راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

تعجب نکنید!
"اسرائیل در اوکراین"

"دمیتری مینن"
بنیاد فرهنگ استراتژیک
ترجمه- کیوان خسروی

 
«زلنسکی» در مصاحبه با «برنارد هانری لوی» در سال 2019، هنگامی که از هویت یهودی او پرسیده شد، با تمسخر همیشگی خود گفت: «این واقعیت که من یهودی هستم رتبه بیستم را در لیست طولانی کاستی های من دارد». او اکنون که درتله جنگ با روسیه افتاده از اسراییل می خواهد که بدون قید و شرط به این دلیل که "سرزمین موعود" باید برای او بعنوان یک "یهودی طبیعی" احترام ویژه ای قائل شود و از وی حمایت کند.
«زلنسکی» ضمن امیدوار بودن بر حمایت لابی جهانی حامی اسرائیل، سختی‌های کنونی اوکراینی‌ها را به رنج یهودیان در جریان هولوکاست تشبیه می‌کند. در عین حال، او فراموش می کند که بگوید:
مشکلات مردم اوکراین عمدتاً ناشی از استفاده از آنها به عنوان سپر انسانی به دستور خود «زلنسکی» است. در این میان، رئیس‌جمهور و مبلغان وی مرتباً داستان‌هایی درباره «بمباران غیرانسانی» (به دلایل کاملاً نامفهوم!) اماکن مذهبی و مراکز یادبود یهودیان («بابی یار» و مرکز«حسیدی» در شهر «اومان») در خاک اوکراین توسط سربازان روسی می‌سازند. بخش قابل توجهی از مطبوعات اسرائیل، عمدتاً مطبوعات روسی زبان، برای این امر هدایت می شوند. این احتمالاً به این خاطر است که فضای رسانه ای کشور به زبان روسی تا حد زیادی توسط یک فرد - «وادیم رابینوویچ» - سرمایه دار و سیاستمدار مشهور اوکراینی کنترل می شود.
نخست وزیر اسرائیل اخیراً به انتقاد «زلنسکی» مبنی بر اینکه«نفتالی بنت» در برابر پرچم اوکراین کرُنش نکرده است پاسخ داد وگفت: "درست است. من پرچم اسرائیل را ترجیح می دهم اما مهم ترین چیزی که من را نگران می کند منافع شهروندان اسرائیل و آزادی عمل در سوریه برای ضربه زدن به ایران و مبارزه با توافق هسته ای با ایران است".
نشریه « Ynet» اشاره می کند که ارتش اسرائیل از سیاست نخست وزیر «نفتالی بنت» در درگیری اوکراین راضی است. مهم نیست که «زلنسکی» پشت کدام "پدربزرگ های یهودی" خود پنهان شده است. گروه یهودی "اشترن" در طول جنگ جهانی دوم توسط نازی ها هدایت می شد. تعجب آور نیست که رهبری اسرائیل از ایده برگزاری دیداری بین«و. پوتین» و «و.زلنسکی » در اسرائیل حمایت و حتی آن را طرح می کند!
https://www.fondsk.ru/news/2022/04/13/zelenskij-i-evrei-55971.html

تلگرام راه توده:
https://telegram.me/rahetudeh

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 832  - 28 اردیبهشت 1401

                                اشتراک گذاری:

بازگشت