راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

 رهبر حزب کمونیست روسیه:
فاشیسم در کمین
دو جمهوری
در شرق اوکراین

 
همزمان با جنجال خبری که غرب با بهانه حمله قریب الوقوع ارتش روسیه به اوکرائین راه انداخته اند، واحدهای نظامی ارتش اوکراین و شبه نظامیان فاشیست این کشور در مرزهای دو جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک متمرکز شده اند. این واحدها شامل ۱۲۵ هزار سرباز و افسر هستند. یگان های توپخانه سنگین و زرهی نیز در این منطقه مستقر شده اند. پروازهای شناسایی هوایی مدام انجام می شوند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد فعالیت‌های نظامی علیه جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک در حال آماده سازی است.
شواهد نشان میدهد که امریکا و ناتو به همراه ارتش کیف در تدارک یک حمله به این دو جمهوری و راه انداختن بک نسل کشی هستند. نکته ای که پوتین نیز در جریان کنفرانس خبری با صدر اعظم آلمان در مسکو به آن اشاره کرد. او خطاب به صدراعظم آلمان گفت که ناتو و اروپا یوگسلاوی را بمباران و آن را تقسیم به چند جمهوری کردند. صدراعظم آلمان گفت که آن اقدامات برای جلوگیری از یک نسل کشی بود و پوتین بلافاصله گفت: اکنون هم روسیه می خواهد جلوی یک نسل کشی (در شرق اوکراین) را بگیرد!
جنگ ترکیبی غرب با دروغ سازی، دستکاری در حقایق و انتشار اطلاعات نادرست علیه روسیه جریان دارد.
غرب تمایل خود را برای استفاده از مرتجع ترین محافل نشان داده است. پیشینیان باندهای افراطی و فاشیست های فعلی مستقیماً مسئول نسل کشی روس ها، بلاروس ها بودند و کماندوهای آنها وحشتناک ترین قتل عام مردم را در بلاروس انجام دادند و ساکنان صدها روستا را زنده زنده سوزاندند. امروز، این دارو دسته ها، مورد استقبال سیاستمداران غربی قرار گرفته اند.
بیش از ۶۰۰ هزار نفر از ساکنان دونتسک و لوهانسک قبلا تابعیت فدراسیون روسیه را به دست آورده اند. روسیه مسئول مستقیم امنیت و حفظ جان آنهاست. وقتی وکلای مدافع باند های دست راستی و نئونازی اوکراینی وارد میدان می شوند، روسیه اجازه ندارد نگران قتل‌عام مردم این منطقه نباشد. روسیه، در گذشته به اندازه کافی شاهد چنین قتل ها و رفتارهای غیر انسانی بوده است. بیش از ۱۵ هزار غیرنظامی در اثر گلوله باران شهرها و روستاها دو جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک کشته شده اند. ده ها هزار مرد و زن، پیر و کودک زخمی شده اند. صدها هزار نفر آواره و پناهنده شده اند.
حزب کمونیست فدراسیون روسیه و نیروهای چپ میهن پرست این کشور خط سیاسی خود را قاطعانه مشخص کرده اند. ما این را در ۲۴ آوریل ۲۰۲۱ خطاب به مردم برادر اوکراین در هجدهمین کنگره حزب کمونیست فدراسیون روسیه به وضوح بیان کردیم. ما موضع خود را در فراخوان اخیر کمیته مرکزی حزب خطاب به برادران اوکراینی خود با عنوان «به نام پیوندهای مقدس رفاقت!» موضع خود را بیان کردیم. ما به خوبی می‌دانیم که مردم روسیه و اوکراین جنگ را نمی‌خواهند و جنگ برای مردم و کشورهای اروپایی نیز مضر می باشد. اما ایالات متحده به جنگ نیاز دارد. واشنگتن در چند دهه گذشته، در هر جنگی شکست خورده است. کره، ویتنام، عراق، افغانستان از جمله کشورهایی هستند که ایالات متحده در آنها جنگ کرده و به طرز فجیعی شکست خورده است. اکنون آنها، با فراموش کردن شکست های گذشته مشتاق جنگ دیگری هستند و می خواهد این جنگ جدید را توسط دیگران و در منطقه دیگران راه بیاندازند . این بار مردم اوکراین را می خواهند تبدیل به گوشت دم توپ کنند. حمایت های سیاسی، تحویل تسلیحات انبوه (مرکب از موشک و تانک) و فعالیت های مستشاران غربی آشکارا مقامات کیف را به یک ماجراجویی نظامی خونین سوق می دهد تا خون روس ها و اوکراینی ها ریخته شود.
اجازه دادن به این جنون، اجازه دادن به یک جنایت تاریخی دیگر است. ما باید هر کاری که از دستمان بر می آید با همراهی مردم کشور چند ملیتی اوکراین برای جلوگیری از اجرای این نقشه انجام دهیم .
درگیری نظامی با روسیه به واشنگتن این امکان را می دهد تا کشورهای اروپایی را مجبور به تحریم های جدید علیه اقتصاد روسیه و کند. امریکا نگران امنیت اوکراین نیست، بلکه نگران ناتوانی خود برای خروج از بحران حاد سرمایه داری است. برای امریکا مهم است که با نابود کردن "نورد استریم ۲" و وابسته ساختن اروپا به گاز گران قیمت امریکا، سود و مزایای جدیدی به دست آورد. اینست ریشه واقعی بحران نظامی کنونی در اوکراین.
امروز بسیار مهم است که اراده خود را نشان دهیم، همانطور که در سال ۲۰۰۸ از مردم آبخازیا و اوستیای جنوبی حمایت کردیم و همانطور که از دولت های قانونی سوریه، بلاروس و قزاقستان حمایت کردیم اکنون نیز وقت آنست که اراده خود را در دونباس نشان دهیم.
ما توسط زنجیره ای از کشورهای غیردوست احاطه شده ایم. عقب نشینی بیشتر غیر ممکن است و دیگر جایی برای عقب نشینی وجود ندارد. غرب باید عزم روسیه برای دفاع از منافع ملی و دوستانش را احساس کند.
البته حمایت موثر از حقوق توده های وسیع مردم کشور ما تنها در صورتی ممکن می شود که مسیر اقتصادی کنونی به طور اساسی تغییر کند. حزب کمونیست فدراسیون روسیه وضعیت کنونی اجتماعی- اقتصادی را نمی‌پذیرد و به زحمتکشان برنامه‌ای برای تغییر با عنوان «ده قدم تا قدرت خلق» و راه رشد سوسیالیستی را پیشنهاد کرده است. البته مشکلاتی وجود دارد که نیاز به راه حل فوری دارد. ما آماده حمایت از اقدامات مقامات رسمی برای محافظت از امنیت روسیه و هموطنانمان در جمهوری های مردمی دونباس هستیم. از سال ۲۰۱۴ ما به طور مداوم و پیوسته برای به رسمیت شناختن آنها تلاش کرده ایم. صدای میلیون ها نفر از ساکنان جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک به وضوح در همه پرسی می ۲۰۱۴ بیان شد . این صدا باید شنیده شود!
دولت های غربی و دست نشاندگان آنها در کیف توافقات مینسک را زیر پا گذاشته اند. در این لحظه بسیار نگران کننده و سرنوشت ساز، ما از نمایندگان دومای دولتی، بدون توجه به وابستگی های حزبی آنها می خواهیم که اراده خود را نشان دهند و از ابتکار ما برای به رسمیت شناختن رسمی جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک توسط فدراسیون روسیه حمایت کنند.
روسیه نمی تواند اجازه دهد شهرها و روستاهای دو جمهوری خلق تصرف شوند و نمی تواند تهدید قتل عام وحشیانه غیرنظامیان محاصره شده توسط باندهای فاشیست و افراطی را نادیده بگیرد. جنگ طلبان باید حقیقت را از اعماق زمان به یاد بیاورند: «کسی که شمشیر می کشد به ضربه شمشیر هم هلاک خواهد شد.» تا زمانی که متجاوزان آماده تهاجمند، آرمان صلح در جهان ما همیشه در خطر است. بار دیگر زمان آن رسیده تا روسیه به وظیفه خود عمل کند و مانع ماجراجوئی های بین المللی شود!

تلگرام راه توده:
https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 824  - 4 اسفند 1400

                                اشتراک گذاری:

بازگشت