راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

امریکا حاضر نیست

درباره آزمایشگاه های

بیولوژیک در اوکراین

توضیح بدهد!

روزنامه سویتسکایا راسیا- نعمت بوستانی

  

وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه "سرگی لاوروف" در این هفته، طی سخنانی پیرامون رویدادهای اوکراین، گفت که امریکا به هیچ وجه حاضر نیست درباره فعالیت های آزمایشگاهی خود در اوکراین توضیح بدهد.

با شروع عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، ده ها آزمایشگاه بیولوژیکی در شهرهای مختلف این کشورکه توسط پنتاگون و سازمان سیا، سازمان داده شده بود کشف شد. آزمایش روی پرسنل نظامی، توزیع اسکناس های تقلبی آلوده به عفونت های خطرناک، توسط متخصصان بسیار آزموده و ماهر در حال انجام بوده است.

سال‌ها قبل افراد متخصص، توسط ایالات متحده به اوکراین فرستاده شدند تا سلاح های بیولوژیکی را علیه روسیه و بطور کلی مردم اسلاو، به کار گیرند.

فعالیت این تأسیسات بسیار سری که از نظر قوانین بین‌المللی مردود اعلام شده در بعضی از جمهوری های اتحاد شوروی، از سال‌های پس از سقوط کشور شورا ها آغاز گردید. این عملیات مخفی و در تقابل با صلح جهانی، زمانی متوقف و آشکار شد که عملیات نظامی ویژه فدراسیون روسیه برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز شد.

با کشف لابراتوارهای مخفی توسط نظامیان روسیه، متخصصین مربوطه کلیه اسناد و مدارک بدست آمده را به مراجع صلاحیت دار تحویل و توسط کارشناسان و دانشمندان این کشور مورد تحقیق و آزمایش قرار گرفت.

 از 30 مارس سال جاری، کمیسیون پارلمانی مجلس دوماً، در حال بررسی آزمایشگاه های بیولوژیکی توسط آمریکایی ها در خاک اوکراین است. بررسی کنندگان، 14 معاون و 14 عضو شورای فدراسیون را در بر می گیرد. این کمیسیون توسط روسای مشترک: ایرینا یارووایا (مجلس دوما) و کنستانتین کوساچف (شورای فدراسیون) اداره می شود. کارشناس اصلی این کمیسیون، معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه، سرگئی ریابکوف است. چهار گروه در کمیسیون تشکیل شد که در باره مسائل پزشکی، قانون، امنیت و اطلاعات به تحقیق پرداختند.

روز 30 ژوئن، آی. یارووایا، نماینده مجلس، نتایج سه ماهه کار کمیسیون را به اطلاع نمایندگان مجلس دوماً رساند. نایب رئیس دوما، با ارائه مطالب دریافتی از وزارت دفاع که توسط کمیسیون ویژه، تحقیق و مطالعه شده، خاطرنشان کرد: مبنای بررسی، ایجاد آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در اوکراین توسط نیروهای نظامی آمریکا با هدف نفوذ در قلمرو کشور فدراسیون روسیه انجام شده است.

بطور اساسی در این آزمایشگاه ها، نمایندگان خدمات وابسته به پنتاگون شرکت داشتند. در تحقیقات مشخص شد که متخصصان با تجربه آمریکایی در کار با سلاح های بیولوژیکی فعال هستند. به گفته شاهدان، فعالیت های آزمایشگاهی آنها برخلاف الزامات ایمنی انجام می گرفته است.

کمیسیون، در تحقیقات خود، نه تنها به اسناد متکی است، بلکه به دنبال شاهدانی است که میتواند اطلاعات مهمی از آنها دریافت کند. به طور خاص، همه شواهد تأیید می‌کنند که متخصصان پنتاگون علاقه وافری به ویروس‌ها و پاتوژن‌های خطرناکی که اجزای سلاح‌های بیولوژیکی هستند را دارند.

موردی که عملاً به اثبات رسیده است، واقعیت بیوتروریسم در قلمرو جمهوری خلق لوهانسک رخ داده است: اسکناس های تقلبی آلوده به یک سویه بسیار خطرناک بیماری زا، از سل آسیایی در منطقه توزیع شده است.
شاهدانی که در مورد آزمایشگاه در ماریوپل زبان گشودند، اذعان کردند که این آزمایشگاه برای اهداف دامپزشکی فعال بوده است. شاید اگر عملیات در این آزمایشگاه به موقع متوقف نمی شد و نمونه هایی از آن مورد بررسی و تحقیق قرار نمی گرفت، به نام های دیگری به عنوان یک عامل بیماری زا معرفی می شد. در حال حاضر
24 مورد حاوی سویه های بیماری زای خطرناک در حال بررسی است.

کمیسیون های مربوطه، گزارش های ارائه شده توسط ایالات متحده و اوکراین را در باره اجرای کنوانسیون منع توسعه سلاح های باکتریولوژیکی (BTWC) را تجزیه و تحلیل کردند که توأم با ناهماهنگی و اطلاعات مربوط به نقض فاحش الزامات کنوانسیون است.

در عین حال، در اسناد وزارت دفاع روسیه، داده هایی در باره آزمایش های انجام شده بر روی سربازان اوکراینی به دست آمده است. در موردی از این دست اطلاعات آمده است، در عرض 72 ساعت پس از عواقب نامطلوب، در درجه نخست در صورت مرگ یک سرباز، اوکراین باید فوراً به پنتاگون اطلاع دهد. این همان سازمانی است که آزمایشگاه های بیولوژیکی با آن ارتباط مستقیم داشتند و نشانگر آن است که چه آزمایش های خطرناکی در آنجا انجام می‌ گرفته است.

کمیسیون پارلمانی، با اطمینان کامل تاکید می کند که ایجاد آزمایشگاه های بیولوژیکی توسط پنتاگون در اوکراین تهدیدی واقعی برای فدراسیون روسیه و متحدان است. آزمایشگاه‌های بیولوژیکی نظامی ایالات متحده در واقع تأسیسات نظامی ناتو هستند که به‌ ویژه خطرناک و غیرقابل پیش‌بینی می باشند. با بالا ترین حد محرمانه عمل می‌ کنند و البته در هر زمانی می‌توانند به عنوان یک مرکز آزمایش برای حملات باکتری‌ شناسی پیش‌بینی نشده مورد استفاده قرار بگیرند.

ایالات متحده به پاتوژن های عجیب و غریب که برای اوکراین نمی‌توانند عادی تلقی شوند مانند ابولا، زیگا و ویروس آبله، علاقمندی نشان داده است. یارووایا، تأکید کرد: «چنین علاقمندی با تحلیل‌هایی با هدف ارزیابی خطرات در انجام عملیات نظامی واقعی توسط ایالات متحده در خاک اوکراین از قبل برنامه ریزی شده است».

کمیسیون، از تلاش‌های وزارت خارجه روسیه، از تحقیقات در سایت سازمان ملل در مورد نقض فاحش کنوانسیون توسط ایالات متحده، در باره منع توسعه سلاح‌های باکتریولوژیکی حمایت می‌کند. تنها افشاگری و ارزیابی مناسب بین المللی از چنین اقداماتی است که می تواند از فعالیت های جنایتکارانه ایالات متحده، برای ایجاد و نشر سلاح های بیولوژیکی علیه بشریت جلو گیری کند.

ای. یارووایا، به دومای دولتی اطمینان داد: «کمیسیون پارلمانی روسیه، به تحقیقات خود ادامه خواهد داد و در پاییز پرونده تکمیلی و گزارش نهایی را به مردم روسیه ارائه خواهد کرد.»

 

https://www.sovross.ru/articles/2285/57622

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 839  - 15تیرماه 1401

                                اشتراک گذاری:

بازگشت