راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

نقش لهستان

در تحریک جوانان

در تظاهرات بلاروس

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه - نعمت بوستانی

 

 

گنادی زوگانف، رهبر حزب کمونیست روسیه در آستانه برگزاری مجمع عمومی مردم بلاروس که روز های 11 و 12 ژوئیه در مینسک تشکیل شد، در مصاحبه‌ ای در ارتباط با این اجلاسیه با نشریه Svobodnaya Pressa گفت:

روسیه باید اقدامات و تعهدات مختلفی را جهت تقویت اتحاد برادرانه با جمهوری بلاروس به عهده بگیرد. قبل از هر چیز دولتمردان ما، لازم است کار روزمره جلسات مشترك دولت های روسیه و بلاروس را برای سازماندهی عمل موثر پارلمان های دو کشور به صورت دائمی برگزار کنند.

 وی یاد آوری کرد، این امر برای هماهنگی تلاش ها در شرایط جدید بسیار مهم و ضروری است زیرا بحران اپیدمی و آغاز موج سوم همه گیری ویروس کرونا را در پیش داریم.

زوگانف تأکید کرد، به حداکثر رساندن همکاری‌های اقتصادی موثر و سودمند متقابل لازم و ضروری است. بلاروس ها کل مجموعه صنعت ماشین سازی را در کشور خود حفظ کرده اند. کامیون های بزرگ کمپرسی، تراکتورهای پیشرفته و عالی، اتوبوس های بی نظیر و ماشین آلات کشاورزی مدرن را تولید می کنند. علاوه بر این، صنایع با فناوری های پیشرفته در این جمهوری روند رشد یابنده ای را طی می کنند.

رهبر حزب کمونیست روسیه، در ادامه اشاره کرد، کمونیست‌ها در مناطق مختلف روسیه از جمله در نووسیبیرسک، فرماندارOryol Klychkov، رئیس Khakassia Konovalov به طور فعال در حال توسعه همکاری با بلاروس ها می باشند. به ویژه در نووسیبیرسک، در یک همکاری مشترک با بلاروس ها، بیش از 30 دستگاه تراموای تولید شده است که کار آن‌ها بسیار عالی و رضایت‌ بخش هستند و هم‌ اکنون در خدمت شهروندان قرار گرفته است.

علاوه بر این گنادی زوگانف معتقد است، تقویت تعامل و همکاری بین مناطق روسیه و بلاروس و  ایجاد یک شبکه گسترده از شرکت های محلی بجا و ضروری است. ضمن این که برنامه مشترک کارخانه تراکتورسازی افسانه ای Kirov و کارخانه تراکتور سازی Minsk می تواند بسیار امیدوار کننده باشد. اگر این دو کارخانه یک برنامه مشترک را در پیش می گرفتند، می توانستند بسیاری از بازارهای جهانی را در اختیار خود بگیرند: هر دو شرکت تجهیزات بسیار خوب و با کیفیتی را تولید می کنند که بسیار ارزان تر از نمونه‌ های مشابه تولیدات خارجی است. حزب کمونیست، آمادگی ارائه برنامه مشترک طرفین را دارد.

در موردی دیگر، دانشگاه‌های روسیه باید امکان حضور دانشجویان بلاروس را در کلاس‌های خود فراهم کنند. تحصیل جوانان بلاروس در کشور ما امری است برادرانه و لازم. در سال‌های گذشته، هزاران جوان بلاروس، به دعوت مقامات لهستان در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کردند. باید توجه داشت، لهستانی ها در کنار آموزش تحصیل، روح روس هراسی، کینه ضد شوروی و پرستش دلار را به دانشجویان القا می کنند. همین جوانان سال گذشته (بخاطر همه گیری ویروس کرونا.م ) به کشور خود بازگشتند و همچون یک نیروی مهاجم برای خرد کردن قدرت دولتی در بلاروس تلاش  کردند.

رهبر حزب کمونیست روسیه در پیشنهادی دیگر اظهار داشت، باید دوره کارآموزی منظمی برای دانشمندان جوان با استعداد، بر اساس معیار های آکادمی علوم روسیه برگزار شود. قبلا ما، همراه با « ژورس آلفروف» برنده جایزه نوبل، جلسه بزرگی از دانشمندان و متخصصان را در بلاروس برگزار کردیم که برنامه همکاری گسترده ای ترسیم شد. من معتقدم آکادمی علوم روسیه و دانشمندان بلاروس باید با شدت و پیگیری بیشتری از این ابتکار عمل منحصر به فرد حمایت کنند.

ما همچنین از ایجاد تیپ های دانشجویی روسی- بلاروسی که به اتحاد نسل جدید مردم برادر کمک خواهد کرد، پشتیبانی می کنیم. ما چندین سال است که چنین تیم هایی جهت ابتکار در کارهای ساختمانی را ایجاد کرده ایم. این تیم ها با موفقیت در مینسک و مکانهای المپیک در روسیه کار کرده اند. این تیم ها شامل روس ها، بلاروس ها، اوکراینی ها و حتی افرادی از غرب اوکراین، با یک دیگر مشتاقانه و با جدیت کار می کنند. همکاری‌هایی از این دست یک انترناسیونالیسم واقعی است.

 

   https://www.rline.tv/news/2021-02-10-gennadiy-zyuganov-predlozhil-ryad-mer-dlya-ukrepleniya-bratskogo-soyuza-s-belorussiey

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 




 



 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 776  -  29 بهمن ماه  1399

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت