راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

پیشآهنگان و جوانان
به میدان سرخ مسکو بازگشتند!

گزارش از نعمت بوستانی


روزنامه اسوابودنایا پرسا نوشت: گنادی زیوگانف، رهبر حزب کمونیست روسیه از طریق شبکه های اجتماعی از مقامات روسیه خواست که محدودیت‌ها برای کمونیست ها برداشته شود و دسترسی برابر به رسانه ها را برای همه نیروهای سیاسی در کشور تضمین کنند.
وی گفت: مقامات کشور باید نظر خود را در ارتباط با نیروهای چپ و میهن پرست تغییر دهند. تنها در هفته گذشته، حزب "واحد روسیه" یعنی حزب دولتی از 95 در صد و حزب لیبرال دموکرات با 4 در صد امکانات پخش نظرات حزبی کشور برخوردار بودند و به دیگر احزاب عملاً هیچ امکانی داده نشد. این محدودیت‌ها درست در زمانی اتفاق می‌دهد که ما همگی با هم در دنباس علیه نئونازیسم و باندرا می جنگیم.
رهبر کمونیست ها از این واقعیت که قانون دسترسی برابر احزاب به رسانه‌های کشور نادیده گرفته می شود، ابراز نارضایتی کرد وگفت: این تنگ نظری ها در شرایطی است که عملیات ویژه در اوکراین ادامه دارد و انسجام و بسیج امکانات کشور بویژه مورد نیاز می باشد.
پیش از این گنادی زیوگانف احیای جنبش جوانان در روسیه را مهمترین وظیفه در چارچوب جنگ ترکیبی با غرب خوانده بود.
یادآوری می‌شود، روز 22 ماه می بمناسبت یکصد سالگی فرمان لنین مبنی بر ایجاد سازمان سراسری پیشاهنگی ( کراوات قرمزها) در اتحاد شوروی، جشن هایی در سراسر روسیه برگزار شد. پس از سال‌ها ممانعت از این جشن، با پیشنهاد حزب کمونیست روسیه در مجلس دوماً این روز مجدداً به عنوان روز پیشاهنگی و جوانان در این کشور به رسمیت شناخته شد.
روز پیشآهنگی
روز 22 ماه مه ساعت 11 صبح، گردهمایی پیشاهنگان سراسر روسیه در میدان سرخ برگزار شد. پذیرایی رسمی از لنینیست های جوان به عنوان پیشگامان برگزار شد. این مراسم با درود به و. لنین و سوگند وفاداری به آرمان وی و حزب کمونیست برای خدمت به میهن و مردم در میدان اصلی کشور، (میدان سرخ) توسط دسته های پیشگام دانش آموزان مدارس مسکو، مناطق مختلف مسکو و مناطق فدرال مرکزی برگزار شد.
گره های کراوات قرمز رنگ با تبریک به کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه، از اعضای مسن تر حزب تجلیل کردند.
در این مراسم مسئول سازمان جوانان حزب کمونیست روسیه ضمن سخنرانی بمناسبت این روز پیام سازمان های پیشاهنگی جمهوری خلق چین، کوبا، ویتنام، جمهوری خلق کره، نیکاراگوئه، دنباس، اوستینای جنوبی... را قرائت کرد. در این مراسم  5 هزار تقاضای نوجوان برای پیشاهنگ شدن در  سراسری روسیه پذیرفته شد. به همین مناسبت جشن هایی در سراسر روسیه برگزار شد.
پس از سال‌ها بی توجهی و جلوگیری از برگزاری این جشن، با پیشنهاد حزب کمونیست روسیه در مجلس دومای دولتی، این روز مجدداً به عنوان روز پیشاهنگی و جوانان در این کشور به رسمیت شناخته شد.
جالب توجه آن که این مراسم بطور سراسری از کانال های تلویزیونی روسیه پخش شد.
فیلم برگزاری روز پیشاهنگی و سخنان گنادی زوگانف در مقابل مقبره لنین در میدان سرخ مسکو را می توانید مشاهده کنید.
https://www.rline.tv/news/2022-05-22-vserossiyskiy-pionerskiy-sbor-i-torzhestvennyy-priem-v-pionery-na-krasnoy-ploshchadi-on-layn-translya/
تلگرام راه توده:
https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 833  - 4 خرداد 1401

                                اشتراک گذاری:

بازگشت