راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

بیانیه اعتراضی

کمونیستهای مسکو

علیه شورای نگهبان روسیه

ساویتسکایا راسیا- آزاده اسفندیاری

 

  

بدنبال حذف برخی از چهره‌های مردمی و میهن دوست حزب کمونیست و نیروهای چپ روسیه از طرف کمیسیون مرکزی انتخابات این کشور برای انتخابات پارلمانی، (مجلس دوما) که در ماه سپتامبر برگزار خواهد شد، بیانیه ای بدین شرح از طرف دبیر کمیته حزبی حزب کمونیست روسیه در شهر مسکو، ف. راشکین، منتشر شد:

در حالی که نخبگان حاکم روسیه، محبوبیت خود را بین مردم به سرعت از دست داده و می دهند، با درک آسیب پذیری خود، با توسل به پرونده سازی بدون سند و بی اخلاقی و زیر پا گذاشتند عقل سلیم، راه حل را در حذف نمایندگان واقعی مردم می دانند.

محافل حاکم از پایین آمدن محسوس موقعیت حزب «روسیه واحد» و افزایش چشمگیرمحبوبیت نیروهای چپ با پرچمداری حزب کمونیست فدراسیون روسیه، بسیار نگران می باشند. آن‌ها تلاش دارند با منحرف کردن افکار عمومی از بحران های اقتصادی، از در اختیار گرفتن صنایع مهم استراتژیک توسط سرمایه های خارجی، از سیاست نسل کشی جمعیتی، از پیامدهای فاجعه بار «اصلاح» سیستم بازنشستگی، تجاری کردن و «بهینه سازی» مراقبت های بهداشتی و آموزش و پرورش... مشکلات مربوط به ورشکستگی سیاسی خود را با نمایندگان حزب کمونیست و دیگر نیروهای میهن پرست تسویه حساب کنند.

روز 24 ژولای، کمیسیون مرکزی انتخابات تصمیم گرفت بطور غیرقانونی و بی منطق، پاول نیکولایف گرودینین، مدیر مزرعه (ساوخوز) ولادیمیر ایلیچ لنین را از لیست کاندیداتوری مجلس دوماً حذف کند. مدیر مؤسسه‌ مردمی، شخصیتی که با توانمندی و قابلیت خود در پارلمان، می‌تواند از منافع مردم روسیه دفاع کند و راهگشا باشد. اقدامی که با تصمیمات دادگاه قانون اساسی روسیه که حذف نامزدها را به صورت دلخواه از کاندیداتوری در انتخابات در همه سطوح ممنوع کرده، نادیده گرفته می شود.

محافل حاکم که نمی توانند برنامه ای خلاق جهت رشد و تعالی کشور ارائه دهند، نمی توانند وضعیت کشور را اداره کرده و نیازهای اساسی مردم را برآورده سازند، سدی در راه بزرگترین نیروی سیاسی کشور ایجاد می کنند. حذف یک نامزد توانمند و با تجربه از حزب کمونیست فدراسیون روسیه از رقابت انتخاباتی یک نمونه آشکار است. مدیر یک مزرعه صنعتی- کشاورزی موفق که یک مدیریت سوسیالیستی را به عنوان جایگزینی برای نظام پوسیده سرمایه داری به اثبات رسانده است. تلاش علیه یک مدیر تجاری قوی که توانایی توسعه موفقیت آمیز اقتصاد و افزایش رفاه مردم را حتی در شرایط تشدید بحران در کشور و افزایش فشار از سوی دولت را نشان داده است. ستیز الیگارشی حاکم با شخصیت هایی که به احیای تولید داخلی و بازگرداندن ضمانت های اجتماعی کمک می کنند، بی توجهی به منافع واقعی روسیه و مردم آن را نشان میدهد.

در انتخابات ریاست جمهوری 2018 روسیه، میلیونها شهروند فدراسیون روسیه، به پاول نیکولایویچ گرودینین، (کاندیدای ریاست جمهوری که بیش از 12 میلیون رأی آورد.م) رای دادند و خواهان احیای سرزمین مادری، بر اساس اصول سوسیالیسم، برابری، عدالت و دموکراسی شدند. حذف مدیر مزرعه لنین، از لیست انتخاباتی حزب کمونیست فدراسیون روسیه به معنای بی توجهی بی مهابا به نیازها و خواست های مردم می باشد. در موردی دیگر، تلاش مقامات برای متهم کردن نماینده مجلس دومای منطقه ای ساراتوف، نیکولای بوندارنکو، به اتهام انتشار مطالب «افراطی» با هدف حذف بعدی وی از انتخابات دومای ایالتی، هیچ شکی در مورد انگیزه گروه نئولیبرال- کمپرادور ها باقی نمی گذارد.

همزمان، یک کمپین افترا و تهمت، علیه یوگنی ویکتوروویچ استوپین، معاون دومای شهر مسکو  عضو حزب کمونیست فدراسیون روسیه که در دفاع از حقوق اجتماعی- سیاسی و مدنی ساکنان پایتخت مبارزه می کند، در جریان است.

فشار طرفداران حزب دولتی «روسیه واحد»، بر پاول گرودینین، نیکولای بوندارنکو، یوگنی استوپین و بسیاری از دیگر رفقای ما در حزب کمونیست و عده ای دیگر از اعضای جنبش چپ، نیکولای پلاتوشکین، سرگئی اودالتسف، سرگئی و آندره لوچنکو و دیگران، کاملاً در راستای سیاست ضد کمونیستی و چپ قرار می گیرد. مقامات حکومتی سعی بر آن دارند تا فضای سیاسی جامعه، به منظور حفظ انحصار سیاسی استثمارگران و ستمگران از وجود انسانهای خلاق و مردمی پاکسازی شود. وظیفه به دست آوردن اکثریت قانون گذاری در مجمع جدید پارلمان در مواجهه با کاهش سطح اعتماد عمومی به مقامات، که توسط  «روسیه واحد» تعیین شده است، می تواند منحصراً از طریق نقض گسترده و فاحش قانون اساسی محقق شود. فدراسیون روسیه و قوانین انتخاباتی آن وظیفه دارد تا از نقض حقوق مردم جلوگیری کند و اجازه ندهد طبقه حاکم با توسل به خشونت و تقلب در انتخابات، بازتولید سیستم ورشکسته را تحمیل کند. عدم اعتماد به رژیمی که روسیه را به نیمه مستعمره غرب تبدیل کرده و منجر به فاجعه جمعیتی کشور ما شده است! ما مصممانه خواهان بازگرداندن فوری پاول گرودینین، به لیست انتخاباتی حزب کمونیست فدراسیون روسیه ، پایان دادن به بی عدالتی و حق کشی نیکولای بوندارنکو و یوگنی استوپین هستیم. کمونیست های پایتخت قاطعانه تصمیم دارند از تمام ابزارها و روش های موجود برای احقاق حقوق رفقای خود بهره بگیرند و با  قانون گریزی رژیم الیگارشی مخالفت کنند و تا زمانی که نیروهای چپ پیروز میدان نشوند و حکومت مردم احیا نگردد، آرام نخواهند گرفت. اگر حکومت همچنان راه فضای سازی سیاسی علیه نمایندگان واقعی مردم را ادامه دهد و مانع فعالیت آنها شود، شهروندان کشور چاره ای نخواهند داشت جز این که در دفاع از قانون، عدالت و نظم به مبارزه گسترده علیه خودسری الیگارش ها اقدام کنند. بنابراین ما در بدو امر از همه کسانی که نسبت به آینده سرزمین مادری و آینده فرزندانمان بی تفاوت نیستند می خواهیم تا آماده تجمع باشند و صدای خود را علیه دیکتاتوری دولت بورژوایی به گوش همه برسانند!


https://www.sovross.ru/articles/2151/53004

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

 

 

 

 




 



 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 798  - 20 مرداد 1400

                                اشتراک گذاری:

بازگشت