راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

چین، آماده

پاسخ به حمله اتمی

امریکا شده

راشا تودی- روسیه امروز

"آزاده اسفندیاری"

 

جمهوری خلق چین با وجود اینکه خود را متعهد می داند اولین کشوری نخواهد بود که سلاح هسته ای را بکار گیرد، در حالیکه طی سال‌های اخیر قدرت دفاع اتمی خود را بیش از پیش تقویت کرده است.

روزنامه «چاینا مورینگ پست»، چاپ هنگ کنگ به نقل از وانگ شیانگسوی، نظامی برجسته سابق ارتش آزادی بخش جمهوری خلق چین نوشت: طی 20 سال گذشته این کشور علاوه بر حفاظت از زرادخانه‌های هسته ای خود، جهت مقابله با تهدید های اتمی، توانسته قدرت دفاعی خود را چندین برابر افزایش دهد.

وانگ شیانگسوی، که هم اکنون استاد دانشگاه هوانوردی و فضا پیمایی پکن می باشد اضافه کرد،

شیوه محافظت و اقدام‌ های ضروری حراست از سلاح های هسته ای، شامل شبکه گسترده ای است از تونل ها، برای حمل و نقل و نگهداری از انواع موشک ها که می‌توانند امنیت جمهوری خلق چین را قبل از هر تهاجمی، تضمین کنند.

در ادمه شیانگسوی افزود، حملات هسته ای علیه چین، همواره یکی از گزینه های نظامی ایالات متحده بوده است. با این حال، طی 20 سال گذشته، با توجه به پیشرفت ها و تغییرات سیستم دفاع اتمی چین، این گزینه برای آمریکا به طور فزاینده ای دشوار شده است.

قبلا طبق برخی برآوردهای مقامات ایالات متحده آمریکا، مبنی بر اینکه پس از حمله بالقوه اتمی واشنگتن به این کشور، فقط یک کلاهک اتمی چینی قادر خواهد بود سالم بماند و در یک حمله تلافی جویانه به خاک آمریکا برسد، وانگ، محاسبات واشنگتن را با توجه به نوارهای گفته های خود، «مزخرف آشکار» خواند.

وی اطمینان داد که طی سالهای گذشته، پکن اقدامات زیادی انجام داده است تا بتواند پتانسیل قابل اعتماد «حمله دوم» دفاعی خود را فراهم کند تا  بتواند برای پاسخ به حمله متجاوزین مورد استفاده قرار بدهد.

طبق گفته نظامی سابق ارتش آزادی بخش جمهوری خلق چین، این کشور تمام زیرساخت های لازم را آماده کرده است تا بتواند به سرعت اقدام‌های تلافی جویانه مقتدرانه ای را علیه دشمن انجام دهد. علاوه بر تونل های سراسری و استقرار موشک های پیشرفته، پکن مناطق دریایی خود را در جنوب چین و دریای زرد گسترش داده است تا زیردریایی ها بتوانند به نحو کارآمد در آنجا فعالیت کنند.

در شرایط حاضر جمهوری خلق چین، بین 200 تا 300 کلاهک اتمی دارد. در مقایسه با روسیه و آمریکا، این ذخایر بسیار چشمگیر نیستند. آنها هر کدام حداقل 4000 کلاهک اتمی در اختیار دارند. بنابراین برای پکن، استراتژی نظامی از نظر سلاح های هسته ای، این است که زرادخانه های موجود بتوانند از اولین ضربه دشمن در امان بمانند.

در سال 2018، رسانه های دولتی چین گزارش دادند، «دیوار بزرگ زیرزمینی» توسط ارتش این کشور ساخته شده است که شامل 5000 کیلومتر تونل در سراسر کشور می‌باشد. در این تونل ها می توان موشک های هسته ای را جابجا، پنهان و حتی به نقاط مورد نظر پرتاب کرد. علاوه بر این در صورت آسیب دیدن مجتمع های زیرزمینی، پکن می تواند حمله تلافی جویانه خود را از طریق زیردریایی های استراتژیک هسته ای نوع 094 مجهز به موشک های بالستیک JL-2 آغاز کند که برد آنها 7.4 هزار کیلومتر است.
وانگ، در سخنرانی خود همچنین توجه همگان را به موشک های جدید ما فوق صوت DF-17 جلب کرد که گفته می شود این موشک ها برای عبور از سیستم های دفاع موشکی ایالات متحده سرعت بالایی دارند. برای اولین بار، این متخصص همچنین در مورد آزمایش های موفقیت آمیز موشک های بالستیک «قاتلان ناو هواپیمابر» DF-26B و DF-21D در ماه آگوست گزارش داد.

به گفته وانگ، همه تدابیر دفاعی- اتمی انجام شده توسط جمهوری خلق چین، حمله هسته ای قدرتمند آمریکا علیه این کشور را عملاً غیرممکن می کند.

 

https://russian.rt.com/inotv/2020-11-18/Kitajskij-ekspert-u-Kitaya-teper

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 



 



 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 764 - 5 آبان ماه  1399

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت