راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

کووید 19

بردگی و یا آزادی

مردم پس از واکسن!

منبع: گلوبال ریسرچ

نویسنده: کولین تادهانتر Colin Todhunter

برگردان و تدوین: بامداد شرقی


نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد (WEF) در اواخر ژانویه در "داووس" سوئیس، رهبران سیاسی، تجاری، اقتصاددانان و افراد برجسته دیگر را برای گفتگو در مورد مسائل جهانی گرد هم می آورد. مجمع جهانی اقتصاد تحت تأثير مدیر پر نفوذ خود "کلاوس شواب" Klaus Schwab، نیروی محرکه اصلی "تنظيم مجدد بزرگ" به سوی کابوسی ویرانگرتر از گذشته است. یک تغییر زیرساختی که قصد دارد نحوه زندگی، کار و تعامل جوامع با یکدیگر را تغییر دهد.

تغییرات زیرساختی با نام فریبنده ”تنظيم مجدد بزرگ“ که جوامع باید مجبور از تبعیت از آنها شوند، اکنون (در لفافه تعطيلات ناشى از کرونا) با محدودیت های موقتی، به آزمون گذارده شده اند و اربابان اقتصاد جهانی از هر حربه ای سود جسته تا محدودیت ها را گسترش داده و دائمی کنند. در کنار این محدودیت ها آزادی های بنیادی و برچیدن ابزار نظارت عمومى نیز در حال گرفتار شدن به همين دام هستند. هجوم پرزور انحصارگرایی (منوپولیسم) که از سوی شرکت های غول آسای دارویی مانند ”فايزر“ Pfizer، فناوری و داده پردازی ديجيتال مانند "آمازون"  Amazon، "گوگل" Google و زنجیره های تجارى بزرگ جهانی با کمترین هزینه ممکن اعمال می‌شود، رقبای کوچک تر و جوامع را قربانی ثروت اندوزی بیشتر خود میکنند.

 تعطیلی های گسترده و محدودیت های ناشى از COVID-19 بهترین پوشش برای انتقال به "بازسازی بزرگ" است. این تحول با عنوان "انقلاب صنعتی چهارم" نیز خوانده می‌شود، که در آن شرکت های "قدیمی تر" (عملا با تعطیلی های گسترده) یا به ورشکستگی کشانده می شوند و یا به انحصار غول های اقتصادى و تجارى درخواهند آمد.

در ویدئوی کوتاه (پیچ الکترونیکی زیر)، "مجمع جهانی اقتصاد" پیش بینی کرده است که تا سال ۲۰۳۰، "هیچ چیز متعلق به شما نخواهد بود و شما دغدغه ای نخواهید داشت." سپس یک پهپاد محصولی را به یک خانوار تحويل می دهد، بدون شک سفارش آنلاین و بسته بندی آن توسط یک روبات در یک انبار بسیار وسیع شرکتی شبیه به و یا خود آمازون روان شده است. در این راستا صورتى خندان به تصوير کشیده شده که شاهد این "برتری" (نزول بشریت به نهادی صرفا مصرف کننده) است (در واقع روش تبلیغاتی که رسانه های پر زور و نفوذ برای ساخت و سوق افکار عمومی به جهت دلخواه اعمال می‌کنند. م.) و این پیام را نیز برجسته می کند: "هیچ انسانی در ساخت، بسته بندی یا تحويل این محصول مشارکت نداشته است". "مطمئن باشید، این بسته عاری از ویروس و باکتری است" - زیرا حتی در سال ۲۰۳۰ نیز آنها برای حفظ تسلط کامل بر جوامع نياز به زنده نگه داشتن ترس دارند.

https://www.youtube.com/watch?v=ER04dbt5p74&feature=emb_logo

بیکاران و مستمندان (برنامه ای جهانی که حتی به صورت تقریبی هموزن دستور كار اقتصادى، برای کاهش شمار بیکاران، فقرا و مستمندان باشد، وجود ندارد. بنا بر این مسلم است که مجمع جهانی اقتصاد کمترین دغدغه ای در مواجه با چنین معضلاتی به خود راه نمیدهد و برعکس سرافراز از آن است که قادر بوده در پیش نویس برنامه خود از جا دادن این طبقه از مردم در قشری صدقه بگیر، فکری هم در باره آنها کرده باشد. م.) می بایست در گروه هایی فرامرزی ادغام شوند، که درآمدی بخور و نمیر به آنها تعلق بگیرد. البته بسیاری از این گروه تحت تأثير تعطیلی های مربوط به کرونا بیکار و یا ورشکست شده اند و در نتیجه این زوال آنها مجبور خواهند بود، که برای جبران بدهی ها، دارایی هایی خود را به غولهای مؤسسات مالی واگذار کنند. مجمع جهانی اقتصاد مدعی است، که در روند و اجرای “تنظيم مجدد”، مردم هر آنچه را که خواستار باشند، می‌توانند "اجاره" کنند. این مجمع در توجیه این روند (سلب حق مالکیت) دستاویز نگرانی های عمومی می‌شود و آن را با عنوان “مصرف هدفمند” برای “نجات کره زمین” معرفی می‌کند. (با نگاهی انتقادی و حتی گذرا می‌توان دریافت که زوال زندگی جهانی به صورت عام و خاص آن و در نتیجه، آلودگی محیط زیست تا حد نابودی آن، نتیجه پیروی از اقتصادی است که پله های به سوی این “تنظيم مجدد بزرگ” را ساخته است. م.) مطمئناً، دسته کوچکی از “نخبگان” که این تنظيم مجدد بزرگ را طراحی کرده اند و معمار انجام آن هستند، صاحب همه چیز خواهند شد.

دارایی صدها میلیون تن در سراسر جهان، که اکنون نیز سرقت می‌شوند، باید بر پایه دستور کار “تنظيم مجدد بزرگ” غارت شوند، و همراه با آن حرکات، عادات مصرفی و خرید های همه ما مردم باید تحت نظارت دیجیتالی قرار گیرد. (اکنون نیز هر یک از خرید های آنلاین ما در سطحی کم هدفمند تر تحت نظارت است. کافی است که به عنوان مثال در آمازون محصولی دلخواه را جستجو کنید. در این راستا در مدت زمان کوتاهی شما با پیشنهادات فراوانی توسط پست الکترونیکی از طرف این شرکت برای محصولاتی مربوط یا نامربوط روبرو خواهید شد. چنین روشی برای معاملات اصلی مانند خرید و فروش غیر منقولات نیز در دستور کار مجمع گنجانده شده است. م.) هر حرکت و خرید ما باید تحت نظارت قرار گیرد و معاملات اصلی ما بصورت آنلاین انجام خواهد شد.

این طرح که برای تک تک شهروندان آماده شده، می‌تواند منعکس کننده استراتژی باشد که حتی بر دولت‌های ملی نیز باید اعمال شود. به عنوان مثال، مدیر اول گروه بانک جهانی “دیوید مالپاس” David Malpass اعلام کرده است که پس از تعطیلی های ناشی از همه گیری کرونا، به کشورهای فقیر “کمک مالی” خواهد شد تا آنها بتوانند دوباره روی پای خود بایستند. این کمک منوط به اجرای وسیع “اصلاحات” نئولیبرالیستی، تضعيف خدمات عمومی ملی (یعنی خصوصی سازی این خدمات) و منابع ملی این کشورها خواهد بود. 

در دستور کاری که بیشتر به هیزم ریختن در آتش گسترش فقر میماند، نشریه “وال استریت ژورنال” به تاریخ ۲۰ آوریل سال ۲۰۲۰ میلادی، در سرمقاله خود نوشته بود (نقل به مضمون م.)، «صندوق بین المللی پول و بانک جهانی با درخواست کمک از کشورهای در حال توسعه روبرو شدند. بسیاری از کشورها خواستار کمک مالی و وام شده اند. مجموع کمک و وامی که باید در اختیار این کشورها قرار گیرد، مبلغی نزدیک به ۱٫۲ تریلیون دلار برآورد شده است.»

در ازای تسویه بدهی یا "حمایت"، مجامع جهانی به همراه افرادی مانند "بیل گیتس" Bill Gates قادر خواهند بود سیاست های ملی را بیشتر دیکته کنند و بقایای حاکمیت دولت های ملی را نابود کنند. (هم اکنون شرکت داروسازی “فایزر” Pfizer، که بیل گیتس و همسرش بزرگترین سهام داران این مؤسسه دارو سازی هستند، دولت‌های منتخب جوامع اروپا و ایالات متحده را “متقاعد” به تایید، سفارش های صد میلیونی و پخش واکسن ناآزموده و آزمایشی خود میان شهروندان اروپا و ایالات متحده کرده است. از طرف بسیاری از دانشمندان “ناخلف” سيستم گفته می‌شود که صنعت mRNA هنوز دارای بلوغ علمی برای استفاده به عنوان واکسن نیست و این صنعت هنوز دانشی در حال پژوهش است. برای اطلاعات بیشتر رجوع شود به این لینک در “گلوبال ریسرچ” م. https://www.globalresearch.ca/what-not-said-pfizer-coronavirus-vaccine/5729461 )

 

نئولیبرالیسم در اعمال گسترش هژمونی خود، هیچ وقاحتی در دست اندازی و تلاش برای هدایت و به زوال کشاندن هویت اجتماعی و شخصی ما نشان نداده است و نمی دهد. کاهش هویت انسان در حد کالا و جای دادن آن زیر پوششی مقیاس پذیر، چه معنایی به جز زوال انسانیت و نابودی کرامت انسانی خواهد داشت؟

طبقه میلیاردری که پیشبرد این دستور کار را با تبليغات و فشارهای اجتماعی-اقتصادی روان می‌کنند، خواستار تصاحب طبیعت و همه انسان ها هستند و از هیچ تلاشی فروگذار نیستند تا بتوانند هر دو را زیر نظارت و رهبری خود در آورند. این تلاش ها را می‌توان در پروژه های مهندسی آب و هوا، مهندسی ژنتیکی میکروب های خاک برای “انجام کار بهتر” در جهت تولید مواد خوراکی جعلی، که در آزمایشگاه ها زیر پژوهش هستند، جستجو کرد.

این تنظيم بزرگ شامل طرح مزارع بدون کشاورز نیز می‌شود که باید توسط ماشین های بدون راننده اداره شوند، توسط هواپیماهای بدون سرنشین زیر نظارت قرار گیرند و با مخلوطی از مواد شیمیایی ترکیب می شوند تا محصولاتی را از دانه های ژنتیکی مهندسی شده، که به ثبت اختراع رسیده اند از "بیومتر" صنعتی تولید کنند و به چیزی شبیه خوراک تبدیل شود. در این میان چه اتفاقی برای کشاورزان خواهد افتاد؟

پس از کرونا، بانک جهانی در مورد کمک به کشورها برای بازگشت به مسیر پیشین در ازای اصلاحات ساختاری (خصوصی سازی های بسیار گسترده تر از گذشته و از میان بردن نظارت عمومی. م.) صحبت می کند. آیا دهها میلیون نفر از کشاورزان خرده مالک باید در ازای تسویه بدهی های فردی و درآمد پایه جهانی زمین های خود را زیر این زور کمر شکن به مؤسسات مالی فراملی واگذار کنند؟ جابجایی این کشاورزان و متعاقب آن تخريب جوامع روستایی و فرهنگ آنها چیزی بود که بنیاد "گیتس" زمانی خواستار آن شد و با تحسین به نام "تحرک زمین" از طرف اربابان سرمایه روبرو شد.

آیا در جاهایی مانند هند - که هنوز جامعه ای مبتنى بر کشاورزی است - سرزمین این کشاورزان که تا پیش از COVID با بدهی زیاد به غول های فناوری، مؤسسات مالی و تجارت کشاورزی جهانی روبرو بوده اند، اکنون باید آماده تحویل زمین های خود شوند؟ آیا این بخش از دنیای جدید "دارای چنین شاد باشی" است که توسط صندوق بین المللی پول تبليغ می شود؟

طی دهه ها دخالت تکنوکراتیک در تخريب تنوع فرهنگی، ارتباطات سودمند اجتماعی و اکوسیستم های کشاورزی بسیار کوشا و پیروزمند بوده است تا آنجا که در حال حاضر بشر و ارتباط او را با طبیعت جاندار و بی جان بیگانه ساخته است. (برای مثال، نگاه کنید به "امنیت غذایی و دانش سنتی در هند" مجله مطالعات جنوب آسیا). تحول عظيم تکنوکراتیک پیش بینی کرده است که انسانها نیز تا حد کالا تقلیل یافته و از این پس باید بیش از گذشته، در واقع در حد هواپیماهای بدون سرنشین و بی روح تکنولوژیکی و یا مانند هوش مصنوعی قابل هدایت و نظارت شوند.

نگرانی فزاینده در اینجاست که گسترش بی کاری های فراگیر و فقر، محدودیت های فراگیرتر آزادی های مدنی، بدهی های روزافزون کشورها به بانک جهانی، اجبار عمومی به استفاده از واکسن های شرکت های غول آسای دارویی (مانند مؤسسه فایزر بیل گیتس) در پوشش نام فریبانه “گذرنامه بهداشتی” ما را تبدیل به زندانیانی “آزاد” خواهند کرد.

https://www.globalresearch.ca/own-nothing-happy-being-human-2030/5728960

 

 همانگونه که “پیتر کونیگ”  Peter Koenigدر مقاله ای مشابه در باب “تنظيم مجدد آینده” نگاشته (منبع: لینک زیر در "گلوبال ریسرچ")، زندگی در رمان “۱۹۸۴ جرج اورول” در مقایسه با چنین آینده ای بسیار قابل تحمل تر به نظر می‌رسد. او در این مقاله با تیتر «جهان پس از کووید−۱۹ و پروژه شیطانی مجمع جهانی اقتصاد: "دستور کار تنظيم مجدد برای آینده" - آینده ای بسیار هولناک» می نویسد:

آنها "تنظيم مجدد آینده" را یک پیش نویس می خوانند، به این معنی که نسخه کاملاً نهایی نیست. این پیش نویس نوعی آزمایش برای اندازه گیری واکنش های مردم است. در واقع این پیش نویس مانند درج خاطرات جلادی است که با مرور آن برای کشتاری دسته جمعی آماده می‌شود. ممکن است بسیاری از افراد آن را نخوانده اند و یا هیچ اطلاعی از وجود آن نداشته باشند. اگر این “بسیاری” آن را می خواندند و از عواقب چنین دستور کاری آگاه می‌شدند، بی گمان آنها به جدیت در برابری و مقابله با آن می پرداختند تا با این طرح توتالیتر، که توسط مجمع جهانی اقتصاد به جهان ارائه شده است، با همه توان مبارزه کنند.

 

https://www.globalresearch.ca/world-economic-forum-step-two-resetting-future-work-agenda-after-great-reset/5729175

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

 



 



 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 769 - 10 دیماه  1399

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت