راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

شادباش

دانشمندان روسیه

به مناسبت

انقلاب اکتبر

سایت حزب کمونیست روسیه

ترجمه - نعمت بوستانی

 

 

شورای مرکزی دانشمندان روسی با جهت گیری سوسیالیستی، به نمایندگی از طرف دانشمندان متعهد به سوسیالیسم، با اتشار بیانه ای صد و سومین سالگرد انقلاب کبیر سوسیالیستی اکتبر را به این شرح به همه زحمتکشان روسیه تبریک گفتند.

همرزمان، رفقا و دوستان عزیز!

انقلاب اکتبر به پیروزی رسید زیرا حزب بلشویک و رهبران درخشان آن لنین و استالین، در راس مبارزه کارگران و دهقانان قرار داشتند. حزب بلشویک با راهنمایی صحیح مارکسیسم- لنینیسم، طبقه کارگر و دهقانان را به یک پیروزی تاریخی جهانی سوق داد. فقط حزبی مانند حزب بلشویک، می‌توانست با هوشمندی و بطور قاطع مشکلات سر راه رسیدن به هدف را تشخیص داده و راه دست یابی به پیروزی را هموار کند. حزب بلشویک توانست به طرز ماهرانه ای روند انقلابی چند وجهی و پیچیده را تشخیص دهد و از جنبش های انقلابی مختلف مانند جنبش عمومی دموکراتیک برای صلح، جنبش دهقانی- دموکراتیک، برای تصرف زمین های اربابان، جنبش آزادی ملی ملت های تحت ستم برای برابری ملی و جنبش سوسیالیستی پرولتاریا برای سرنگونی بورژوازی، برای استقرار دیکتاتوری پرولتاریا را به سر انجام برساند. شکی نیست که ترکیب این جریانهای مختلف انقلابی در یک جریان مشترک انقلابی قدرتمند، سرنوشت سرمایه داری را در روسیه در آغاز قرن بیستم رقم زد. بدون تردید، امروز وظیفه بازگردادن سوسیالیسم به کشور ما، به عهده حزب کمونیست فدراسیون روسیه گذاشته شده است.

انقلاب کبیر سوسیالیستی اکتبر، حاکمیت زمینداران و بورژوازی را در میهن ما نابود و دیکتاتوری پرولتاریا را پایه گذاری کرد. پرولتاریای روسیه در راس مدیریت دولت وقت قرار گرفت و تحت هدایت حزب لنین- استالین، ماشین دولت بورژوازی قدیمی را در هم کوبید و شروع به ساختن جامعه ای سوسیالیستی کرد. انقلاب سوسیالیستی اکتبر وابستگی اقتصادی و معنوی کشور را به غرب بورژوازی، به سرمایه خارجی و سیاست مخرب خودکامگی و سپس دولت موقت را از میان برداشت. انقلاب اکتبر با شکست سرمایه داری در کشور ما، ابزار تولید را از بورژوازی گرفت و کارخانه ها، زمین‌های کشاورزی، جنگل ها، راه آهن، بانک ها را به مالکیت مردم در آورد.

انقلاب سوسیالیستی اکتبر، شرایط توسعه آزاد و مستقل را برای مردم روسیه فراهم کرد. سیستم دولتی شوروی، برآمده از انقلاب اکتبر، فرصت های بی بدیلی را برای توسعه صنعت و سازماندهی سوسیالیستی کشاورزی ایجاد کرد. طبقه کارگر روسیه همراه با از بین بردن ستم اجتماعی، خلق های روسیه را از ظلم و ستم ملی بی رحمانه نجات داد. انقلاب اکتبر همه شرایط را برای گرد آوری مردم در یک خانواده برادرانه قدرتمند و واحد فراهم نمود.

غالب مردم جهان از دستاوردهای برجسته توانایی‌های اتحاد شوروی در طول حیات خود آگاه هستند. در یک دوره کوتاه تاریخی، مردم اتحاد شوروی، صنعت و کشاورزی جمعی را احیا، بی‌سوادی را ریشه‌کن و بر ویرانه های به جا مانده از ستم‌های طبقاتی و جنگ‌های داخلی کشور را اعتلا بخشیدند. در جنگ خونین علیه فاشیسم آلمان پیروز شدند، به دستاورد اتمی رسید و فضا را فتح کرد.

با تمام این اوصاف، در پایان قرن بیستم، سرمایه داری جهانی با نیرنگ و فریب و خیانت داخلی، موفق شد از مردم ما انتقام بگیرد و نظم سرمایه داری را در روسیه برقرار کرده و اولین دولت پرولتری جهان، اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی را نابود کند. امروز بار دیگر روسیه در حاشیه روند تاریخی قرار دارد و مردم با فقر و فقدان حقوق توسط غارتگران تحقیر می شوند.

بدون تردید میوه نارضایتی و خشم مردم در برابر ظالمان در حال بار دادن است. کارگران و   دهقانان وظیفه شناس، روشنفکران و دانشمندان در صفوف حزب کمونیست فدراسیون روسیه متحد می شوند تا جبهه ای متحد را در مبارزه برای بازگرداندن مسیر سوسیالیستی و توسعه همه جانبه روسیه ایجاد کنند. ما بر این باورهستیم که هر روز اعتماد فزاینده ای به اجتناب‌ ناپذیر بودن پیروزی مردم روسیه برای آینده روشن سوسیالیستی افزایش می یابد. باد تغییر در بادبان مردم ما می وزد!

زنده باد انقلاب کبیر سوسیالیستی اکتبر!

زنده باد روسیه سوسیالیست!

با تبریک سال روز انقلاب کبیر اکتبر!

به نمایندگی از طرف شورای مرکزی سازمان عمومی دانشمندان روسی با جهت گیری سوسیالیستی ی. نیکیتچوک

 

https://www.rline.tv/news/2020-11-07-rossiyskie-uchenye-sotsialisticheskoy-orientatsii-pozdravlyayut-s-prazdnikom-velikogo-oktyabrya/

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 



 



 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 762 - 22 آبان ماه  1399

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت