راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

مصاحبه دبیراول

حزب کمونیست اوکراین

نازی های اوکراین

از 15 سال پیش

به قدرت رسیدند!

 

15 سال پیش و در آستانه کودتا علیه دولت قانونی اوکرائین و افتادن قدرت بدست نازی های اوکراین و رئیس جمهور شدن "پرشنکو" تحت حمایت "مک کین" سناتور جمهوریخواه امریکا، دبیر اول حزب کمونیست اوکراین هشدارهائی داد که تاریخی بود و نتیجه آن را در اوکراین شاهدیم. در آن دوران دبیر اول حزب کمونیست اوکراین "پیوترسیماننکو" درمصاحبه با خبرگزاری "رٌس بالت" اوکرائین گفت:

"سازمان امنیت اوکرائین در سال 1993، یعنی بعد از اعلام استقلال اوکرائین به یک نتیجه خیلی مهم رسید و آن اینکه، از تمامی سیاستمدارانی که از ناسیونالیست های اوکراین- ارتش شورشی اوکراین (ارتشی که در جنگ جهانی دوم به یاری فاشیسم شتافت، مردم را به قتل رساند و اموال آنان را غارت کرد- مترجم) اعاده حیثیت کنند. یعنی اعاده حیثیت از"ستون پنجم" ارتش هیتلر در خاک کشور. در آن زمان سازمان امنیت اوکرائین فاش ساخت که از سال 1946 ناسیونالیست های اوکرائین با جاسوسان ایالات متحده و انگلیس ارتباط داشتند. ستون پنجمی که از سال 1946 در اوکرائین تشکیل شده بود امروز سیاست های خود را توسط "پرشنکو" اعمال می کند. تمامی این اسناد در سایت ما موجود هستند و هر کسی می تواند با این اسناد آشنا شود. (بعدها پرشنکو کنار گذاشته شد و زلنسکی روی شانه نازی های اوکراین رئیس جمهور شد و پیشنهاد پیوستن اوکراین به ناتو را مطرح کرد!)

حزب کمونیست معتقد است که ورود اوکراین به ناتو موجب مسائل بسیار پیچیده ای در روابط با روسیه می شود. وجود نیروهای ناتو در کشور ما با استقرار پایگاه های نظامی همراه خواهد شد. به محض اینکه این پایگاه ها مستقر شوند، روسیه هدف  قرار خواهد گرفت. از اینرو اوکرائین در وضعیت جدید خطرناک ژئوپولیتیکی قرار خواهد گرفت.

"پرشنکو" و "ساکاشوویلی" جوجه های پرندگان یک لانه هستند که سعی می کنند اراده خود را به مردم تحمیل کنند، اراده ای که در انتخابات توسط مردم به آنان داده نشد بلکه با کودتا علیه دولت بدست آمد. بایستی که در برابر آنان ایستاد. من برای برگزاری رفراندوم در رابطه با پیوستن اوکرائین به ناتو اصرار می ورزم تا ببینیم مردم اساسا مایل هستند کشورشان به ناتو وصل شود؟ اما سیاستمدارانی که ما را بسوی ناتو می کشانند، با این رفراندوم مخالفت می کنند.

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 834  - 11 خرداد 1401

                                اشتراک گذاری:

بازگشت