راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

جنگ اوکراین

چهره پاپ

را هم عریان کرد!

النا پانینا. مدیر موسسه روسترات

ترجمه- الناز گرجی

 

6 آوریل، پاپ فرانسیس گامی برداشت که نقش جدید واتیکان را هم در درگیری در اوکراین و هم در مسائل سیاست جهانی نشان داد. «فرانسیس» در جریان حضور سنتی در واتیکان، با در دست داشتن پرچم اوکراین ظاهر شد و گفت که آنرا از«شهر زجر کشیده بوچا»آورده اند. این پرچم، به هر حال، متعلق به «چهارمین کازاک واحد نظامی میدان» بود، یعنی نماد شبه نظامیانی است که در اوکراین کودتا و دولت قانونی را سرنگون کردند. باید دریافت که پاپ زمانی به دنبال مسئله «بوچا» رفت که برای همه افراد آگاه مشخص شده بود که در پس تحریکات در«بوچا» چیست و در واقع چه اتفاقی افتاده است - مردم به دست نازی ها در خدمت به رژیم کیف جان باختند. وضعیتی که روسیه برای تحقیقات تمام عیار آن اصرار و پافشاری می‌کند، وغرب و رژیم کیف تلاش می‌کنند تا روند این مسئله را با سروصدای رسانه ای کاهش دهند، باید به پاپ هشدار می داد. اما همه چیز دقیقا برعکس اتفاق افتاد: پاپ تصمیم گرفت از «روبیکن» (رودی در شمال کشور ایتالیا که به دریای آدریاتیک می ریزد. مترجم) عبور کند و به عنوان منادی دروغ عمل کند. در واقع، این بدان معناست که واتیکان نقاب "جانب بی طرفی" را کنار می گذارد و آشکارا به ائتلاف ضد روسیه می پیوندد. در اصل، برای همه کسانی که با زندگینامه «خورخه ماریو برگولیو»، بعنوان فرانسیس در جهان نامیده می شد، آشنا هستند، چنین چرخشی دور از انتظار نیست. یادآوری شرایطی که او بر تخت سلطنت پاپ نشست کافی است. آنطور که به یاد داریم، در اوایل سالهای دهه 2010، پاپ محافظه کار «بندیک» شانزدهم در تمام رسانه های جهان مورد توهین و تهمت وحشتناکی قرار گرفت و مجبور به بازنشستگی شد و ظاهراً به دلایل سلامتی از مقام پاپ کناره گیری کرد. در عوض، در سال 2013، یک کاردینال یسوعی آرژانتینی به عنوان رئیس کاتولیک ها انتخاب شد که برای چندین دهه تصویر یک زاهد و نوع دوست را خلق کرد. با بررسی دقیق تر مشخص شد که شخصیت "پاپ فقرا" چندان واضح نیست. در سالهای دهه 1970، سوء ظن و بدگمانی‌های وجود داشت که «خورخه ماریو برگولیو» انسان پیچیده و منافقی است: می گفتند که در حالی که در حرف حکومت نظامی طرفدار آمریکا را محکوم می کرد، اما مخفیانه به این خونتای نظامی کمک می کرد تا حامیان مقاومت را از میان روحانیون شناسایی کند. به مدت چهل سال مداوم شایعاتی در آرژانتین پخش می شد مبنی بر اینکه او دو کشیش زیردست خود را به «جوخه های مرگ» لو داده است. امروز که «فرانسیس» اقدام مشکوک دیگری را از منظر اخلاقی علیه مردم عادی اوکراین، که توسط همان «جوخه‌های مرگ» کشته شدند و از طریق نقاب یک شخصیت مذهبی که سخنانی را از بالای منبر بلند خود بیان می‌کند، مرتکب شد و ماهیت «فریسی» خود را نشان داد و یک بار دیگر پا روی وجدان خود گذاشت. همه اینها به اصطلاح به ویژگی‌های اخلاقی«فرانسیس» مربوط است. با توجه به رویکردها و جهت گیری‌های سیاسی او، همه تردیدها حتی زودتر از بین رفتند - پاپ در دسامبر 2020 از "ابتکار سرمایه داری فراگیر" که توسط بزرگترین نمایندگان سرمایه فراملی، اول از همه، الیگارشی مالی و "چهره های بزرگ" ارائه شد، و به وضوح منافع «راکفلرها» و «روچیلدها» در پشت آنها نهفته بودند، حمایت کرد.

نماینده یکی از این قبیله ها، «لین فارستر د روچیلد»، به عنوان ایدئولوژیست اصلی پروژه بود. «فرانسیس» همراه با وی، در ماهیت امر، به چهره ی یک ساختار جدید «شورای سرمایه داری فراگیر»تبدیل شد -. در واقع، این «شورا» کاملاً یک مدل کار از یک «دولت جهانی» است که دولت‌های ملی و حاکمیت‌های آنها را لغو می‌کند. اعضای «شورا» هم اکنون به خود می بالند که 200 میلیون نفر در 163 کشور تحت حاکمیت آنها کار می کنند و 5/10 تریلیون دلار تحت کنترل آنهاست. «فرانسیس» همچنین خود را در حوزه ارزش های سنتی و پیش از همه ارزش های خانوادگی نشان داده بود. او سال‌ها لباس مدافع خانواده سنتی می‌پوشید، اما پس از پاپ شدن، به سرعت این ماسک آزار دهنده را کنار گذاشت. در سال 2020، او با صدای بلند اعلام کرد که «همجنس گرایان حق تشکیل خانواده دارند».  برای خاموش کردن این رسوایی واتیکان اعلام کرد که «فرانسیس»، نه در باره «خانواده»، بلکه در مورد «همزیستی مدنی"» (همخانگی قانونی مدنی. مترجم) این گروه از افراد سخن گفته است. به اصطلاح - «چه علی خواجه چه خواجه علی». امروز  فرانسیس اعلام می کند که «کلیسای کاتولیک رومی و مسیحیان عادی باید از همجنس گرایان به خاطر رفتار گذشته با آنها عذرخواهی کنند». اما فکر عذرخواهی از روس‌ها، اوکراینی‌ها و بلاروس‌ها به خاطر تحمیل ظالمانه اتحادیه سیاسی که در سال 1596 مطرح  و منجر به سده ها جنگ و میلیون‌ها قربانی شد، به ذهن «برگولیو» نمی رسد. علاوه بر این، او اکنون قصد دارد یک «بازدید معنوی و کشیشی» از اوکراین انجام دهد - احتمالاً برای ادامه کار پیشینیانش که در سده شانزدهم و هفدهم اوکراین را غرق خون کردند. تبلیغ دینی برای خون کاملاً در روح سنت های نظم یسوعی است که فرانسیس به آن تعلق دارد. تنها تفاوت این است که پیشینیان او، علیرغم ماهیت و غیراخلاقی آموزش خود، صادقانه معتقد بودند که با گسترش دین کاتولیک، در حال خدمت به خدا هستند. «خورخه ماریو برگولیو» راه رد آگاهانه ایده‌های مسیحی را، صرف نظر از اینکه چگونه درک می‌شوند، در پیش گرفته است. همانطور که شرکای آمریکایی او در «شورای سرمایه داری فراگیر» می گویند، او "سمت تاریخ" مورد نیاز خود را انتخاب کرده است.

https://russtrat.ru/poziciya-eleny-paninoy/7-aprelya-2022-0620-9829

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 829  - 24 فروردین 1401

                                اشتراک گذاری:

بازگشت