راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

نگاهی به همه پرسی

اصلاح قانون اساسی

در فدراسیون روسیه

اومانیته- ترجمه جعفر پویا

 

  

اصلاح قانون اساسی روسیه با رأی اکثریت قاطع نزدیک به 80 درصد شرکت کنندگان درهمه پرسی تصویب شد. این اصلاحات این امکان را برای رئیس جمهور روسیه فراهم می کند که تا سال 2036 در قدرت بماند.

"دیمیتری پسکوف" سخنگوی کرملین "همه پرسی پیروزی اعتماد به نفس مردم به   پرزیدنت پوتین" را ستود.

دو مجلس ـ پارلمان روسیه  و مجامع منطقه ای قبلاً 200 اصلاحیه در قانون اساسی را تصویب کرده بودند و این همه پرسی به آن شکل قانونی داد .

روزنامه مسکو تایمز مینویسد: این اصلاحات راه را برای پاکسازی روسیه هموار می کند.

 محافل مختلف قدرت که از پوتین حمایت می کنند (مالی ، لیبرال ، نظامی ، سیاسی) بشدت خواهان چنین اصلاحاتی بودند. ظاهرا بدلیل عدم وجود جایگرین روشن، نخبگان می خواستند راهی برای خروج از بحران داشته باشند و پوتین می تواند این بحران را کنترل کند.  پیش بینی می شود روسه در سال 2020 رکود اقتصادی 5٪ را تجربه کند. بیکاری و اخراج همچنان رو به افزایش است.

برای اولین بار، پیش از انتخابات منطقه ای که برای پاییز و انتخابات قانونگذاری در سال 2021که  برنامه ریزی شده، حزب ریاست جمهوری ،" اتحاد روسیه" ، محبوبیت خود را تا حدودی از دست داده و از 79 درصد به 59 درصد کاهش یافته است.

به نظر می رسد این نارضایتی، که در جامعه با همه گیر شدن کوید 19 رشد کرده  را حکومت جدی تلقی کرده است.

پوتین برای  جلوگیری از بحران مالی و اجتماعی، اصلاحات متعددی را وعده داده است. در قانون اساسی ، اصلاحیه ای برای نشان دادن حقوق بازنشستگی دردوران  تورم در نظر گرفته شده است.

به نظر می رسد انتصاب نخست وزیر جدید "میشوستین" در ماه ژانویه گذشته آغاز تصمیمات مهم اقتصادی و سیاسی است که پوتین می خواهد پرچمدار آن شود.

https://www.humanite.fr/russie-poutine-en-marche-pour-etre-president-en-2024-691185.

  

 

 



 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 744 - 19 تیرماه  1399

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت