راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

معاون رهبر حزب کمونیست روسیه:

غرب یادش رفته

همه در برابر

هیتلر تسلیم شدند

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه- نعمت بوستانی

 

در ادامه عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، دیمیتری نوویکوف، معاون رهبر حزب کمونیست روسیه فدراتیو، چندی پیش، در صحبت‌های خود با کانال اول تلویزیون روسیه گفت: کشورهای خارجی یاری دهنده رژیم کیف، باید مسئولیت جنایات در اوکراین را به عهده گرفته و هزینه آن را پرداخت کنند.

عملیات ویژه نیروهای روسیه در اوکراین، از همان ابتدا با تحریکات زیاد و متنوعی از طرف غربی‌ها همراه بود و هر اندازه زمان به جلو می رود، ابعاد پیچیده‌ تری به آن داده می شود. چندین بار ارتش اوکراین تانک های حاوی مواد شیمیایی را در شهر روبیژن، منفجر کرده است و روسیه را مسئول حملات شیمیایی معرفی می کند. غربی ها با استفاده از نفوذ خود در سازمان‌های بین‌المللی، از جمله سازمان منع تولید و بکاربردن سلاح‌های شیمیایی، آماده اند تا مسکو را به دلیل جنایات انجام نداده متهم کنند.
این روزها، ده‌ ها کشور با استفاده از همه ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی و اطلاعاتی خود با روسیه به مقابله برخاسته اند. لازم است به گذشته تاریخی مراجعه کنند. زیرا، این اولین بار نیست که کشور ما با چنین تهدیداتی مواجه می شود. در تاریخ اتحاد شوروی، آمده است که چندین کشور امپریالیستی، در ستیز با جمهوری شوروی جوان، دست به مداخله نظامی زدند و شعله های آتش جنگ‌های داخلی را برافروختند. با این وجود، ما در آن رویارویی پیروز شدیم، هر چند در شرایط فعلی تعداد این کشور ها نسبت به آن زمان به مراتب افزون تر شده است.

هشت دهه قبل،  کل اروپا در برابر هیتلر سر تعظیم فرود آورد - از فنلاند تا اسلواکی، از پرتغال تا ایتالیا و... اما آنها توانستند در سایه برتری قدرت و توانمندی اتحاد شوروی زنده بمانند: بله، ما نباید فراموش کنیم که در آن زمان یک مدل اقتصادی-اجتماعی متفاوت وجود داشت و با اطمینان می‌گویم همان تفاوت‌ها بود که توانست بر فاشیسم پیروز گردیم. اکنون شرایطی وجود دارد که وضعیت ما را در مقایسه با آن دوره های دراماتیک تاریخ، بهبود می بخشد. به عنوان مثال، وجود جمهوری خلق چین در دنیای مدرن امروز. چین به خوبی می داند که منافع کشورش چیست. آنها اطمینان دارند که روسیه نباید توسط ناتو سرکوب شود. پکن درک می کند که ایالات متحده و متحدانش با ایجاد بلوک های نظامی- سیاسی فشار فزاینده ای را بر چین وارد خواهند کرد. AUKUS ( اتحاد سه جانبه استرالیا، آمریکا و انگلستان.م) بد نام، نه علیه روسیه، بلکه برای مقابله با جمهوری خلق چین سازماندهی شده است. بنابراین، امکاناتی در دنیای مدرن وجود دارد که می‌توانیم با آن متحدانی پیدا کنیم تا هم بر هجوم ده‌ها کشور متخاصم و هم بر نفوذ آنها در سازمان‌های بین‌المللی غلبه کنیم.

 کشورهای غربی، در عین حال حاضر نیستند فعالیت و تلاش خود را برای به اسارت درآوردن دیگران کاهش دهند. در پایگاه آمریکایی رامشتاین در آلمان، نشست وزرای دفاع بیش از چهل کشور، برای بررسی کمک نظامی به اوکراین برگزار شد. دلیل چنین نشستی مسلماً رویارویی با روسیه است. آن‌ها گرد هم آمدند تا به رؤیای اصلی و دیرینه خود جامه عمل بپوشانند: «رویای دیرینه مخالفان ما محقق شد - روسیه و اوکراین در حالت درگیری مسلحانه هستند»! این استراتژی در شرایط فعلی در حال اجرا است و اعضای ناتو این فرصت را پیدا کرده اند تا از یکدیگر تمجید کنند. زمانی که به جزئیات برگردیم، البته این عملیات آنطور که آنها انتظار دارند در حال گسترش نیست. آنها فکر می کردند که ما بر اثر ناتوانی متوقف خواهیم شد و عقب خواهیم نشست. ضمن این که ما نیز شاید فکر می‌کردیم که همه چیز سریع‌ تر پیش خواهد رفت.

جیمز هیپی، معاون وزیر دفاع بریتانیا، علناً اعلام کرده بود که «حمله اوکراین به روسیه کاری است کاملاً قانونی». چنین اظهاراتی باید جدی گرفته شود: من نمی دانم که آقای هیپی، دقیقاً چگونه این اصطلاح را توجیه می کند اما فکر نمی‌کنم که او یک متخصص بی‌صلاحیت باشد و نمی تواند شرایط را به خوبی دنبال نکند. من شک دارم که او آگاه نباشد که ولادیمیر زلنسکی، هنوز به روسیه اعلام جنگ نکرده است و اگر او به این امر واقف می باشد، به اوکراین پیشنهاد می کند که در منطق جنگ عمل کند. در این صورت اشاره ایست به کیف که مرحله جدیدی در راه است.

غرب می خواهد سرنوشت رژیم کیف را با به اصطلاح «کمک» بیش از پیش به خود گره بزند. علاوه بر این، شرایط این معاملات در نهایت به نفع اوکراین و مردم اوکراین نخواهد بود. در اینجا تنها سؤال این نیست که چه کسی در جریان رویدادهای نظامی، در کدام سمت قرار دارد، بلکه سؤال اینست که چه چیز و چه دست‌هایی پشت این رویداد ها قرار دارد. در تنور جنگ، نسل کشی مردم غیرنظامی یک قالب گفتاری یا کلیشه ای تبلیغاتی نیست. بر این اساس، همه شرایط برای آماده‌ سازی دادگاه‌ ها برای مجرمین وجود دارد: «اکنون ثبت این نکته بسیار مهم است که نمایندگان چهل کشوری که در پایگاه رامشتاین جمع شدند، فقط طرف درگیری نظامی را انتخاب نکردند، بلکه آنها طرفی را انتخاب کرده اند که سیاست، عمل و حتی ایدئولوژی نسل کشی را اجرا می کند و این کشورها باید درک کنند که دیر یا زود باید پاسخگوی تاریخ و جامعه جهانی باشند.» مسئولیت، ولو اخلاقی، باید تنها بر عهده دولت های بزرگی همچون ایالات متحده باشد.

 

https://www.rline.tv/news/2022-04-29-dmitriy-novikov-gosudarstva-

 

podderzhivayushchie-kievskiy-rezhim-berut-na-sebya-otvetstvennost-za-ego

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 832  - 28 اردیبهشت 1401

                                اشتراک گذاری:

بازگشت