راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

اروپا و آمریکا
در واکسیناسیون
علیه کرونا
عقب مانده اند

ولادیمیر پروخواتیلف
بنیاد فرهنگ استراتژیک
ترجمه - کیوان خسروی


یازدهم تا سیزدهم ژوئن در شهر تفریحی «کاربیس» در ساحل اقیانوس اطلس در جزیره «کورنوال» اجلاس «G7» با شرکت مسئولان اتحادیه اروپا برگزار می شود. رهبران«G7» بطور حضوری دیدار خواهند کرد. سال گذشته بخاطر ویروس کرونا این جلسه برگزار نشد. به این دیدار دولت های انگلیس، آلمان، ایتالیا،کانادا، آمریکا، فرانسه، ژاپن و اتحادیه اروپا و از کشورها استرالیا، هند و کره جنوبی دعوت شده اند. آنطور که در اعلاغیه دولت انگلیس گزارش می شود، مسائلی مانند «پاندمی» و تغییرات آب و هوایی مورد بررسی خواهند گرفت. دیدار حضوری رهبران ده کشور و اتحادیه های فرا ملی به این معنی است که بر روی« پاندمی» تا تابستان خط بطلان کشیده خواهد شد و مهمانان شهر«کرون وال» مجبور نخواهند شد به قرنطینه پناه ببرند. نخست وزیر انگلیس «بوریس جانسون» از جمله افرادی نیست که مسئولیت اعمال خود را نپذیرد و کالج سلطنتی لندن، جایی که به ایدئولوژی عدم وجود«پاندمی» شکل داده، با جلسه اعلام شده مخالفت نکرد. (درباره ردپای انگلیس «در مبارزه با ویروس کرونا» بنیاد فرهنگ استراتژیک در ماه مه سال 2020 نوشته بود) در همین حال در انگلستان، اکنون، چنانچه اطلاعات مقامات انگلیس را باور کنیم، ویروس جهشی کرونای«وحشتناک» انگلیسی در گردش است. معلوم می شود مقامات انگلیس اطمینان داشتند که تا ژوئن 2020 بر کووید 19غلبه خواهند کرد و افرادی که در «کورن وال» جمع میشوند هیچ چیزی آنها را تهدید نمی کند؟ این اعتماد به نفس بر چه اساسی استوار است؟
بیاید نگاهی به اطلاعات آماری بیاندازیم. تا پایان ماه دسامبر 2020 همه کشورهای اتحادیه اروپا اولین گروه واکسن از شرکت آمریکایی «فایزر» و شرکت آلمانی «بیون تک» در مجموع حدود 300 میلیون دوز دریافت کرده بودند(جمعیت اتحادیه اروپا 447 میلیون نفر است). هم زمان به اصطلاح همبستگی ترانس آتلانتیکی را هم بدست آورده بودند.
تا اواسط ژانویه در اروپا کمتر از یک درصد ساکنان اروپا توسط «فایزر» و«بیون تک»(!) واکسینه شده بودند. 99 درصد جمعیت از این روش معالجه دوری می جویند. بلحاظ شمار«تزریق شدگان» در اروپا، انگلستان و ایسلند برجسته هستند. ( 46/1 درصد و 35/1 درصد). در اتحادیه اروپا دانمارک از نظر میزان و آهنگ واکسیناسیون پیشتاز است. از آنجا که 27 دسامبر اولین بازنشسته دانمارکی «لیف هایسلبرگ» آستین خود را برای آمپول بالا زد، دو درصد دانمارکی ها که بسیار بالاتر از سایر کشورهای اتحادیه اروپا است، پذیرفتند که دوز «فایزر- بیون تک» تزریق کنند، در این راستا ایتالیا (3/1 درصد) و اسلوونی(2/1 درصد) نزدیک تر از همه به این رکورد بودند. علیرغم اظهارات دولت دانمارک مبنی بر اینکه همه « گروه های اولویت دار» ( کارکنان بهداری و پزشکی و افراد سالمند) تا ماه آوریل واکسینه خواهند شد، سپس تزریق واکسن به بقیه افراد ادامه خواهند یافت و واکسیناسیون نه تنها در دانمارک، بلکه در همه اتحادیه اروپا نه خوب و نه بد پیش می رود.
در ماه نوامبر در دانمارک در طول 9 روز اعتراضات گسترده ای علیه قانون واکسیناسیون اجباری انجام گرفت و دولت مجبور به چشم پوشی از آن شد. در آلمان طبق داده های نظر سنجی ها بیش از نیمی از ساکنان کشور آمادگی زدن واکسن «فایزر- بیون تک» را دارند. در فرانسه میزان آمادگی 40 درصد است. اکثر اتریشی ها آمادگی لازم را برای واکسیناسیون ندارند و تعداد انصراف دهندگان در حال افزایش است. طبق نظرسنجی دانشگاه وین، اگر در پاییز سال 2020 تقریبا نیمی از ساکنان اتریش آماده واکسیناسیون بودند، اکنون شمار آنها به یک سوم کاهش یافته است؛ اتریشی ها حتی به یک کارزار آزمایش رایگان ویروس کرونا هم تن نمی دهند. اکثریت (60 درصد) سوئدی ها اکیداً نمی خواهند واکسینه شوند. در سال 2009 زمانی که آنفولانزای خوکی بیداد می کرد، در سوئد پنج میلیون نفر در برابر آنفولانزای خوکی (تقریبا نیمی از جمعیت کشور) واکسینه شدند. به آنها داروی «پاندمریکس» متعلق به شرکت چند ملیتی دارویی « گلاکسو اسمیت کلاین» انگلیس تزریق شد و این تبدیل به فاجعه شد: در بسیاری از کودکان و بزرگسالان عوارض جانبی این دارو بوجود آمد. نزدیک به 500 نفر دچار «نارکولپسی» می شدند- «نارکولپسی» یک اختلال عصبی است که در آن فرد قادر به کنترل چرخه بیداری و خواب خود نیست. در ایتالیا، براساس داده های آژانس تحقیقات بازاریابی «کانتار گروپ» بیش از 70 درصد مردم مایل به واکسیناسیون هستند. در اروپا این میزان بالاترین میزان اروپا است، اما مخالفان واکسیناسیون از جنبش«نو واکس» این گروه از مردم را متزلزل می کند. ساکنان جمهوری چک و اسلواکی به همان اندازه نسبت به واکسیناسیون کووید 19 با شک و تردید برخورد می کنند. طبق نظرسنجی منتشر شده در دسامبر توسط آکادمی علوم اسلواکی، حدود 45 درصد از پاسخ دهندگان در هر دو کشور تمایلی به واکسیناسیون ندارند و تقریبا از هر سه نفر یک نفر فکر نمی کند که ویروس کرونا بدتر از آنفولانزا باشد. تقریبا 40 درصد پاسخ دهندگان اظهار داشتند که تعداد مرگ و میر ناشی از کووید 19 را عمداً مبالغه آمیز می دانند. دلایل فراوانی برای شک و تردید نسبت به نه تنها محصولات شرکت های «فایزر» و «بیون تک» و «مدرنا» آمریکایی وجود دارد.«اپک تایمز» (شرکت رسانه ای خبری در آمریکا است که بصورت خصوصی اداره می شود. این روزنامه به 21 زبان مختلف و در 35 کشور منتشز می شود.مترجم) به نقل از گزارشهای موسسات پزشکی و نظرات بستگان فوت شدگان گزارش می دهد که در مجموع 55 تن از ساکنان آمریکا پس از واکسیناسیون ویروس کرونا با داروهای تولیده شده توسط «فایزر/بیون تک» و «مدرنا» جان خود را از داده اند. در نروژ حداقل 23 نفر که پیشتر در برابر کووید 19 واکسینه شده بودند فوت کردند. سرویس مطبوعاتی دارویی نروژ در این باره گزارش داده است. رئیس بخش امنیت دارویی انستیتوی «بریگیته کللر- استانیسلاوسکی» گزارش داد که انستیتوی «پل اریش» آلمان (موسسه تحقیقاتی آلمان و یک نهاد نظارتی پزشکی برای واکسنها و داروهای زیستی است. مترجم) در حال بررسی علل مرگ ده نفر پس از واکسیناسیون با «فایزر- بیون تک» است،. همزمان حقایقی در مورد فشار مقامات آلمانی به آژانس دارویی اروپا بمنظور تسریع گواهینامه واکسن ویروس کرونا، بویژه واکسن آمریکایی – آلمانی «فایزر- بیون تک» آشکار می شوند.
بطور قابل ملاحظه ای درخواست هایی از سوی کارشناسان برای تعلیق استفاده از واکسن های «فایزر» بین افراد مسن در ارتباط با موارد مرگ و میر در نروژ طنین انداز شده است. طبق گفته ایمونولوژیست چینی« یان ژانکیو»، واکسن«ام.ر.ان.کا» جدید (مربوط به برنامه ژنیتیکی برای تولید یک محصول پروتئینی است. مترجم) با عجله تهیه و تولیده شده است و هرگز در مقیاس گسترده برای پیشگیری از بیماری های عفونی استفاده نشده است و ایمنی آن نیز تایید نشده است. بی جهت نیست که کارکنان پزشکی آلمان و آمریکا از واکسیناسیون با محصول «فایزر- بیون تک» خودداری می کنند. 73 درصد دکترهای آلمانی و تنها 50 در صد پرستاران و بهیاران برای واکسیناسیون آماده هستند. بسیاری از افراد ترجیح می دهند در واکسینه کردن عجله نکنند، برای نمونه «ویوین کوخمن» پرستار کلینیک «بتل» در برلین می گوید «من در این مورد بسیار محتاط هستم. - ... این ماده هنوز جدید است و میتوان گفت، من صد درصد مطمئن نیستم». هزاران نفر از کارکنان پزشکی در آمریکا از واکسیناسیون خودداری می کنند. حدود نیمی از کارکنان پزشکی «کالیفرنیا» و «تگزاس» گفته اند که واکسینه نمی شوند؛ 60 درصد پرسنل خانه سالمندان در «اوهایو» همانند 40 درصد کارکنان پزشکی در« لس آنجلس» از تزریق واکسن خودداری می کنند. یک پرستار از «نیوجرسی» نوشته که او اطمینان دارد که او و همکاران وی را مانند «خرگوش آزمایشی» پیش از شروع واکسیناسیون جمعی واکسینه خواهند کرد. پرستار 31 ساله «آوریل لو» از کالیفرنیا به خبرنگار «لس آنجلس تایمز» گفته است که بین ریسک تزریق واکسن ناشناخته و خطر ابتلاء به کووید، وی خطر ابتلاء به کووید را انتخاب می کند. اینکه سازماندهندگان اجلاس ژوئن در انگلیس از کجا چنان اعتمادی در پیروزی سریع بر ویروس کرونا را دارند؟ پاسخ بسیار ساده ای برای این پرسش وجود دارد. به دلایلی عملیات «ویروس کرونا» در این دوران به پایان خواهد رسید و ضرورت تزریق یک هیستری- کرونا گسترده و جمعی از بین خواهد رفت.
https://www.fondsk.ru/news/2021/01/20/o-provale-massovoj-vakcinacii-v-evrope-i-us-52731.html
تلگرام راه توده:
https://telegram.me/rahetudeh


 



 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 774  -  15 بهمن یماه  1399

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت