راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

نازی های کارگزار

انگلیس و امریکا

در کیف را باید

درهم کوبید!

ساویستکایا راسیا- آزاده اسفندیاری

  

با گلوله باران تأسیسات اتمی (Запорожской) «زاپروژیا»، در اوکراین، توسط نئوفاشیست های حاکم بر کیف، خطر انفجار و نشر رادیو اکتیو (چندین برابر تأسیسات هسته ای فوکوشیمای ژاپن) روز بروز بیشتر می شود. به همین مناسبت گنادی زوگانف، رهبر حزب کمونیست روسیه با صدور اطلاعیه ای نوشت: از مناطق عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین گزارش هایی می رسد که موجب نگرانی‌های جدی است.

گلوله باران جنون آمیز نیروگاه هسته ای «زاپروژیا»، بزرگترین نیروگاه در اروپا، همچنان ادامه دارد. هر روز شلیک راکت‌ ها و گلوله ها بر شهرها و شهرستان‌های مناطق دونباس، خرسون و «زاپروژیا» ادامه دارد. سرویس های ویژه حکومت باندرا در کیف، عملیات خرابکاری را به کریمه و سایر مناطق روسیه گسترش داده اند.

نئوفاشیست های باندرا، که یکی پس از دیگری در میدان نبرد شکست خورده و سرکوب می شوند، به شدت دچار وحشت شده اند. از همین روی، دست زدن به هر جنایتی، حتی گلوله باران تأسیسات هسته ای خطر آفرین را برای خود مجاز می دانند. عملیاتی که قبلاً به اشکال مختلف از جانب این تبهکاران کاملا عادی بوده است.

در ارتباط با عملیات کور باندهای فاشیست مستقر در اوکراین، حتی سازمان عفو بین الملل که در روس‌ هراسی ید طولایی دارد، مجبور شد اعتراف کند که استفاده از نیروهای مسلح اوکراین و گردان‌های نازی، از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی، استقرار سلاح های جنگی و کارگذاری آنان در مدارس، مهد کودک‌ها و بیمارستان‌ها، نقض فاحش هنجارهای شناخته شده عمومی و قوانین جنگی است.

با این حال گلوله باران نیروگاه هسته ای زاپروژی، که جهان را در آستانه یک فاجعه هسته ای قرار داد، حملات به کارخانه شیمیایی «استیرول»، در منطقه «گرلوکی» که یک تهدید فاجعه زیست محیطی را در پی دارد و اقدامات خرابکارانه در کریمه، اساساً پدیده های جدیدی هستند. عملیات اخیر این باندها اعتقاد راسخ ما را تأیید می کند که رژیم نئونازی در کیف، عملاً اوکراین برادر را به یک کشور تروریستی تبدیل کرده است.

متأسفانه مقامات کشور ما تاکنون خود را به فراخواندن به اصطلاح «جامعه جهانی» برای محکوم کردن اقدامات ترور دولتی در اوکراین محدود کرده اند. این کاری است بی معنی که از حامیان تروریسم با زعامت ایالات متحده، اتحادیه اروپا و ناتو در جریان است، انتظار داشته باشیم تا جنایات نئوفاشیست ها را محکوم کنند. در هر صورت، باندراها، به دستور مستقیم واشنگتن و لندن عمل می کنند. تکیه بر سازمان‌های بین‌المللی که کاملاً تحت کنترل آمریکایی‌ها می باشند، انتظار بی جایی است.

کل تاریخ روابط روسیه با جهان غرب نشان می دهد که «شریک های» ما فقط یک زبان را می فهمند - زبان قدرت، شجاعت و انعطاف پذیری. نئونازی ها در کیف و دست نشانده های غربی آنها مدت هاست که از همه «خطوط قرمز» عبور کرده اند. وعده‌های مسکو برای واکنش شدید به مراکز تصمیم‌ گیری همچنان در حد «هشدار های جدی» است. تاریخ نشان می دهد که حتی صدها اخطار از این دست، نه تنها تأثیری بر عمل شرارت کنندگان ندارد، بلکه باعث ایجاد حس مصونیت از مجازات آنها می شود. فقط یک تصمیم قاطع به کسانی که عمدا و سرسختانه جهان را به ورطه اتمی فرو می برند می تواند آنها را متوقف کند.
رهبری روسیه از قدرت و ابزار کافی و همچنین آگاهی از درگیر شدن با رهبران رژیم جنایتکار حاکم در کیف برای به هوش آوردن آنها برخوردار است. مردم انتظار دارند گام های محکم تری از سوی مقامات، برای توقف تروریسم دولتی زلنسکی و باند های اطراف وی برداشته شود.

مردم روسیه سال‌های طولانی است که انتظار اجرای جدی تر تحولات اجتماعی و اقتصادی کشور را دارند. ایجاد شرایط مساعد برای زندگی شایسته شهروندان و احیای فرهنگ، رشته های به هم پیوسته ای هستند. بدون توجه به این موارد، غیرممکن است انتظار داشته باشیم تا تنها ارتش با همه امکانات لازم برای شکست نئونازی ها و بازگرداندن کشور به مسیر توسعه حاکمیت مردمی شرایط را فراهم کند. در این راستا، گزارش‌هایی مبنی بر آمادگی برای خصوصی‌سازی و یا حتی ورشکستگی بنگاه‌ها در مجتمع های نظامی- صنعتی، نگران‌ کننده است.

تحکیم واقعی جامعه روسیه حول یک عملیات نظامی ویژه در اوکراین، شرط اصلی پیروزی بر نئونازیسم است اما تنها زمانی این امر امکان پذیر می شود که جامعه، ماهیت رویدادها را به روشنی درک کند و بر تصمیمات اتخاذ شده تأثیر بگذارد که توأم با احیای اقتصادی و بالندگی فرهنگی کشور شود.

مجلس دومای دولتی، مرکز گفتگوی پربار و سازنده قوه مجریه و جامعه است. مجلس، نماینده همه شهروندان کشور است و در شرایط کنونی وظیفه دارد برای دستیابی به اهداف و مقاصد عملیات نظامی- سیاسی موثرتر تلاش کند. در این راستا، ما در حال ارائه پیشنهادی برای برگزاری جلسه شورای دومای دولتی در آینده بسیار نزدیک هستیم که طی جلسات آن لازم است در باره وضعیت فعلی بحث و گفتگو شود. انجام اقدامات تکمیلی برای تضمین موفقیت آمیز عملیات نظامی-سیاسی، که هدف اصلی آن، همانطور که رئیس جمهور تأکید کرد، حفاظت از جهان روسیه، نابودی نازیسم و غیر نظامی کردن اوکراین است.

 

https://sovross.ru/articles/2305/58116

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 846  -  2 شهریور 1401

                                اشتراک گذاری:

بازگشت