راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

اسرائیل هنوز

در تدارک

حمله به ایران است

روزنامه یونگه ولت

ترجمه ـ عسگر داوودی

 

  

هنوز اظهارات جنگ طلبانه اسرائیلی ها علیه ایران ادامه دارد. یکشنبه گذشته ژنرال اسرائیلی «تل کالمن» در گفتگو با روزنامه «العجم » نشر بحرین وظیفه نظامی خود را در مقطع زمانی فعلی چنین تعریف کرد: «من بعنوان یک نظامی اسرائیلی وظیفه ام توسعه و تکمیل و برنامه ریزی برای یک درگیری نظامی احتمالی با ایران است. البته ما درگیری نمی خواهیم، جنگ نمی خواهیم. ما می خواهیم مشکل را از نظر دیپلماتیک حل کنیم. اما اگر کشوری در مقابل خود داشته باشیم که پرخاشگر است، توانایی های نظامی اش را دائما گسترش می دهد، باید برای سناریوهای دیگر آماده شویم.»

این ژنرال اسرائیلی ریاست بخش ویژه ای از نیروهای دفاعی اسرائیل را دارا است. وظیفه بخش او بررسی و تحقق «استراتژی به اصطلاح حلقه سوم» است. او «حلقه اول» ضد اسرائیلی را همسایگان مستقیم رژیم اسرائیل در نوارغزه، سوریه و لبنان تعریف می کند. «حلقه دوم» ضد اسرائیلی را کشورهای همسایه از جمله عراق تعریف می کند و سپس کمی دورتر، ایران است که بخشی از «حلقه سوم» دشمنان اسرائیل تعریف می شود. ژنرال اسرائیلی به روزنامه «العجم» گفته است: در نتیجه توافقات بعمل آمده در سال 2020 با چند کشور اسلامی، اسرائیل دیگر مجبور نیست به تنهایی با دشمنانش بجنگد. استراتژی درگیری با دشمن، با همکاری و کمک کشور های دوست اسرائیل  در منطقه تنظیم شده است.

از سوی دیگر «زاجی هانگبی» از اعضای حزب راستگرای لیکود که به عنوان یک کارشناس امنیتی شناخته می شود و از سال 1977 در اکثر دولت های اسرائیل همکاری داشته اخیرا در جریان یک رویداد فرهنگی گفته است: اگر تا پایان سال مسیحی فعلی توافقی بین تهران و «قدرت های جهانی» حاصل نشود اسرائیل باید به ایران حمله کند. حزب من "لیکود" حمایت کامل خود را در این رابطه، از اقدامات دولت «نفتالی بنت» به عمل خواهد آورد.

(این سیاستمدار اسرائیلی در سال های گذشته مسئولیت های وزیر دادگستری، وزیر امنیت داخلی، وزیر اطلاعات و امور هسته ای و وزیر در دفتر نخست وزیری نظارت بر سازمان های اطلاعاتی اسرائیل «موساد» و «شین بت».را داشته است. او همچنین مسئول نظارت بر آژانس انرژی اتمی اسرائیل بوده، و مسئولیت وزیر مسئول رابطه استراتژیک اسرائیل و گفت وگوی امنیتی با آمریکاست همچنین مسئولیت های معاون وزیر امور خارجه و رئیس کمیته امور خارجه و دفاع «کنست» (مجلس نمایندگان) و رهبر اکثریت کنست را داشته است. همچنین از 10 تا 17 سپتامبر 2017 در حالی که نخست وزیر سابق به خارج از کشور سفر می کرد، از سوی بنیامین نتانیاهو به عنوان سرپرست نخست وزیر اسرائیل منصوب شده بوده.م)

رسانه ها همزمان با سخنان این سیاستمدار اسرائیلی از پرواز جت‌های جنگنده اف-15 اسراییل و یک بمب‌افکن آمریکایی در محدوده خلیج فارس گزارش کرده اند.

همچنین «دنیس راس» مشاور سابق اوباما در امور ایران گفته است که مشکل اصلی فعلا این است که مسئولین سیاسی ایران دیگر مثل سابق نگران تحرکات سیاسی آمریکا نیستند. به دیگر سخن آنها دیگر از آمریکا نمی ترسند. این موضوع باید به آنها فهمانده شود که چنین محاسبه ای اشتباه است و به آنها اجازه داده نخواهد شد از تعهدات خود در رابطه باسیاست های اتمی خودشانه خالی کنند. باید فشار همه جانبه سنگینی بر ایران وارد شود و باز هم این کشور منزوی تر شود. در این رابطه حتی لازم است از روسیه و چین کمک گرفته شود.

مشاور ارشد سابق اوباما در امور ایران همچنین پیشنهاد می کند، تمرینات نظامی آمریکا و اسرائیل و کشورهای عربی متحد هماهنگ و دائما در منطقه به اجرا گذاشته شود. همچنین قوی ترین بمب های زرادخانه نیروهای نظامی آمریکا در اختیار دولت اسرائیل گذاشته شود تا بتواند در صورت لزوم تاسیسات هسته ای زیرزمینی ایران را بمباران وتخریب کند. او می گوید: با توجه اینکه اسرائیل فعلا دارای امکان حمل چنین بمب های ویژه ای را ندارد، باید آمریکا بمب افکن های سنگرشکن «ب 2 » را به این کشور تحویل دهد تا این کشور عملیات «بازدارندگی را اجرا کند.»

«میکل روبین» نویسنده مطلب مربوط به اظهارات مشاور ارشد اوباما در امور ایران اصطلاح «بازدارندگی نظامی» را که در سال 2008 نیز عنوان شده است به این معنی تعریف می کند: «بازدارندگی اساسا به معنی اقدامات نظامی است که عملا به کشتن صدها هزار انسان بیگناه منجر می شود.»

 

https://www.jungewelt.de/artikel/413684.eskalationsgefahr-kriegsgeschrei-gegen-teheran.html

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 809  - 19 آبان 1400

                                اشتراک گذاری:

بازگشت