راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

شیوع آبله میمون

در ادامه "کووید19"

خبر گزاری ریا نووستی

ترجمه- آزاده اسفندیاری

  

ژنرال ایگور کریلوف، فرمانده نیروهای دفاع بیولوژیکی، شیمیایی و رادیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه، روز 27 ماه مه اعلام کرد، منشاء آبله میمون از نیجریه جایی که حد اقل چهار آزمایشگاه بیولوژیکی ایالات متحده در آن فعالیت دارند پیدا و به برخی از نقاط جهان انتقال پیدا کرده است.

سازمان جهانی بهداشت نیز در گزارش خود منشاء بیماری آبله میمون را در افریقای غربی و همچنین در نیجریه که ایالات متحده لابراتوارهای بیولوژیکی در آنها مستقر کرده می داند. بر اساس اطلاعات به دست آمده حداقل چهار آزمایشگاه زیست شناسی تحت کنترل واشنگتن در نیجریه قرار دارد.

 کریلوف، همچنین یاد آوری کرد، متخصصان به یک کشف عجیب دسترسی پیدا کرده‌ اند که نیاز به تأیید و تحقیقات بیشتری دارد. رسانه‌های آمریکایی و اروپایی، در کنفرانس امنیتی مونیخ در سال 2021 در باره کووید- 19 برنامه‌ ای را جهت مقابله با شیوع سویه جدیدی از ویروس آبله میمون، طراحی و ارائه کرده اند.

کریلوف، از سازمان جهانی بهداشت درخواست کرد با توجه به موارد متعدد نقض الزامات ایمنی- زیستی توسط آمریکا و ذخیره سازی و بی دقتی در نگهداری مواد زیستی بیماری زا، به بررسی فعالیت‌های آزمایشگاه‌های نیجریه با سرمایه گذاری ایالات متحده در ابوجا، زاریا، لاگوس و... بپردازد و جامعه جهانی را از عواقب آن آگاه سازد. این در حالی است که تا به حال 98 در صد مبتلایان این بیماری را مردان همجنس گرای بالای 20 سال تشکیل می دهند.

ژنرال کریلوف، همچنین هشدار داد، امکان دارد تروریست ها به آمپول های آبله میمون مستقر در آزمایشگاه‌های ایالات متحده دسترسی پیدا کنند و اهدافی را برای عملیات تروریستی در نظر بگیرند.
آبله میمون یک عفونت ویروسی نادر است که می تواند از انسان به انسان دیگر انتقال یابد. علایم اولیه آن تب، سر درد، درد های عضلانی، تورم غدد لنفاوی، کمر درد، خستگی و تب و لرز می باشد.

اخیراً این بیماری در فنلاند مشاهده شده است و کارشناسان این کشور معتقد هستند که عوارض آن بویژه در بیمارانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند طولانی تر باشد. در صورت ابتلا به این ویروس یک دوره شدید عوارض آن آغاز می گردد و معمولاً طی چند هفته خود بخود برطرف می شود.

+++  

 در خبری دیگر، ریانووستی نوشت، ژنرال ایگور کریلوف، فرمانده نیروهای دفاع بیولوژیکی، شیمیایی و رادیولوژیکی روسیه گفت که در سال های اخیر، آمریکا بیش از 350 میلیون دلار در پروژه های مرکز علمی و تکنولوژیکی اوکراین، سرمایه گذاری کرده است تا به تحقیقات مورد نظر پنتاگون از جمله در زمینه سلاح های بیولوژیکی بپردازد.

ژنرال کیرولوف، در ادامه اظهار داشت، مرکز علم و فنآوری اوکراین، در بدو امر یک سازمان دولتی بود  که هیچ ارتباطی با وزارت دفاع آمریکا نداشت در حالی که وزارت دفاع روسیه موفق شد نقش آمریکا را در فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی را در خاک اوکراین یافته و افشاء کند.

وزارت دفاع روسیه تا به حال توانسته است اسناد فعالیت های لابراتوارهای بیولوژیکی آمریکا، در قزاقستان، ارمنستان، آذربایجان و اوکراین را به دست بیاورد.

یاد آوری می شود، اخیراً روسیه اطلاعات جدیدی در باره آزمایشگاه‌های بیولوژیک ایالات متحده در اوکراین را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کرده است.


https://ria.ru/20220527/nigeriya-1791226566.html

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 834  - 11 خرداد 1401

                                اشتراک گذاری:

بازگشت