راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

بیانیه حزب کمونیست روسیه

رهبران لهستان

در جلد هیتلر رفته اند!

ساویتسکایا راسیا- آزاده اسفندیاری

  

هفته گذشته ماتیوش موراویسکی، نخست وزیر لهستان، در مصاحبه با روزنامه بریتانیایی تلگرام گفت: «جهان روسیه سرطانی است که نه تنها اکثریت جامعه روسیه را می بلعد، بلکه تهدید مرگباری است برای کل اروپا. حمایت از اوکراین در مبارزه نظامی با روسیه برای ما کافی نیست. ما باید ایدئولوژی این هیولا را کاملاً ریشه کن کنیم.»

در ارتباط با سخنان موراویسکی، گنادی زوگانف، رهبر حزب کمونیست روسیه بیانیه ای بدین شرح منتشر کرد:

مصاحبه نخست وزیر لهستان، از نفرت عمیق رهبران فعلی لهستان از روسیه ناشی می شود. واضح است که آنها می خواهند ایدئولوژی جهانی روسیه را همراه با خلق های روس نابود کنند. این در واقع فراخوانی است برای نابودی تمدن ما. این سخنان کاملاً با آنچه هیتلر در تلاش بود تا به مرحله اجرا درآورد، یعنی نابود کردن مردم اتحاد شوروی به بهانه مبارزه با کمونیسم، مطابقت دارد.

 جهان روسیه به وضوح نشان داده است که بر اساس اصول، عدالت، جمع گرایی و کمک متقابل، احترام به فرهنگ و مذاهب سایر مردمان جهان مبتنی می باشد. این همان اکسیری است که موجب نفرت اروپایی می شود. غربی که روز به روز بیشتر غرق در فقدان معنویت، زوال تمدن، رد ارزش های سنتی غرق می شود.

همه این موارد، دلالت بر دشمنی تاریخی نخبگان لهستانی است که تا به حال به تکرارانجام شده است. در ارتش 600 هزار نفری ناپلئون که در سال 1812 به روسیه حمله کرد، تقریباً 100 هزار نجیب زاده که از روس ها نفرت داشتند، وجود داشت. در سال 1922، نخبگان لهستانی ده ها هزار سرباز اسیر شده ارتش سرخ را در اردوگاه های کار اجباری قتل عام کردند. در اواسط دهه 1930، در لهستان اساساً یک دولت فاشیست - دشمن اصلی کشور جوان شوروی – قدرت را در دست داشت. ( در سال 1921 ارتش لهستان با سر فرماندهی نظامیان انگلیسی، بخش‌هایی از بلاروس و اوکراین را اشغال کردند و ده‌ها هزار نفر از ارتش نوپای سرخ اتحاد شوروی را به اسارت گرفتند.م)

سهم لهستانی ها در نابودی یهودیان در جریان هولوکاست هنوز به طور دقیق مورد مطالعه قرار نگرفته است. ظاهراً تصادفی نبود که نازی ها وحشتناک ترین اردوگاه های کار اجباری از جمله آشویتس را در لهستان ساخته و قرار دادند. در طول جنگ جهانی دوم، یگان های ارتش لهستان که تابع و دست نشانده لندن بود، هزاران سرباز ارتش سرخ را قتل عام کردند.

بدین ترتیب، هیچ گفته غیر منتظره ای در اظهارات موراویسکی وجود ندارد. لهستان در سه دهه گذشته به طور هدفمند ادعا می کند که نیزه زهرآگین ناتو علیه روسیه است. رهبری لهستان در روس هراسی تهاجمی خود، از همه کشورهای اروپای غربی به شکل روشنی پیشی می گیرد و برای موقعیت هدایت کننده اصلی منافع ایالات متحده آمریکا در این قاره سنگ تمام می‌ گذارد و در عمل به طور فزاینده ای به پایگاه نظامی این کشور تبدیل می شود.

نمونه دیگری از کینه توزی لهستان، حمله بی سابقه به سفیر روسیه در لهستان در روز مقدس پیروزی در 9 می امسال است. خشونت علیه سفیر هر کشوری بر اساس قوانین جهانی جنایت شمرده می شود، اما مقامات لهستانی کاملا آگاهانه حتی از انتخاب چنین روش هایی با احتیاط و دست به عصا راه نمی روند.

ناسیونالیست های افراطی لهستان در نفرت خود از روسیه با "باندرا"، که نه تنها به خاطر روس هراسی و یهودستیزی، بلکه به خاطر جنایات ضد لهستانی «شهرت» دارند، یکی شدند. ظاهراً قتل عام در سال 1944 از خاطره نخست وزیر موراویسکی پاک شده است. یعنی زمانی که پیشینیان نازی های فعلی حدود 100 هزار زن، کودک و سالخورده لهستانی را به وحشیانه ترین روش ها در غرب اوکراین نابود کردند.
بیانات رذیلانه نخست وزیر لهستان، این اعتقاد ما را تأیید می کند که نئونازیسم نه تنها ایدئولوژی رژیم باندرای کیف است، بلکه سر آغازی است برای گسترش همه جانبه آن به سراسر اروپا. اخیرا صدراعظم آلمان نیز گفته است که عملیات نظامی روسیه در اوکراین « گناهان تاریخی آلمان را پاک می کند».

 روند چنین جریانی بسیار نگران کننده است. در اروپا، ظاهراً پیامدهای وحشتناکی را که ظهور و تقویت نازیسم در آلمان رقم زد فراموش کرده اند. بشریت این هزینه را با جان و حیات 71 میلیون نفر انسان پرداخت کرد. کشور ما 27 میلیون از بهترین فرزندان پسر و دختر خود را در مبارزه با نازیسم آلمان و میلیتاریسم ژاپن از دست داد. ما این فاجعه را هرگز فراموش نکرده و نخواهیم کرد. به همین دلیل است که عملیات نظامی روسیه در اوکراین  ویژگی ضد فاشیستی مشخصی دارد.

ما دیدگاه خود را نسبت به اقدامات و اظهارات حاکمان فعلی لهستان به همه شهروندان این کشور تعمیم نخواهیم داد. لهستانی ها بخشی از مردم اسلاو هستند. مردم عادی لهستان، زمانی که ارتش سرخ آن‌ها را از قید فاشیست های آلمان رها ساخت، با نان و نمک به استقبال ارتش ما آمدند. با سپری شدن جنگ، همکاری دوجانبه سودمند اتحاد شوروی در چارچوب اردوگاه سوسیالیستی به بازسازی و توسعه صنعت و علم لهستان کمک‌های شایان توجهی کرد. هیتلری ها و باندراها، پیلسودسکی ها و موراویتسکی ها می آیند و می روند (مقامات لهستانی طرفدار آلمان در زمان جنگ.م) اما منافع مشترک مردم اسلاو که قرن ها در کنار یکدیگر زندگی کرده اند، هر بار  زنده می شود، چرا که با منافع اساسی آنها مطابقت دارد.

حزب کمونیست فدراسیون روسیه، اظهارات مشمئز کننده و آشکار روس هراسی نخست وزیر لهستان را به شدت محکوم می کند و خطاب به او می گوید: « آقای مورویسکی، دست های نا پاک شما کوتاه خواهد شد. بسیاری در تاریخ بوده اند که آرزو داشتند به حیات روسیه پایان دهند، از جمله همفکر شما آدولف هیتلر. جای آنها از دیر باز در زباله دان تاریخ تعیین شده است و همین سرنوشت نیز در انتظار شما خواهد بود».

 

https://www.sovross.ru/articles/2265/57024

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 832  - 28 اردیبهشت 1401

                                اشتراک گذاری:

بازگشت