راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

 

پوتین زیر فشار

مجلس روسیه

برای پایان

تردیدها در اوکراین

 

ساویتسکایا راسیا- نیکولای کولومتسیف

آزاده اسفندیاری

  

نویسنده این مقاله نیکولای کولومتسیف، عضو رهبری حزب کمونیست روسیه و از اعضای فراکسیون این حزب در مجلس دوماست:

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، در ارتباط با به رسمیت شناختن جمهوری های دونتسک و لوگانسگ - دنباس- می‌گوید:«ما خواهان جنگ نیستیم. خواست ما جلوگیری از خون ریزی مردم منطقه است».

ما پیشنهاد می‌کنیم، طبق اصل هشتادم قانون اساسی روسیه، رأی اتخاذ شده توسط پارلمان را جهت به رسمیت شناختن دنباس، در اسرع وقت امضا کنید.

شما در دیدار با صدر اعظم آلمان، یکی از نماینگان چهار گانه نورماندی، در ارتباط با آتش بس در شرق اکراین و دیگر نمایندگانی از این گروه، دیدار داشته و خواهید داشت، می‌توانید مطرح کنید که نمایندگان مجلس دوما، از من خواستار تصمیم گیری در ارتباط با دنباس می باشند. شما می‌توانید در باره گروه‌های تماس برای حل و فصل مناقشه دنباس که در پاریس و برلین برگزار شد، عدم دستیابی به نتیجه معینی را اعلام کنید. ضمن اینکه طی روزهای اخیر ده‌ها هواپیما با صد ها تن سلاح های کشنده وارد اکراین شده اند.

من شخصاً در منطقه لوگانسک ایستگاه میتیاکینسکی در منطقه روستوف، دیدم که چگونه پرچم لهستان به اهتزار در می‌آید و نیروهای ویژه لهستانی در آنجا مستقر هستند. در«ماریوپول» نیروهای ویژه ترکیه و « گرگ‌های خاکستری» آن کشور حضور دارند. در منطقه شیروکینا نیروهای ویژه نظامی بریتانیا چه می کنند و به انجام چه اموری مشغولند؟

طی 8 سال گذشته، در حالی که ما اینجا دست به دست می‌کنیم و نمی‌خواهیم تصمیم سیاسی مهمی مربوط به یک مسئله حیاتی را بگیریم، ساخت سه پایگاه نظامی بزرگ توسط ایالات متحده و ناتو در خاک اکراین در حال انجام است. در منطقه نیکولایف، یک پایگاه قدرتمند نظامی دیگر آمریکایی، تقریباً آماده شده است که ارتش ما از وجود آن اطلاع کامل دارد. در حوزه دریایی ماریوپل، ساخت یک بندر دریایی نیز آغاز شده است. میدانید برای چه هدفی؟ برای در تیرس قرار دادن و دست یابی به پل کریمه!

در خارکف و چرنیگوف، دو لابراتوار آزمایشگاه بیولوژیکی همانند لابراتورهای آمریکایی ها در گرجستان، ساخته شده است که حتی دانشمندان اکراینی حق ورود به آن مکان را ندارند. فقط در یکی از طبقات، چند نفر از ژنرال های اکراینی، مسؤول «خدمات امنیتی اکراین» می‌توانند با دعوت وارد بشوند.

ما، حزب کمونیست فدراسیون روسیه، از همان سال 2014 بر ضرورت به رسمیت شناختن دنباس، جهت محافظت و دفاع از جمهوری های مردمی پا فشاری کردیم. چرا که اهالی این مناطق کودتای نظامی فاشیستی اکراین را نپذیرفتند.

 آمریکایی ها با به قدرت رساندن دست نشانده های خود، حیله و مکر «برژینسکی» را در ارتباط با روسیه بکار بردند.  حیله گری برژینسکی، در کتاب« صفحه بزرگ شطرنج» وی، این گونه بیان شده است: «اگر مردم روسیه، بلاروس و اکراین در یک اتحاد همه جانبه نباشند، روسیه هرگز قدرتمند نخواهد بود». طی چند سال گذشته طرح برژینسکی مو به مو به اجرا گذاشته شده است. این در حالی است که حتی باند تبهکار باندرا، که توسط دادگاه نورنبرگ، محکوم شده است، در اکراین صحنه گردان آشوب و تبهکاری است. با وجود چنین تصاویر خطرناکی است که راه حلی جز متحد کردن مردمان سه کشور روسیه، اکراین و بلاروس برای ما باقی نمانده است. یعنی اتحاد با متحدین سنتی و طبیعی ما.

در همین رابطه ما کمونیست ها، در کنگره های حزب خود، از جمله کنگره هجدهم در ماه آوریل 2021، در خواست حزب کمونیست زیر زمینی اکراین را به نمایندگی از طرف شهروندان این کشور جهت اتحاد برادرانه دریافت کردیم. من تأکید می‌کنم که اکثر اهالی اکراین، نمی‌توانند بیش از این بدبختی و زندگی فلاکتبار خود را تحمل کنند. به همین مناسبت آن‌ها دست یاری به سوی ما دراز کرده‌ اند.

طی هشت سال گذشته، بیش از 10 میلیون نفر از جمعیت 50 میلیونی اکراین برای شرایط بهتر زندگی، کشور خود را ترک کرده‌اند. در منطقه دونتسک 5.5 میلیون نفر، در لوگانسک 2.5 میلیون نفر زندگی می‌کردند. در حالی که امروزه فقط نیمی از این تعداد در این مناطق مانده اند.

حاصل چنین نا بسامانی هایی، حضور ارتشی از اقصی نقاط جهان است که برای ایجاد تشنج، کشتار و خون ریزی و نا‌ آرامی در اکراین سر مرزهای روسیه به فتنه گری مشغول می باشند.

همه جا ما شاهدیم که به چه سان آمریکایی ها به بهانه دفاع از یکی دو نفر از شهروندان خود، بارها منشورهای سازمان ملل متحد و معاهدات بین‌المللی را زیر پا گذاشته‌ اند و به سرزمین کشورهای مستقل جهان حمله نظامی کرده اند. در حالی که صد ها هزار نفر از هموطنان ما هشت سال است زیر گلوله باران توپ و تانک و محاصره ارتش اکراین با  آمریت فرماندهان غربی، قرار دارند!

غرب، سال‌ها است تلاش دارد تا استراتژی«حلقه مار آناکوندا» را در اطراف روسیه بوجود بیاورد تا کشور ما را دچار خفقان سازد. اکراین را به پایگاه دشمنی با فدراسیون روسیه تبدیل کرده است، آتش افروزی در قزاقستان را سازماندهی کردند و ... چه کسی است که نداند و آگاه نباشد که تروریست های آسیای میانه که در سوریه می جنگیدند به چه صورت و بر اساس نقشه آمریکا در حوادث و آشوب های قزاقستان نقش آفرینی کردند.

در قفقاز همچنان گروه‌های تروریستی تحت کنترل سرویس های مخفی غرب و ترکیه به فعالیت خود ادامه می دهند. بیاد بیاوریم، چه کسی یک بنای تاریخی در ترکیه را رونمایی کرد؟ کسی که در آنجا به او« نماد آزادی» می‌گویند (جوهر دودایف اولین رئیس جمهور چچن، پس از اتحاد شوروی)! همه این موارد می‌توانند ما را به اندیشه وادارند.

بله، ما جنگ نمیخواهیم! بر عکس ما خواهان پیشگیری از جنگ هستیم. بنا بر گفته کازبک تائیسوف (عضو رهبری حزب کمونیست روسیه)، اگر در سال 2008 قاطعیت ژنرال گورولیف مسؤل حفاظت، قاطعانه از مردم اوستینای جنوبی در مقابل حمله ارتش گرجستان (زمان ریاست جمهوری ساکاشویلی) دفاع نکرده بود، بجای کشته شدن 170 نفر از صلح بانان ما، با اجساد هزاران شهروند روسیه مواجه بودیم. ما با نیروی ویژه نظامی تا فرودگاه تفلیس رفتیم و با گوش مالی دادن به ارتش متجاوز گرجستان آنجا را ترک کردیم. امروز نیز همین عزم را باید در یاری رساندن به مردم دنباس بکار ببریم.

ما پیشنهاد می‌کنیم موضوع حمایت قاطعانه از مردم دنتسک و لوگانسک را در روزنامه مجلس و در کانال تلگرام برای نظر سنجی بگذارید، بدون تردید 92 در صد کاربران به آن، رأی موافق خواهند داد!

 

https://www.sovross.ru/articles/2232/55939

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 824  - 4 اسفند 1400

                                اشتراک گذاری:

بازگشت