راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

 

سفیر چین درمسکو:

امریکا

تهدید واقعی

 برای جهان است

سایت جنگ و صلح

ترجمه- کیوان خسروی

 

چین در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز یکشنبه، 27 فوریه، از رای به قطعنامه تشکیل جلسه ویژه مجمع عمومی این سازمان درباره اوکراین خودداری کرد. این نشست در کانال یوتیوب رویترز پخش شد. این قطعنامه توسط 11 عضو شورای امنیت حمایت شد، روسیه با آن مخالفت کرد. سه نفر از جمله نماینده چین رای ممتنع دادند. به گفته «ژانگ جون»، نماینده دائم جمهوری خلق چین در سازمان ملل، چین خواستار آغاز زود هنگام گفتگوی مستقیم بین روسیه و اوکراین به منظور حل مسالمت آمیز بحران است. این دیپلمات گفت: «چین از همه تلاش‌های دیپلماتیک که به حل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین کمک ‌کند، حمایت و استقبال کرده و از آغاز زودهنگام گفت‌وگوها و مذاکرات مستقیم بین روسیه و اوکراین استقبال می‌کند». نماینده چین همچنین افزود که همه طرف ها "باید خویشتنداری نشان دهند تا از بدتر شدن اوضاع جلوگیری شود."

روز قبل، سفارت چین در مسکو، در فراخوان خود خواست فراموش نکنید که ایالات متحده تهدید واقعی برای جهان است. ضمیمه این سند لیستی از کشورهایی بود که پس از جنگ جهانی دوم توسط ایالات متحده بمباران شدند. بیش از 20 کشور در این لیست مطرح شدند. پیش از این، در 25 فوریه، سیاست شناس و رئیس کلوپ تحلیلی اوراسیا، «نیکیتا مندکوویچ»، توضیح داد که حمایت چین از فدراسیون روسیه باعث کاهش تاثیر تحریم های احتمالی در زمینه تولید و عرضه ابزار الکترونیکی می شود. به گفته «مندکوویچ»، وزارت امور خارجه چین به صراحت اعلام کرد که ایالات متحده و ناتو را در تشدید درگیری در اوکراین مقصر می‌داند. امریکا از گفتگو با روسیه بر سر مسائل امنیتی و به رسمیت شناختن اصل تفکیک ناپذیر امنیت خودداری کرد و بدین ترتیب مسکو «چاره ای جز مداخله در بحران اوکراین برای حفظ امنیت خود نداشت».

https://www.warandpeace.ru/ru/news/view/163618

در یک خبر دیگر، سرتیپ «ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام داشت که ارتش روسیه در جریان یک عملیات نظامی ویژه، 1067 تا سیسات زیرساختی نظامی در اوکراین از جمله 27 پایگاه فرماندهی و مرکز ارتباطی و 38 سامانه موشکی ضد هوایی را هدف قرار داد. از جمله آنها: 27 پست فرماندهی و مراکز ارتباطی نیروهای مسلح اوکراین، 38 سامانه موشکی ضد هوایی پدافند هوایی «اس300-»، سامانه موشکی «بوک» و «اوسا»، و همچنین 56 ایستگاه راداری. تنها در روز یکشنبه7 سامانه موشکی ضد هوایی از جمله یک «اس-300 » در نزدیکی شهر «کراماتورسک» منهدم شدند. 3 هواپیمای بدون سرنشین تهاجمی « Bayraktar TB-2» در حومه «چرنیگوف» سرنگون شدند. همچنین در ابتدای عملیات 254 دستگاه تانک و سایر خودروهای نظامی و زره پوش، 31 فروند هواپیمای زمینی، 46 موشک انداز متعدد، 103 توپ صحرایی و خمپاره انداز، 164 دستگاه خودروی ویژه نظامی منهدم شد. وی تاکید کرد: گروه‌ نیروهای جمهوری خلق لوهانسک با پشتیبانی آتش نیروهای مسلح با موفقیت 4 کیلومتر دیگر در عمق پدافند دشمن و واحدهای جمهوری خلق دونتسک 6 کیلومتر دیگر پیشروی کردند. «کوناشنکوف» تاکید کرد که با اسیران جنگی اوکراینی با احترام رفتار می شود. وی خاطرنشان کرد که تمامی کسانی که سلاح خود را زمین بگذارند می توانند به آغوش خانواده های خود بازگردند. همچنین وزارت دفاع روسیه از شکنجه زندانیان توسط ناسیونالیست های اوکراینی خبر داد. وی در پایان گفت :«ما می دانیم که نازی های اوکراین با چند سرباز اسیر روسی چگونه رفتار می کنند. همه چهره ها، صداها، شماره تلفن ها، مختصات آنها، نشانی« آی پی» و همچنین مکاتبات همه نازی های اوکراینی که در بد رفتاری ها نقش داشته اند ضبط و شناسایی می شوند. این امر در مورد رهبران رژیم کیف و مجریان آنها نیز صدق می کند، که مستقیماً خواستار این رفتار ها با پرسنل نظامی روسیه برخلاف کنوانسیون رفتار با اسیران جنگی هستند. همه آنها پیدا خواهند شد و ناگزیر مسئولیت سنگینی را بر عهده خواهند داشت!»

https://ria.ru/20220227/ukraina-1775419737.html

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 825  - 11 اسفند 1400

                                اشتراک گذاری:

بازگشت