راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

رُم نیز در برابر

چشمان "نرون"

در آتش سوخت!

اومانیته- ترجمه آذرنگ

  
سناتورهای جمهوری خواه امریکا، از آغاز تظاهرات اعتراضی مردم امریکا که پس از کشته شدن یک سیاهپوست زیر زانوی یک پلیس شروع شد نگران هستند و شمار منتقدان در اردوگاه دونالد ترامپ چند برابر شده است!

دونالد ترامپ مانند یک "نرون" در حال تماشای آتش گرفتن رُم است. هنگامی که صدها هزار امریکائی در هر شهر و ایالتی به خیابان آمده اند توئیت های تهدید آمیز منتشر می کند و "قانون و نظم" را تجویز میکند. اکنون بسیاری از سناتورهای جمهوریخواه از یک فاجعه در مقیاس بزرگ وحشت دارند.

پنج ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری، چراغ های قرمز برای ترامپ چشمک می زنند.

سناتور "کوین کرامر" از داکوتای شمالی با اشاره به بیماری همه گیر کروناویروس و اعتراضات  گفت: «هر نوع بحران بزرگ از این قبیل مشکلات  بزرگی را برای مسئولان ایجاد می کند.»

برخی از همکاران جمهوریخواه ازتوئیت های رئیس جمهور وحشت زده میشوند و از روش او در مورد سرکوب معترضان و همچنین شیوه برخورد ترامپ ــ نوازش و چاپلوسی ـ با رای دهندگان انتقاد میکنند.

برای آنها، وقتی ترامپ در توئیت خود مینویسد "وقتی غارت شروع می شود، تیراندازی شروع می شود" ویا دستور میدهد که در مقابل کلیسا معترضان را پراکنده کنند و کتاب مقدس در دست در مقابل کلیسا تظاهر به دینداری میکند و "سگهای شرور" خود را برای تهدید علیه هر کسی که سعی در عبور از چمن کاخ سفید داشته باشد، رها میکند. این  اقدامات سوق دادن رای دهندگان به اردوگاه نامزد دموکراتیک "جو بایدن" است.

نظرسنجی اخیر رویترز "ایپسوس" نشان می دهد که 55 درصد آمریکایی ها با عملکرد رئیس جمهور در اعتراضات مخالف هستند .

گفته می شود ترامپ قصد دارد بر محور "نژادپرستی" سخنرانی کند، اما داستان بلاغت بحث برانگیز "نژادپرستی" وی، مشاورانش را از این سخنرانی ترسانده است .

معاون رئیس جمهور "مایک پنس"، برای اینکه زمینه را به حریفان خود ندهد، بطور خصوصی با اعضای جامعه آفریقایی- آمریکایی، از جمله رئیس مجلس سنا، "باری بلک" و "آنجلا استنتون کینگ "، که قبلاً به دلیل درگیری در قاچاق اتومبیل سرقت شده در زندان بود ملاقات کرد. شخصی که  توسط خود دونالد ترامپ عفو شد و نامزد کرسی کنگره در ایالت جورجیا علیه دموکرات "جان لوئیس"است !

جمهوریخواهان قصد دارند از کرسی های خود دفاع کنند. هیچ واهمه ای ندارند و جنجال به پا می کنند .

"میچ مک کانال" رهبر انها در سنا اعتراف کرد که "هیچکدام از ما آمریکایی ـ آفریقایی بودن را در این کشور که با این "تبعیض" روبرو هستند  تجربه نکرده ایم.

در حالی که دموکرات ها اخیراً از لایحه ای مبنی بر سوء رفتار پلیس و تعصبات نژادی رونمایی کرده اند، سناتور" تیم اسکات"، تنها سناتور جمهوریخواه سیاه پوست، اطلاعاتی درباره تیراندازی های پلیس ارائه می دهد.

سناتور"رند پائول"، یک جمهوری خواه دیگر می خواهد از ارسال تجهیزات نظامی ایالات متحده به نیروهای محلی جلوگیری کند.

بدین ترتیب با "ایده ها"ی متفاوتی که در چارچوب کارگروههای جمهوری خواهان در مجلس سنا ارائه می شود برخوردها و تضادها آشکارتر می شود.

 https://www.humanite.fr/etats-unis-les-senateurs-republicains-sinquietent-690169

 

تلگرام راه توده

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

 

 


 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 742 -  29 خرداد 1399

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت