راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

گزارش وزارت دفاع روسیه


نقشه امریکا


جنگ اتمی - شیمیائی


در اوکراین است!


ترجمه ـ عسگر داوودی



به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک و کانال تلگرامی «z » و کانال تلگرامی «صدای روسیه»، وزارت دفاع روسیه با انتشار مطلب زیر، به اتهامات و جوسازی مسئولین ایالات متحده آمریکا با هدف متهم کردن نیروهای مسلح روسیه به استفاده از سلاح های هسته ای، شیمیایی، بیولوژیکی یا تاکتیکی، واکنش نشان داد، ترجمه بیانیه منتشره را در زیر می خوانید:

از ماه مارچ سال جاری تاکنون، رسانه های دست آموز غرب هدفمند و هماهنگ بدستور مسئولین کشورهای عضو ناتو شایعاتی منتشر می کنند که هدف از آن آماده کردن اذهان عمومی به قبول اینکه «احتمال کاربرد سلاح های هسته ای توسط روسیه »! می باشد.
از جمله این ادعاها، اظهارات سالیوان دستیار رئیس جمهور آمریکا است که با تکیه بر سخنان بایدن عنوان شده است. سالیوان گفته است: آمریکا به استفاده احتمالی از سلاح های کشتار جمعی(WMD) توسط روسیه پاسخی «مناسب» خواهد داد. «گرینفیلد» نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل متحد در 17 فوریه نیز ادعا کرد روسیه قصد دارد برای ارعاب جمعیت اوکراین و جامعه جهانی از سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی استفاده کند. اما رسانه های فرمایشی یادآور نمی شوند که برای فراهم آوردن چنین فاجعه ای، خود وزارت امور خارجه آمریکا انتقال 400 هزار تجهیزات حفاظتی ـ شخصی، 390 دستگاه هویتی CBRN و 15 خودروی هویتی STRYKER به اوکراین را با وجود ممنوعیت بین المللی و کنترل بین المللی ارسال تسلیحات انجام داده است.
ما توجه ناظران بین المللی و افکار عمومی را به این واقعیت جلب می کنیم که چنین پروژه هایی از قبل توسط آمریکا برای رسیدن به اهداف سیاسی اجرا شده است. قابل توجه ترین نمونه تحریک افکار عمومی از طریق دروغ پردازی های اطلاعاتی، سخنرانی «کالین پاول» وزیر امور خارجه وقت آمریکا در 5 فوریه 2003 می باشد، او بدروغ و با سر دست بلند کردن یک لوله آزمایش محتوی «پودر لباسشویی» در سازمان ملل مدعی شد که نمونه اتمی تولید سلاح هسته ای توسط صدام حسین را به همراه آورده است. دولت جورج .دبلیو. بوش در آمریکا بدین ترتیب با فریب افکار عمومی زمینه تهاجم به عراق را فراهم کرد. آمریکا با تهاجم به عراق جنایات بی شماری را باعث شد که عملا به مرگ تقریباً نیم میلیون عراقی منتهی شد. البته در عراق سلاح هسته ای که سهل است حتی آزمایشگاه هسته ای نیز پیدا نشد. بعدها مسئولین آمریکا و انگلیس به دروغ خود اعتراف کردند و تونی بلر نخست وزیر وقت انگلیس در ملا عام از سر اجبار مجبور شد از این بابت عذرخواهی کند! عذرخواهی از دست داشتن در جنایتی تاریخی.
همچنین در سال 2017 عکس هایی از «کلاه سفید های بنیانگذاری شده توسط یک افسر بازنشسته انگلیسی» منتشر شد که مدعی بودند توسط ارتش سوریه تحت آلودگی مواد شیمیائی از جمله سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی قرار گرفته اند. سپس در سال 2018 فیلم سازی های جعلی از کودکان سوری منتشر شد که ظاهرا مسموم شیمیائی شده بودند. البته افشاگری مسئولین و متخصصان روسی در سوریه، دروغگوئی کلاه سفید ها را افشاء کرد.همانطور که تاکنون مشخص شده است که در این رابطه دولت بشار اسد هیچ جرمی را مرتکب نشده است.
بنا به اطلاعات کاملا موثق که بخشی از آن در روز های اخیر در خود اوکراین در دسترس سازمان های اطلاعاتی ما قرار گرفته شده است، اکنون اجرای سه سناریو برای متهم جلوه دادن فدراسیون روسیه برنامه ریزی شده است:

ـ سناریو اول، «صحنه سازی گسترده و دروغین» با استفاده واقعی از سلاحهای شیمیایی و بیولوژیکی برای کشتن انبوهی از جمعیت در اوکراین و اعلام برنامه ریزی شده و هماهنگ و همزمان آن از طریق رسانه های خودی تحت عنوان دست داشتن روسیه در چنین جنایتی.
اطلاعات موجود در دسترس نیروهای امنیتی روسیه و همکارانشان نشان می دهد که چنین سناریویی قرار است در تأسیسات شیمیایی و بیولوژیکی در خارکف و کیف اجرا شود. ایجاد اغتشاش و تخریب در تأسیسات برق هسته ای، در درجه اول در NPP Zaporizhzhya تحت کنترل فدراسیون روسیه، پیش بینی شده است. مشاهدات منابع امنیتی ما نشان می دهد 21 آپریل، در پاسگاه سربازان گارد ملی اوکراین، ستونی از 10 خودرو با محموله های انفجاری خطرناک برای مدتی متوقف شده و پس از مدتی به شهر «زاپوروزیه» بازگشت داده شده است و سپس به سمت نیروگاه هسته ای حرکت داده شده است. علاوه بر این، مسئولین اوکراینی برنامه ای برای ضربه زدن به یک انبار ذخیره سازی زباله رادیواکتیو در کارخانه شیمیایی Pridneprovsky در روستای Kamianske، منطقه Dnipropetrovsk را در نظر دارند. این مرکز ذخیره زباله های هسته ای در وضعیتی بشدت ضعیف وآسیب پذیر قرار دارد، مسئولین وزارت دفاع روسیه اسنادی در اختیار دارند که نشان می دهد پولهای پرداختی اتحادیه اروپا برای ترمیم و نگهداری این تاسیسات مورد سوء استفاده قرار گرفته و توسط مسئولین فاسد اوکراین حیف و میل شده است.
ـ سناریو دوم، کاربرد مخفیانه و دور از چشم سلاح‌های کشتار جمعی (WMD) در حجم های کوچک توسط نظامیان «آزوف ـ بخش نظامی فاشیستهای اوکراین» علیه غیر نظامیان منطقه می باشد که با هدف و اتهام بدنام کردن نیروهای ارتش روسیه پیش بینی شده است.
ـ سناریو سوم، که کم احتمال ترین سناریو محسوب می شود، «استفاده علنی از WMD (سلاح‌های کشتار جمعی) در میدان جنگ است که به امید پیروزی نظامیان اوکراینی علیه ارتش روسیه بکار رود. این برنامه، پیش بینی برای زمان و مکان ویژه ای است که نظامیان اوکراینی در موفقیت با سلاح های معمولی، ناکام بمانند.
سناریوهای ذکر شده فعلا برای مناطق «اسلاویانسک» و «کراماتورسک» در نظر گرفته شده است.
احتمال صحنه سازی از طریق استفاده از سلاح های شیمیایی با واردات پادزهر مواد سمی زمانی قوت می گیرد که اطلاعات در دسترس نشان دهنده موارد زیر است:
در سال 2022 به درخواست وزارت بهداشت اوکراین بیش از 220 هزار آمپول حاوی «آتروپین» از آمریکا وارد شده است. واردات پادزهر مواد سمی نشان دهنده آماده سازی هدفمند استفاده از مواد سمی بمنظور تخریب سیستم عصبی دشمن ارزیابی می شود. در این رابطه وزارت امور خارجه آمریکا همزمان با صدور مواد شیمیائی سمی، متخصصان کاربرد سلاح های سمی را نیز به محل اعزام کرده است. در رابطه با بروز حوادث شیمیایی از مکانیسم انتسابی در «سازمان منع سلاح های شیمیایی» برای ساخت شواهد و صحنه سازی لازم با صلاح دید متقابل استفاده خواهد شد موردی که پیش از این بارها در جریان تحقیقات حوادث شیمیایی در سوریه اجرا شده است.حتی برنامه جمع آوری سریع شواهد در محل حادثه (ضبط نمونه ها، بازجویی از شاهدان، اسناد عکس و ویدئو) نیز از قبل پیش بینی و آماده شده است.
پیش از این اشاره کرده بودیم که اوکراین درخواستی را برای شرکت تولید کننده پهباد «بایراکتار ـ ترکیه» برای نصب تجهیزات پخش سم «آئروسل» ارسال کرده است.
این موضوع نگران کننده است که در 9 مارس در خاک منطقه Kherson ، واحدهای شناسائی روس سه خودروی بدون سرنشین دارای ظروف 30 لیتری حاوی مواد شیمیائی سمی وهمچنین تجهیزاتی سمپاشی بر کاربرد این مواد شیمیائی پیدا کردند. بر اساس گزارش ها، در ژانویه 2022 اوکراین بیش از 50 دستگاه از این تجهیزات سمپاشی را از طریق سازمان های واسطه خریداری کرده است که می توانند برای استفاده از پخش گسترده و سیستماتیک مواد شیمیائی و سمی مورد استفاده قرار گیرند.
هدف از صحنه سازی کاربرد سلاح های کشتار جمعی ( WMD ) متهم کردن روسیه به استفاده از انواع ممنوعه سلاح با تکیه به پس زمینه شایعات قبلی به اصطلاح «سناریوی سوریه» است که با تاکید بر آن دولت روسیه نیز تحت انزوای اقتصادی و سیاسی قرار گیرد و همچنین اخراج از سازمان های بین المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد مورد نظر است.
اهداف احتمالی بعدی اتهامات دروغین پیش بینی شده، اعمال فشار سیاسی ـ اخلاقی بر کشورهای وفادار و دوست فدراسیون روسیه از جمله هند و چین است که آنها را مجبور به اعمال تحریم علیه کشورمان کند.
یاداوری می کنیم که فدراسیون روسیه زرادخانه شیمیایی خود را در 27 سپتامبر2017 به طور کامل نابود کرده است و این موضوع توسط گواهی سازمان منع سلاح های شیمیایی (OPCW) تأیید شده است. اما این آمریکا است که با داشتن قدرتمندترین پتانسیل مالی، اقتصادی و فنی، تنها طرف کشوری کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی است که هنوز زرادخانه چشمگیری از عوامل جنگ شیمیایی (672,5 تن) دارد. این کشور تنها کشور دارنده سلاح شیمیائی، عضو کنوانسیون سلاح های شیمیایی است که هنوز انهدام ذخایر تسلیحات شیمیایی خود را کامل نکرده است. به گفته وزارت امور خارجه چین، واشنگتن کنترل 336 آزمایشگاه بیولوژیکی را در 30 کشور جهان در دست دارد که این یک نگرانی جدی است. بر خلاف تعهدات بین المللی، ایالات متحده در قانون گذاری ملی خود هنجارهایی را که امکان تخطی در زمینه سلاح های بیولوژیکی را مجاز می شمارد، حفظ کرده است. آمریکا تصویب پروتکل ژنو در سال 1925 را با تعدادی قوانین متمم همراهی کرده است که یکی از آن ها اجازه استفاده «تلافی جویانه» از سلاح های شیمیایی و سم را می دهد.
در 21 آپریل ظرفی حاوی تعدادی کپسول به وسیله یک پهپاد به منطقه حضور نیروهای روسیه در اوکراین پرتاب شد. هدف این عملیات انفجار کپسول های حاوی چاشنی بود که موجب انفجار و آتش سوزی و آزادسازی مواد سمی خارج از فهرست های متعارف و مجاز بین المللی شود. این کپسول ها توسط متخصصین روسی در دست مطالعه و بررسی است. یاددآوری می شود که تاکنون آمریکا تنها کشوری است که از هر سه نوع سلاح کشتار جمعی و غیرمتعارف استفاده کرده است.
پرتاب بمب های هسته ای در جریان جنگ جهانی دوم به هیروشیما و ناکازاکی، استفاده از مواد شیمیایی سمی در ویتنام و عراق، که البته تمام این جنایات تاکنون با سکوت محافل مسئول بدون بررسی و ارزیابی همراه بوده است.
به این ترتیب رژیم کیف در تلاش برای بی اعتبار کردن عملیات نظامی ویژه سربازان روسی، به پیشنهاد دولت آمریکا ممکن است در آینده ای نزدیک سناریوهائی را به اجرا گذارد که منجر به مرگ ده ها هزار شهروند اوکراینی و باعث فاجعه ای زیست محیطی و ضد بشری شود.
(دفتر اطلاعات و ارتباطات جمعی وزارت دفاع از فدراسیون روسیه)
...................

در همین رابطه، به گزارش پورتال خبری «روسیا الیوم»، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز همزمان با انتشار بیانیه وزارت دفاع روسیه از جمله اعلام کرد: اطلاعات وزارت دفاع روسیه، بوضوح ثابت می‌کند که واشنگتن، ناتو و شرکایشان به مرحله نهایی طراحی اقدامات ساختگی در اوکراین رسیده‌اند و درصدد هستند تا به جامعه جهانی تلقین کنند که روسیه از تسلیحات شیمیایی بیولوژیکی استفاده می‌کند. انگیزه‌های پشت این رفتار واضح هستند، چرا که جزئیات هولناک همکاری آمریکا و مقامات فعلی اوکراین در زمینه تولید سلاح‌های بیولوژیکی در اوکراین برای جهانیان فاش شده است. زمانی که مدارک این فعالیت های آزمایشگاهی در اوکراین ارائه شد، آمریکایی‌ها نتوانستند به انکار اقدامات‌شان ادامه دهند. حتی «ویکتوریا نولاند»، معاون وزیر امور خارجه آمریکا مچبور شد وجود یک آزمایشگاه آمریکایی در اوکراین را در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا تایید کند. واشنگتن برای اقدامی وحشتناک آماده می‌شود که قربانیان آن می‌تواند از ارتش روسیه و جمعیت غیرنظامی اوکراین باشد. ک‌یف با کمک متخصصان ناتو در حال برنامه ریزی برای اجرای طرح آمریکا است!

https://z.mil.ru/spec_mil_oper/brief/briefings/more.htm?id=12418529@egNews
……………………….


برای دریافت اطلاعات مستند در باره اشکال تولید سلاح های سمی توسط آمریکا و همکارانش در غرب می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:
https://www.mashreghnews.ir/news/1353174/%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%88%DA%A9%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D8%AD-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D9%88%D9%84%D9%88%DA%98%DB%8C%DA%A9-%D9%88-%D9%88%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B3-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C

تلگرام راه توده:
https://telegram.me/rahetudeh

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 831  - 21 اردیبهشت 1401

                                اشتراک گذاری:

بازگشت