راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

تروریسم دولتی
نابودی اسرائیل را
بدنبال خواهد آورد؟
بنیاد فرهنگ استراتژیک
دمیتری سِدوف
ترجمه - کیوان خسروی



پس از ترور محسن فخری زاده فیزیکدان اتمی ایران در تاریخ 27 نوامبر سال 2020 در حومه تهران اطلاعات جسته و گریخته ای در باره ترور یکی از رهبران سرویس اطلاعاتی اسراییل موساد در شبکه های اجتماعی در تاریخ چهارم دسامبر، سایت آمریکایی آگاه و مطلع «وترانزتودی.کوم» (veteranstoday.com) مستند به منابع اطلاعاتی در خاور میانه منتشر شد.
نویسنده این مطلب «استفان بن نان» ادعا کرد که در آن در تاریخ سوم دسامبر در نزدیکی تل آویو یکی از رهبران موساد بنام «فهمی هیناوی» در اتومبیل خود کشته شد. در حالی که اتومبیل «هیناوی» پشت چراغ راهنمایی قرمز توقف می کند، توسط گلوله های سلاح خود کار سوراخ سوراخ می شود. این مطلب که در وب سایت آمریکایی منتشر شده، حاوی تصاویر ویدئویی از صحنه رخ داده توسط یک دوربین نظارتی و مداربسته است. نویسنده این مطلب ادعا می کند که از بین بردن «هیناوی» توسط عوامل ایرانی انجام شده، که بلافاصله پس از ترور«فخری زاده» با استفاده از مدارک جعلی وارد اسراییل شده و در یکی از «خانه های امن» ایرانیان در اسراییل پنهان شدند. در این مقاله ادعا می شود که قتل «هیناوی» - تنها یکی از چندین قتل افسران اطلاعاتی اسراییل است که برای عموم شناخته شده است. سایر موارد مشابه با دقت مخفی نگاه داشته می شوند. بمدت چهل و هشت ساعت رسانه های اسراییلی و غربی مجوز انتشار این خبر جنجالی را دریافت نکردند. با این حال پس از بروز اطلاعاتی در این باره در شبکه های اجتماعی در روز جمعه چهارم دسامبر، جلوگیری از گسترش اطلاعات غیر ممکن شد. این امر که مقامات اسراییلی مطلب منتشر شده توسط «وترانزتودی» (veteranstoday.com) را رد نکردند، حکایت از درجه بالای احتمال بیان شده توسط «استفان بن نان» دارد. بهر صورت دولت اسراییل نتوانست به خبرنگاران «هیناوی» زنده و سالم را نشان بدهد.
این اقدام تروریستی عامل دیگری در تشدید بحران سیاسی در اسراییل است. در رهبری اسراییل در پشتیبانی از سیاست تروریسم دولتی اتفاق نظر وجود ندارد. «بنی گانتس» وزیر دفاع، رقیب و مخالف اصلی نتانیاهو ادعا می کند که روزی این سیاست تروریسم دولتی منجربه نابودی اسراییل خواهد شد. مرگ «هیناوی» اوضاع سخت و پیچیده را بوجود می آورد و رئیس موساد «یوسی کوئن» نیز با نظر نتانیاهو موافق است. پس از ترور فخری زاده زنگ خطر در اسرائیل به صدا در آمد. در چهارم دسامبر وضعیت ویژه ای در تاسیسات هسته ای «دیمونا» در صحرای «نگب» اعلام شد. به همه کارمندان این تاسیسات هشدار داده شد که «خطر در هرگوشه و حتی در خانه آنها در انتظار آنان است». این ترس با تهدیدهای حزب الله لبنان مبنی بر «انتقام کینه توزانه علیه ارتش رژیم اسرائیل با گلوله های تک تیراندازها بیشتر شد». در این وضعیت حملات نیروی هوایی اسراییل به واحدهای سپاه پاسداران ایران (قدس) در خاک سوریه بعلت اینکه در بلندی های جولان گویا سه مین پیاده نظام کار گذاشته شده توسط طرفداران قدس پیدا شده اند، مضحک بنظر می رسد. شکست امنیتی اسراییل نه در جولان بلکه در داخل کشور رخ داده است. از جمعیت 5/6 میلیون نفری بیش از یک ونیم میلیون نفر عرب مسلمان هستند. این آن پایگاه استخدامی است که اطلاعات ایران می تواند به آن تکیه کند و ظاهرا به آن تکیه می کند. خذف «هیناوی» این موضوع را تایید می کند. افسانه هایی در مورد قدرت مطلق سرویسهای ویژه اسراییل کم کم محو و کم رنگ تر می شوند.
https://www.fondsk.ru/news/2020/12/09/ubit-odin-iz-rukovoditelej-izrailskoj-razvedki-rukovodivshij-likvidaciej-iranskogo-fizika-jaderschika-52431.html

تلگرام راه توده:
https://telegram.me/rahetudeh



 



 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 767 - 26 آذر ماه  1399

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت