راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

پوتین در سن پترزبورگ:

همه در خدمت

روسیه نوین!

«النا پانینا»

مدیر موسسه پژوهشی روسترات

ترجمه- الناز گرجی

 

 

بخش مهمی از سخنرانی «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در مجمع اقتصادی سن پترزبورگ که حاوی پیام های مهم سیاسی داخلی و لازم است کل جامعه روسیه به آن توجه کند:

هجوم و فشار بی‌سابقه تحریم‌های غرب به کشورمان که با جنگ اطلاعاتی علیه جامعه روسیه تکمیل شد، با شکست پایان یافت. دلیل آن در اتحاد و حرفه ای بودن ما، در باور به نیروی خود و آرمان ماست.  ما مردمی نیرومند هستیم و می توانیم با هر چالشی کنار بیاییم - درست مانند نیاکانمان. در اینجا مهم است که بر کیفیت مهم و کلیدی  - همبستگی – که توسط جامعه ما در این ماه ها نشان داده شده تأکید شود. برای بعضی ها، حتی اجباری است. معلوم شد که خارج از روسیه برای هیچ یک از شهروندان ما زندگی وجود ندارد، در آنجا به ما نیازی ندارند و مطلقاً محافظت نمی شویم. جایی برای فرار وجود ندارد و آنهایی که رفتند بگونه ای شکننده از بین رفتند. چه بانکدار روسی باشی و چه از طبقه مرفه؛ به هر حال تو برای غرب بیگانه ای. ما تنها می توانیم در کشور خودمان زندگی کنیم. امروز وظیفه ما حرکت به پیش، افزایش تولید، توسعه نیازهای داخلی است. برای این منظور اقدامات جدی برای حمایت از شهروندان و مشاغل در حال انجام است. بهرصورت، آرامش و مکانیسم های بازار به تنهایی کافی نیستند. ما در جنگ هستیم. روسیه یک کشور درگیر جنگ است. این بدان معناست که ما نیاز به بسیج کامل اقتصادی، همه منابع و تغییر همه پارادایم های سیاست های کلان اقتصادی داریم. سیاست های گذشته، که سال‌های طولانی پنهان می شد چارچوب مدل های  نئولیبرالی جهانی‌گرایی متمرکز بود. از آنجا ما وام‌ها و فناوری‌ها را گرفتیم، آن هم نه پیشرفته‌ترین، مواد خام و سرمایه را به آنجا بردیم و ذخایر مالی دولت را در آنجا انباشتیم. اکنون روسیه از "امپراتوری دلار" محروم شده است - زمان آن فرا رسیده است که در نهایت "قدرت روبل" خود را بر اساس ترکیبی از دیریژیسم (دیریگیسم) دولتی، برنامه ریزی و با استراتژی ابتکار کارآفرینی بسازیم. تمام منابع کشور باید در مسیر این استراتژی تنظیم شود و از سرمایه انسانی که تاکنون دست کم گرفته شده بود استفاده شود. این سرمایه به ما امکان می دهد به هدف خود دست یابیم - پایداری و تبدیل روسیه به یک ابرقدرت فناوری. حق حاکمیت در سده 21 نمی تواند جزئی و ناقص باشد. حوزه های مالی، فنی و پرسنلی روسیه باید مستقل باشند و دستیابی روسیه به حاکمیت بشردوستانه، که من آن را در مقام اول قرار می دهم در اولویت قرار گیرد. باید اولویت ارزش ها و طرز تفکر غربی، تبلیغ مسیر اقتصاد لیبرالی، تحسین غرب و دست کم گرفتن توانایی های خودمان باید از ذهن مردم حذف شوند. پیش از همه، این به هسته حاکمیت روسیه مربوط می شود. تنها آن افرادی حق دارند مناصب رهبری را اشغال کنند که آگاهی آنها معطوف به روسیه باشد و هدف زندگی آنها خدمت به کشورشان.  امروز به جرات می توان گفت که نخبگان آینده روسیه در دونتسک، خارکف و خرسون تربیت می شود و در میدان های جنگ و در پشت جبهه تصفیه می شوند. این امر در مورد کل جامعه روسیه نیز صدق می کند. ما در جنگی که غرب علیه ما براه انداخته پیروز نخواهیم شد مگر به طور بنیادی آموزش کودکان و جوانان در مدارس و دانشگاه ها در جهت میهن دوستی تغییر کند، سیاست فرهنگی تغییر کرده و تلویزیون ملی و اینترنت ایجاد شوند. همه عرصه های زندگی ما باید مطابق با ارزش ها و رهنمودهای ملی ساخته شوند. در مورد آنها می توان برای مدت طولانی صحبت کرد، اما فرمول کلی بسیار ساده است. «موفقیت واقعی و پایدار، احساس شایستگی و احترام بخود تنها زمانی حاصل می شوند که آینده خود، آینده فرزندان خود را با میهن خود پیوند بزنیم».

 

https://russtrat.ru/poziciya-eleny-paninoy/18-iyunya-2022-1538-10774

نلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 837  - اول تیرماه 1401

                                اشتراک گذاری:

بازگشت