مردم بلاروس» اختصاص داد. واگذاری مبالغی از این دست بنزینی است بر آتشی که غربی‌ها در بلاروس شعله‌ور کرده اند.

وقایع بلاروس تهدید مستقیمی برای روسیه و کل کشورهای اتحادیه ارو آسیا است. اگر در بلاروس کودتا موفق می شد مهمترین امکانات نظامی کشورهای عضو« پیمان امنیت جمعی» از بین می‌رفت و به جای آن پایگاه های سازمان نظامی ناتو ایجاد می گردید و تانک ها، هواپیما های نظامی و موشک های این اتحادیه در چند ده کیلومتری اسمولنسک (شهر مرزی بلاروس و روسیه.م ) استقرارمی یافتند.

در صورت از دست دادن بلاروس، سر انجام روسیه در حلقه ای از کشورهای غیر دوست قرار می‌گرفت و عملاً رابطه با بخش زیادی از شرکای تجاری با کشور ما قطع می گردید. این دقیقاً با نظر سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه مطابقت دارد که همین روزها در ارتباط با بلاروس گفت، اختلال در امر داد و ستد می‌تواند زیان های فراوانی برای شرکت های روسیه داشته باشد و مستقیماً بر زندگی مردم ما تأثیر گذار خواهد بود.

روسیه موظف است از رهبری یک کشور متحد و برادر پشتیبانی کند. کشوری که مردم آن قرن‌ها در  کنار روسیه با زبان، فرهنگ و سنت‌های مشترک زندگی کرده‌اند و در مبارزات و پیروزی های مشترک ادامه حیات داده اند.

نیروهای میهن دوست کشور روسیه به رهبری حزب کمونیست از ابتدا با موضع گیری قاطع کنار مردم بلاروس و دولت قانونی این کشور قرار گرفت. ما از موفقیت‌های اقتصادی و سیاسی جمهوری بلاروس در سخت ترین شرایط پسا اتحادشوروی که از سال 1991 به دست آمده است قدردانی می‌کنیم و اعتقاد داریم با همه توان باید از این دستآورد ها مواظبت شود.

حزب کمونیست روسیه بار دیگر پشتیبانی خود را از انتخابات ریاست جمهوری بلاروس که در روز نهم ماه اوت برگزار گردید اعلام می دارد. ما از انتخاب مجدد الکساندر لوکاشنکو به ریاست جمهوری و سیاست  پیشرفت‌های اقتصادی با جهت گیری اجتماعی و ارتقای بیشتر زندگی مردم این کشور پشتیبانی می کنیم.

ما از همه مردم میهن دوست روسیه می‌خواهیم تا برای غلبه بر بحران به وجود آمده، همبستگی خود را با مردم بلاروس نشان دهند تا بتوانند در مقابله با مداخله گران خارجی در امور داخلی خود جلوگیری کنند و شرایط را جهت حل مشکلات اقتصادی برای زحمتکشان کشور خود مهیا سازند!

 

گنادی زوگانف رهبر حزب کمونیست روسیه.

 

https://www.rline.tv/news/2020-08-20-podderzhat-narod-belorussii-pered-litsom-istoricheskikh-ispytaniy-zayavlenie-tsk-kprf/

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 



 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 752 - 6 مرداد ماه  1399

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت