راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

سنگر نظام

در این اوضاع بحرانی

حجاب است!

 

  

مسئله حجاب را آنها که بدنبال ایجاد جنجال های نوبتی در ایران برای انحراف افکار عمومی از مسائل اساسی داخلی و خارجی کشور هستند دامن زدند.

بحث بر سر حق این خانم یا هر زن دیگری در انتخاب چادر و غیرچادر نیست. میلیون‌ها زن ایرانی وجود دارند که چادر به سر می‌کنند و مورد احترام مردم ما هستند. میلیون‌ها زن ایرانی دیگر هم وجود دارند که چادری نیستند یا اصولا به حجاب یا رعایت آن به زور حکومت اعتقادی ندارند. در همه خانواده‌های ایرانی همه اینگونه زنان در کنار یکدیگر با محبت و احترام متقابل زندگی می‌کنند. بنابراین مسئله حق زنان در انتخاب نوع پوشش یا "الگوی" حجاب و بی‌حجابی نیست، بحث بر سر الگوی ریاکاری و ایجاد به انحراف کشاندن افکار عمومی مردم ایران است که بخش هائی از حکومت آن را به یک شیوه اداره کشور و نردبان ترقی تبدیل کرده و می‌خواهد این "الگو" را به همه مردم ما تحمیل کند.

روش فشار اجتماعی همین بخش از حکومت نشانه دیگری از یک شیوه حکومتی است که بیش از 4 دهه دنبال شده است. آخرین نمونه آن همین دستورات ضد و نقیض هفته های گذشته برای استفاده بی حجاب ها و با حجاب ها از مترو و یا قطار و یا حتی ادامه کار در ادارات دولتی و خدمات بانکی و اداری به باحجاب ها و بی حجاب هاست.

ما در گذشته هم شاهد انتشار اخباری درباره دستگیری عوامل جاسوسی در کنار همین کسانی که رهبری این جنجال های نوبتی را می آفریند بوده ایم که نمونه آن  دستگیری جاسوس در کنار گوش سردار نقدی یا دو مداح حکومتی به عنوان جاسوسی بود. وقتی بدنبال دلائل سوراخ سوراخ بودن تور امنیتی جمهوری اسلامی می شود نباید فراموش کرد همین افراد و جنجال سازی ها را. اندکی ریاکاری مانند همین نوع جنجال سازی های مذهبی و مقدار زیادی چاپلوسی امکان دستیابی به هر مقامی را فراهم می‌کند. خاوری رئیس سابق بانک ملی همینگونه با انداختن چفیه به دور گردن و شرکت در راه پیمایی ساندیسی 9 دی به مرتبه "مدیر بسیجی" ارتقا یافته بود و اکنون عکس هایش در کازینوهای کانادا منتشر می‌شود. همین حقه بازها، شیادها، کلاش ها، چاپلوس ها، مداح‌ها و امثال آنها جنجال هائی نظیر بی حجابی و با حجابی را می آفرینند و حجاب را سنگر ملی اعلام می کنند و مدعی اند که اگر این دیوار فرو بریزد نظام فرو می ریزد!

همین‌ها هستند که هر روز آشکار و پنهان کشور ما را به سمت تنش و بی ثباتی و خطرهایی می‌کشانند که خنثی کردن آن روزبروز دشوار تر می‌شود. برای این فاجعه باید فکری کرد!

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 841  - 29 تیرماه 1401

                                اشتراک گذاری:

بازگشت