راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

جبهه بندی ها

در شرق و غرب

در حال گسترش

و شکل گیری است

یونگه ولت- ترجمه عسگر داوودی

  

مانورهای نظامی کشورهای اصلی عضو ناتو به همراه متحدان رسمی خود در منطقه آسیا ـ اقیانوسیه تدارکات تهاجمی علیه کدام کشور است؟ ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و نیوزلند در منطقه اقیانوسیه ـ آسیا، با شدت تمام در حال تمرینات نظامی برای نفوذ به حریم هوائی و جنگ دریائی در منطقه اقیانوسیه ـ آسیا می باشند.آیا این تمرینات نظامیِ گسترده علیه دزدان دریائی در تنگه «مالاکا» انجام می شود یا علیه شورشیان استان «پاپوآ» در اندونزی!؟ شورشیانی که نه می توانند حریم هوائی منطقه ای را در کنترل داشته باشند و نه می توانند جنگ های دریائی تمام عیاری در منطقه راه بیندازند! آیا برکسی پوشیده است که این تمرینات نظامی، برنامه تدارکات اجرای تهاجم علیه موجودیت کشور چین است؟ تهاجمی که نیروهای مسلح آلمان دخالت در آن را ریاکارانه انکار می کنند. مانورهای Pitch Black و Kakadu که توسط استرالیا سازماندهی شده است، حضور نظامی غرب در منطقه آسیا و اقیانوسیه را تقویت می کند. این عملیات همچنین توانایی ناتو و متحدان منطقه ای آن را علیه جریان سیاسی مخالف و مشترک در منطقهِ یاد شده، تقویت می کند، هدف افزایش قابلیت همکاری غرب بمنظور حفظ نظامی کهنه و علیه رویش یک نظام نوین است. سوال این است دلیل حضور تعدادی از کشورهائی که در یک یا هر دو مانور یاد شده شرکت می کنند اما عضو رسمی ناتو نمی باشند، چیست؟ پاسخ این است: نیت قدرت های اصلی ناتو از دعوت به شرکت در چنین مانورهائی ایجاد تشکل هرچه بیشتر کشورهائی است که عضو ناتو نمی باشند اما می توانند در آینده علیه تهاجم ناتو به چین در یک جبهه با ناتو همکاری کنند. 24 فوریه با آغاز عملیات ویژه نازی زدائی روسیه در اوکراین، غرب مشاهده کرد با وجود فشارهای مختلف سیاسی ـ اقتصادی به تعدادی از کشورهای «خارج از متحدین غرب»، فقط کشور سنگاپور راضی شد تا در جنگ اقتصادی غرب یعنی تحریم ها علیه روسیه همکاری کند.غرب بخوبی می داند که در مقایسه با روسیه قدرت نفوذش در منطقه آسیا ـ اقیانوسیه علیه موجودیت انکارناپذیر چین به مراتب ضعیف تر است. به همین دلیل این موضوع فقط یک اتفاق ساده نیست که بخشی از نیروهای نظامی آلمان در مسیر رفت به استرالیا در سنگاپور توقف کرده است. قرار است سه جنگنده «یوروفایتر» پس از اتمام مانورهای خود در استرالیا با نیروی هوائی سنگاپور نیز تمرینات تخریبی متعددی انجام دهند. این جت های جنگی در این مانور «سفیر هوائی» نامیده شده اند و مزین به پرچم استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و سنگاپور می باشند. هدف عملیات ادغام نظامی استراتژیک مستقیم و غیرمستقیم کشورهای منطقه آسیا ـ اقیانوسیه با کشورهای غربی دارای نظام سرمایه داری می باشد.

(جنگنده جت چند ملیتی اروپایی «یوروفایتر» معروف به «گردباد» یک جنگنده سبک دو موتوره است. آژانس مدیریت «یوروفایترِ» ناتو به نمایندگی از بریتانیا، آلمان، ایتالیا و اسپانیا مدیریت این پروژه را در با در اختیار داشتن «گردباد» در سال 2003 وارد خدمت عملیاتی کرده است. بدین ترتیب این جنگنده بمب افکن هم اکنون از جمله جت های جنگی نیروهای هوایی اتریش، ایتالیا، آلمان، بریتانیا و اسپانیا است. این جنگنده بمب افکن اولین «خدمات» رزمی خود را سال 2011 در جریان «مداخله نظامی ناتو در لیبی»  توسط نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا و نیروی هوایی ایتالیا از طریق بمباران های هوایی و حملات زمینی علیه کشور لیبی انجام داده است.م)

غرب توانسته است پای هند را نیز به همکاری در این مانورهای استراتژیک بکشاند. این کشور در حال حاضر از نزدیک با ایالات متحده آمریکا، ژاپن و استرالیا در پیمان «Quad» (چهارکشور) همکاری می کند. با این حال، در رابطه با موضوع تایوان، دهلی نو تاکنون از همراهی با غرب علیه چین خودداری کرده است.از سوئی بر اساس گزارش‌ها از پکن، سربازان هندی به همراه نیروهای نظامی بلاروس، مغولستان، تاجیکستان و چین از 30 اوت تا 5 سپتامبر در وستوک روسیه در مانور« Pitch Black » شرکت می کنند. از سوی دیگر، اندونزی با وجود اینکه در نیمه اول ماه اوت مانور سالانه« Garuda Shield» را به همراه نیروهای مسلح آمریکا و سربازان یازده کشور دیگر برگزار کرده است، با این حال، قبل از جنگ اوکراین، مانور های نظامی مشترکی را با روسیه نیز انجام داده است و تایلند که در مانور « Pitch Black » نیز شرکت داشته، در حال حاضر یک مانور دوازده روزه نیروی هوایی با چین  «Falcon Strike 2022» برگزار می‌کند. حتی سنگاپور در ژوئن اعلام کرد که قصد دارد مانورهای مشترکی را با جمهوری خلق از سر بگیرد. نبرد برای ایجاد اتحادهای متقابل نظامی ـ سیاسی در منطقه هنوز به پایان نرسیده است.

 

https://www.jungewelt.de/artikel/432920.%C3%BCbung-pitch-black-kriegsspiele-im-pazifik.html

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 847  -  9 شهریور 1401

                                اشتراک گذاری:

بازگشت