راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

ترامپ در کاخ سفید می ماند

حتی به قیمت کودتای نظامی

لئونید ساوین- بنیاد استراتژیک

ترجمه - کیوان خسروی

 

   

 «رُزا بروکس» از بنیاد جنگهای مدرن در «وست پویئنت»،«جرج سوروس» و ترا بشریت (ترانس اومانیسم یا فرابشریت) (1) در ماه آگوست در آمریکا سند جالبی تحت نام «جلوگیری از مداخله در انتخابات ریاست جمهوری و دوران گذار» منتشر کرد. این گزارش را گروهی تحت نام «پروژه واحد دوران گذار» تهیه کرده است که در آن بیش از صد مقام و کارشناس ارشد فعلی و پیشین آمریکا جزو آن هستند. این گروه اعلام کرد که مدل سازی هایی از بحران در انتخابات آمریکا در نوامبر سال 2020 انجام داده است و نتایج آن نا امید کننده است. در این گروه نه تنها دمکراتها، بلکه جمهوری خواهان مخالف دونالد ترامپ حضور دارند. شواهدی وجود دارد که گروه «پروژه واحد...» توسط «جورج سوروس» پشتیبانی می شود که از ترامپ متنفر است و هدف خود را انقلاب رنگی در آمریکا قرار داده است. ارتباط بنیان گذار این گروه «رُزا بروکس» با «جورج سوروس»، با «جان پودستا» رئیس ستاد انتخاباتی «هیلاری کلینتون» در سال 2016 و مشاور امنیت ملی سابق «جک سالیوان» که برای «جورج بایدن» فعالیت می کردند آشکار شده است. «رُزا بروکس»برخاسته از مرکز بنیاد نیوآمریکا است که توسط بنیاد «جامعه باز» "سوروس" حمایت مالی می شد و بعنوان مشاور ارشد امنیت ملی در وزارت خارجه آمریکا تحت نظر «هیلاری کلینتون» و «باراک اوباما» خدمت می کرد. وی اکنون مقام و حرفه خود را در موسسه جنگهای مدرن در «وست پوینت» ادامه می دهد و معتقد است که انتخابات سوم نوامبر سال 2020 حتما به خشونت و بحران قانون اساسی منجر خواهد شد. دومین بنیانگذار این گروه « نیلز جیلمن»، نایب رئیس موسسه «برگروئن»(سانفرانسیسکو) از بنیاد «راکفلر» است. این موسسه ایده ترانس اومانیسم (ترابشریت، فرابشریت. مترجم)- دکترین تهاجمی و خصمانه ای را که پیروان آن به خلقت خدا – انسان باورمند هستند را ترویج می کند - این دکترین معتقد است که انسان«یک نمونه اتفاقی و ناقص بینابینی است که باید با کمک، نخست مهندسی ژنتیک و مدل سازی رایانه‌ای گزینه‌ها و دوم با کمک "سایبورگیزاسیون" تکمیل و بهبود یابد». در این گروه همچنین نئوکان مشهور«ویلیام کریستول»، تحلیلگر نظامی «ماکس بوت»، وزیر دفاع پیشین آمریکا «چاک هیگل»، «جان پودستا» نیز هستند. مدیر گروه «زویی هادسون»، مدیر ارشد «جامعه باز» سوروس است. خلاصه سند "جلوگیری از مداخله در انتخابات ریاست جمهوری و دوران گذار" حاکی است که «انتخابات ماه نوامبر در هرج و مرج سیاسی برگزار خواهد شد. رئیس جمهور ترامپ به احتمال زیاد  نتایج را چه به شیوه های قانونی و چه غیر قانونی برای ماندن در قدرت به چالش خواهد کشید. اعتراضات جاری که سرویسهای فدرال برای سرکوب آنها مستقر شده بودند را میتوان بعنوان دلیلی بر آنکه ترامپ می تواند برای ماندن در مقام خود به اقدامات شدیدی دست بزند تلقی و بررسی کرد»

به نتیجه گیری های اصلی سند که توسط نویسندگان آن برجسته و گزیده شده اند اشاره می کنیم.

-  خبر و مبهم "شب انتخابات" خطر ناک شده است. آمریکایی ها با یک دوران مبارزه که از اولین روز انتخابات تا بیستم ژانویه ادامه خواهد داشت روبرو خواهند شد. پیروز انتخابات به احتمال زیاد در "شب انتخابات"، هنگامیکه مقامات رسمی برگهای رای ارسالی از طریق پست را می‌شمارند، مشخص نخواهد شد. یک دوره بلاتکلیفی فرصت و امکان بی تدبیری و اهمال کاری را به کاندید می دهد تا حمله بی سابقه ای را برای اینکه نتیجه لازم مورد نظر خود را بدست آورد سازمان دهد. - رئیس جمهور فعلی ترامپ احتمالا از قوه مجریه برای حمایت از اقدامت خود استفاده خواهد کرد. این شانس وجود دارد که رئیس جمهور تلاش کند ارگانهای مقننه و یا فرمانداران را متقاعد سازد تا گامهایی از جمله غیر قانونی برای به چالش کشیدن رای گیری دمکراتیک بردارند. نگرانی ویژه ای را بوجود می آورد به آنکه نظامیان چگونه واکنشی را به نتایج نامشخص انتخابات نشان خواهند داد. - روند انتقال از یک دولت به دولت دیگر می تواند بسیار دشوار باشد. گروه های شرکت کننده معتقد اند که ترامپ به منافع شخصی و دفاع از خود را بر حصول اطمینان از انتقال اداری منظم دولت به جانشین خود مقدم خواهد داشت. این گزارش حاوی چهار توصیه است. آماده شدن به چالش کشیدن نتایج انتخابات؛ پرداختن به این مسئله بعنوان یک نبرد سیاسی، و نه تنها بعنوان یک برخورد ادله حقوقی؛ بسیج و تحرک سیاسی پایدار بسیار مهم خواهد بود؛ پرسنل و منابع اختصاصی باید حداقل تا پایان ماه ژانویه به حالت آماده باش بمانند. فرمانداران، دادستان های کل، ارگانهای مقننه برای مقابله با تخلفات باید آماده باشند؛ مقامات منتخب تا رساندن این روند تا آخر نیاز به حمایت عمومی دارند. - مبارزه با دروغ درباره تقلبات و تشدید خشونت. جعل رای ها در عمل منتفی است، اما ترامپ درباره آنها صحبت خواهد کرد و نویسندگان گزارش اصرار دارند تا زمینه را چنانچه ترامپ در انتخابات شکست بخورد برای به چالش کشیدن نتایج آماده کنند. پتانسیل درگیری خشونت آمیز از آنجا که ترامپ طرفداران خود را برای گرفتن اسلحه فرابخواند بالا است. - پیش بینی دشوار انتقال از یک دولت به دولت دیگر.؛ تیم انتقالی ناگزیر به«دفاع از اقدامات ناسنجیده ترامپ در زمان ترک کاخ سفید» و «پیدا کردن راه حل های خلاقانه» است، تا دسترسی به اطلاعات ضروری و منابع و آغاز آماده سازی برای اداره کشور تامین شود. بسیاری از رسانه های لیبرال از سخنرانی گروه «پروژه واحد...» حمایت کردند. معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا «ال گور» در برنامه تلویزیونی «فوکس نیوز» اظهار داشت که اگر ترامپ کاخ سفید را در ژانویه سال 2021 ترک نکند، نظامیان او را از آنجا بیرون خواهند انداخت. در آمریکای صادرکننده دمکراسی به همه جهان که اکنون افکار عمومی برای درگیری های اجتناب ناپذیر داخلی در دوران انتخابات، بسیج گسترده و دخالت نظامیان در انتخاب برنامه ریزی شده اند، حکایت ازفروپاشی کامل دمکراسی معتبر دارد، که آن همان دمکراسی صندوق رای است. این شکل جدید اروپایی از ساختار سیاسی  بدیار نیستی پیوسته است!

------------------------

1- ترا بشریت (فرابشریت) جنبش فکری و فرهنگی است که ادعا دارد با پیشرفت فناوری، فزونی و در دسترس بودن آن می توان به جلوگیری از افزایش سن انسان پرداخت یا به توانمند سازی  انسانها به لحاظ توانایی های فیزیکی، ذهنی و روانشناختی دست زد.

https://www.fondsk.ru/news/2020/09/23/v-usa-gotovitsja-perevorot-51894.html

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 



 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 757 - 10 مهر ماه  1399

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت