راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

مقاومت در برابر

واکسن اجباری

در فرانسه

اومانیته – ترجمه جعفر پویا

 

  

در اعتراضات روز شنبه فرانسه علیه کارت ویژه واکسیناسیون بیش از  160 هزار نفر شرکت کردند.

تظاهراتی در بسیاری از شهرها ی فرانسه سازماندهی شده بود. جمعیتی ناهمگون در این تظاهرات شرکت داشتند. جلیقه زردها که در تلاش برای متقاعد کردن، افرادی که ضد تزریق واکسن هستند، طرفداران راست افراطی که برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اینده در تظاهرات شرکت داشتند و افرادی که نگران اثرات احتمالی طولانی مدت واکسن هستند و افرادی که از نابرابری در دسترسی به واکسن ناراضی هستند. همچنین اشخاصی که مقررات مجوز بهداشتی را ضد آزادی تلقی میکنند. تظاهرات از ترکیب افرادی با اهداف مختلف.

درشهر لیل، در بین چند هزار نفر، یک فرد با کت سفید خود ادعا می کند که: برای دفاع از آزادی، دفاع از دستاوردهایی که ما آن را از دست می دهیم درتظاهرات حضور دارم.

فرد دیگری می گوید "ما مخا لف تزریق واکسن نیستیم، اما واکسن چیست؟ این یک آزمایش است و ما موش ازمایشگاه نیستیم. ما می خواهیم حق انتخاب خود را حفظ کنیم".

در شهر مارسی، برخی از تظاهرکنندگان هنگام رژه، روزنامه نگاران شبکه فرانس 2  را مورد حمله قرار دادند.

 پارلمان در هفته گذشته، لایحه تعهد واکسیناسیون را برای مراقبان، معلمان، پرستاران، کارمندان و کارکنان را از تاریخ اول آگوست بررسی می کند. این لایحه طبق شرایطی و با تغییرات جزئی توسط نمایندگان سنا مورد بررسی قرار گرفت. این لایحه مراکز خرید "فروشگاه ها ی بزرگ" نمی شود. سناتورها لازم الاجرا شدن تزریق واکسن برای کارمندان اماکن عمومی را به 16 سپتامبرموکول کردند. در حالی که به طور کلی تزریق واکسن برای خردسالان حذف شده است. نظر نیروهای چپ فرانسه اینست که "وقتی والدین از واکسیناسیون فرزند خود امتناع می کنند، چگونه می توانیم فرزند آنها را به داشتن مجوز بهداشت وادار کنیم؟" بدین ترتیب و با یک اصلاحیه از طرف حزب سوسیالیست  واکسیناسیون بدون اجازه والدین از سن 16 سالگی امکان پذیر است.

از روز جمعه، چندین اتحادیه صنفی نیز نسبت به این مقررات ـ واکسیناسیون اجباری و مجوز بهداشتی ـ هشدار دادند: "این تخلف، خطرناک و نگران کننده است که کارگران و کارمندان را به هزینه خود انها بدلیل نداشتن مجوز بهداشتی ـ چون مایل به ترزیق واکسن نیستند ـ از کار اخراج کنیم. این مربوط به زندگی خصوصی هر شهروند است" .

در اوایل هفته، سندیکای کارگران چپ فرانسه "ث ژ ت" از نمایندگان مجلس خواسته بودند "تمام پیامدهای اجتماعی را بسنجند" و متن این لایحه را كه "آزادی كار را تضعیف می كند" محكوم كرد. این لایحه باید پس از تطبیق با قانون اساسی تصویب شود و گام نهایی برای اجرای ان برداشته  شود!

 

.https://www.humanite.fr/de-lille-marseille-des-manifestants-plus-nombreux-dans-les-rues-715487

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 



 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 796  - 6 مرداد 1400

                                اشتراک گذاری:

بازگشت