راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

بدون انسجام جامعه

پیروزی در جنگ

اوکراین ممکن نیست!

سایت تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه- آزاده اسفندیاری

 

روز 11 نوامبر، نشست سران کمیته های منطقه ای حزب کمونیست روسیه، در شهرک «سنیگریخ»- در اطراف مسکو- تشکیل شد. در این نشست، گنادی زوگانف، رهبر حزب کمونیست فدراسیون روسیه، با ارائه گزارشی، وظایف سیاست  حزب را در شرایط کنونی چنین بیان کرد:

ما در حال حاضر وضعیت جنگی بس دشوار و سختی را از سر می گذرانیم. اوضاع  فعلی ایجاب می‌کند تا با درکی دقیق از رخدادهای پیش رو،  به بسیج نیروها همت بگماریم. پیشنهادها و نوشته های ما بطور علنی و روشن در سایت حزب کمونیست و روزنامه های پراودا و ساویتسکایا راسیا، با عنوان «تجربه دموکراسی شوروی و وظایف حزب کمونیست، در مبارزه برای دموکراسی واقعی، پیشرفت اجتماعی و دوستی خلق ها انتشار یافته است». این مهمترین سندی است که اکنون در سازمان های حزبی به دقت مورد مطالعه، بررسی و بحث قرار گرفته است. ما این برنامه‌ها را که در سال 2017 در صدمین سالگرد انقلاب کبیر اکتبر، در یک مجمع بین المللی بزرگ، متشکل از نیروهای میهن پرست چپ که در مسکو و لنینگراد برگزار شد نیز ارائه دادیم...

طی 200 سال گذشته، سه بحران سیستماتیک سرمایه داری جهانی، فجایع عظیمی را برای بشریت به وجود آورده است. دو بحران سیستماتیک قبلی منجر به دو جنگ جهانی شد. در جنگ جهانی اول، اکتبر بزرگ تولد یافت، در جنگ جهانی دوم، جهان توسط اتحاد جماهیر شوروی از بربریت فاشیسم و میلیاریسم خلاصی یافت.

در سال 1945، ارتش سرخ فاشیست های "باندرا" را در اوکراین شکست داد، اما متأسفانه، آن زمان کار تمام نشد. در دوران خروشچف، اعضای باقی‌مانده باندرا از زندان ها و اردوگاه ها آزاد شدند و توانستند خود را پنهان کنند. بعدها، پیروان آنها سعی کردند به بالاترین ساختارهای قدرت حکومتی در اتحاد جماهیر شوروی نفوذ کرده و شروع به دنبال کردن سیاست های مخرب خود تحت رهبری و هدایت Tseraushniks آمریکایی (سرویس های ویژه  اطلاعات و ضد جاسوسی ادامه دهند.

باید توجه داشت که چندی است آتش سومین بحران سیستمی سرمایه داری در جهان شعله ور است و اینکه چگونه پایان خواهد یافت، پیش‌بینی ساده ای نخواهد بود. در چنین شرایط پیچیده و دشواری است که یا ما می‌توانیم تمام نیروهایی را که برای صلح و پیشرفت می‌جنگند متحد کنیم، یا درهم شکسته خواهیم شد. من بر این اعتقاد هستم که بدون آرمان‌های سوسیالیستی خروج از این بحران سیستماتیک امکان‌پذیر نیست.

خوشبختانه در جهان کنونی، روند گردش به چپ عینیت یافته است. از همین روی ما باید مواضع حزب خود و همه نیروهای چپ میهن پرست روسیه را تا حد امکان تقویت کنیم.

عملیات نظامی ویژه در اوکراین به یک جنگ بزرگ و همه جانبه تبدیل شده است. مدتهاست که نازی های اوکراینی، آتش جنگ را علیه ما شعله‌ ور کرده اند. هیتلر به کشور ما تهاجم کرد تا اتحاد شوروی و خصوصا تمدن روسیه را محو و نابود کند. امروز، ناتو، آنگلوساکسون ها، نازی های اوکراین و باندرا، بار دیگر تصمیم دارند پای خود را جای پای هیتلر گذاشته و روسیه را از میان بردارند. آن‌ها چشم طمع به سرزمین های وسیع و ذخایر غنی ما که منابع استراتژیک عظیمی را در خود جای داده دارند...

اوکراین، طی سال‌های گذشته به اسارت آنگلوساکسون ها و ناتو گرفتار شده است. اکنون دشمن ما در اندیشه از بین بردن روسیه در جنگ اوکراین است. ضمن اینکه تلاش می‌کند تا با«ستون پنجم» خود در داخل روسیه که سال‌هاست رخنه کرده، در کارزار مقاومت مردم روسیه علیه فاشیسم، کارشکنی کند.

زمانی که ما در دهه 1990 اعلام کردیم که 60  نفر از افراد Tseraushniks در مقر «چوبایس» مشغول فعالیت هستند و می خواهند اموال عمومی را به قیمت های ناچیز بفروشند، نشریات بورژوازی از انتشار این اطلاعات خودداری کردند. امروز نیکیتا میخالکوف (بازیگر و کارگردان سینِما و مجری و مفسر برنامه‌های تاریخی تلویزیون روسیه)، در برنامه Besogon خود آشکارا در این مورد صحبت می کند اما باید پرسید چرا 30 سال است که درباره هشدار آن موقع حزب کمونیست سکوت کردید؟...

پیروزی بدون انسجام یافتن جامعه امری است نا شدنی اما برای داشتن انسجام کامل در کشور، اجرای 15 پیشنهاد برنامه ای حزب کمونیست فدراسیون روسیه ضرورت حتمی دارد. حزب ما در تمام این سالها برای تحکیم جامعه با همه امکانات خود از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است...

10 سال است که بودجه فدرال روسیه یک درصد نیز تغییر نکرده است. اگر پول کافی برای توسعه اقتصاد و حوزه های اجتماعی سرمایه گذاری نکنیم، بدون تردید بهای آن را با خون، انحطاط و ناآرامی های داخلی خواهیم پرداخت. فقط نیروهای حزبی و چپ میهنی ما امروز می توانند در مقابل این ناهنجاری ها مقاومت کنند. زیرا که ما هم دانش و تجربه را داریم، هم پرسنل مناسب و همینطور برنامه.

اقدامات سیاسی آینده ما

من بر این نظر هستم که ما باید یک کارزار بزرگی را در دفاع از مقبره لنین انجام دهیم. تا دیگر در رژه های نظامی در میدان سرخ با تخته سه لا درب مقبره وی را میخکوب نکنند.

ما باید یک بار دیگر خواستار برگرداندن نام ولگاگراد به استالینگراد را پیگیرانه دنبال کنیم.

 ما باید فعالانه جهت بسته شدن مرکز یلتسین - این افعی که نماد خیانت و نفرت به خلق های اتحاد شوروی است - پافشاری کنیم.

من معتقدم که این خواسته های ما تأثیر شگرفی بر روحیه اخلاقی و سیاسی جامعه روسیه خواهد داشت.

ما قاطعانه باید به ترویج مفاد برنامه پانزده گانه حزب خود ادامه دهیم. بیایید همه با یکدیگر بر روی این موضوع اساسی هماهنگی ایجاد کنیم.

اکنون زمان برای ما بسیار مهم و سرنوشت ساز است. بیایید دست در دست هم داده و با جان و دل تلاش و کار کنیم تا با شایستگی، شاهد پیروزی را در آغوش بگیریم، زیرا راه چاره دیگری وجود ندارد.

برای ما تقویت حزب، وحدت و اتحاد عمل، انضباط بالا و مسئولیت شخصی نه تنها از مسائل گرهی حزب است، بلکه فراتر از آن برای بقای کل کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است. بنابراین در این شرایط لازم است کار اطلاع رسانی و تبلیغی خود را تقویت کنیم و تمام امکانات لازم را که وجود هم دارند و باید برای این امر هزینه شود، فراهم کنیم. ما نیاز به تقویت عمودی حزب، حزب و در کل و ائتلاف چپ میهنی داریم و همه ما باید این درک را داشته باشیم که اکنون در جبهه برای بقای میهن خود می جنگیم!

 

https://www.rline.tv/news/2022-11-11-gennadiy-zyuganov-vystupil-na-seminare-soveshchanii-partiynogo-aktiva-kprf

 

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 857  - 25 آبان 1401

                                اشتراک گذاری:

بازگشت