راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

نگرانی روز افزون

امریکائی ها از آغاز

جنگ داخلی در امریکا

"آگنیا کرنگل"

بنیاد فرهنگ استراتژیک

ترجمه- کیوان خسروی

  

آغاز جنگ داخلی دوم در آمریکا ممکن است بزودی آغاز شود. در همین ارتباط نشریه «دیلی میل» می نویسد که محققان دانشگاه کالیفرنیا در «دیویس»، ضمن یک نظرسنجی از 8620 آمریکایی، افزایش گرایش آنها به خشونت را آشکار کردند. بیش از 50 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی با این مسئله موافق بودند که «در چند سال آینده یک جنگ داخلی در ایالات متحده آمریکا رخ خواهد داد». این نظرسنجی "بیگانگی و بی اعتمادی فزاینده نسبت به نهادهای آمریکا را آشکار کرد. 18 درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که آنها احتمالاً وارد جریان درگیری های سیاسی "مسلح" می شوند و 4 درصد می گویند که به احتمال زیاد "دست به اسلحه خواهند برد". تشدید درگیری در سطح دموکرات ها و جمهوری خواهان چندان دور نیست. بازوی حزب دموکرات به مرحله حذف سیاسی رقیب اصلی «جو بایدن»، یعنی «دونالد ترامپ» وارد شده است. بعید نیست که  تلاش برای حذف نامزدی «ترامپ» مدت ها قبل از شروع رقابت های انتخاباتی به یک رویارویی مسلحانه علنی تبدیل شود. کاخ سفید به طور جدی برای انتخابات 2024 آماده می شود. داستان "انتخابات دزدیده شده" در سال 2020 تکرار نشدنی است، از این رو، دموکرات ها فعالیت هایی را برای بی اعتبار کردن «ترامپ» راه اندازی کرده اند. به خانه رئیس جمهور سابق در فلوریدا یورش بردند و «ترامپ» را به اختفای اسناد طبقه بندی شده مهم در جریان تحویل آن به «بایدن» متهم کردند. تصرف عمدی اوراق دولتی و مسامحه در رسیدگی به اسناد طبقه بندی شده پیگرد قانونی و زندان به دنبال دارد: در صورت اثبات جرم، این مجازات تا سه سال حبس است. با این وجود، بعید است که ترامپ را زندان تهدید کند. وظیفه اصلی مقامات "رد صلاحیت" یک شرکت کننده بالقوه در رقابت انتخاباتی 2024 در صورت داشتن سابقه جنایی است. همه این را می دانند. تکرار کاری که دموکرات ها با نتایج انتخابات 2020 انجام دادند، "گارد خصوصی" را از ناراضیان رئیس جمهور سابق تشکیل خواهند داد. این سهم شیر از جمعیت فلوریدا و تعدادی از ایالت های دیگر است. سیاست غارت آمریکایی ها «به نفع اوکراین» که توسط دولت «بایدن» آغاز شد، کشور را به سمت انشعاب و تجزیه سوق می دهد. نخستین  نشانه‌های شورش پیش رو، تسخیر ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021، قتل دو نفر توسط «کایل ریتنهاوس» در "ویسکانسین" در آگوست 2020، درگیری بین افسران پلیس و فعالان سیاه‌پوست (Black Lives Matter) بود. در مدت زمان پس از انتخابات گذشته در ایالات متحده آمریکا، تقابل سیاسی از طریق خانواده ها و از طریق روابط نزدیکان انجام شد. افزایش جرم و جنایت در حال رشد است که با «بازنگری فعالیت های پلیس» تشدید شده است- این استراتژی منجر به ثبت آمار تعداد بی سابقه قتل و سایر جنایات در شهرهای بزرگ آمریکا شد. بسیاری از شهروندان آمریکایی تردید دارند که دموکرات ها بتوانند پلیس ها را به  زانو در آوردند، چون پلیس با «ترامپ» همدردی می کند.

نظرسنجی« YouGov »  شرکت مطالعات بازار بریتانیایی خبر می دهد که یک سوم از طرفداران «دونالد ترامپ» که در ایالت های "جمهوری خواه" زندگی می کنند، گفته اند که اگر ایالت آنها جدا شود و به یک ایالت مستقل تبدیل شود، وضعیت بهتری خواهند داشت. 29 درصد دیگر از حامیان «ترامپ» معتقدند که پیروزی جدایی طلبان آنها را در "وضعیت بدتری" قرار خواهد داد. بقیه برای پاسخ دادن مشکل پیدا کردند، اما شکاف در جامعه به وضوح مشخص است. صدها هزار سرباز در طول جنگ داخلی آمریکا 1861-1865 کشته شدند. اگر ایالت های های "جمهوری خواه" تصمیم به جدایی از ایالت های"دموکرات" بگیرند، چند نفر از آنها کشته خواهند شد؟ «باربارا والتر»، مشاور سازمان «سیا» در مصاحبه ای با «سی ان ان»، دو عامل اصلی را در نزدیک شدن فاجعه نام برده است. نخستین، گذار از دموکراسی به "آنوکراسی" یا رژیمی است که در آن یک گروه معدود از نخبگان تحت پوشش نهادهای دموکراتیک کشور را اداره می کنند. عامل دوم «احتمال بروز خشونت» بر پایه درگیری های نژادی، فرهنگی و ملی که آمریکا را قسمت می کند. ژنرال های بازنشسته نیز درباره واقعیت جنگ داخلی در ایالات متحده آمریکا صحبت می کنند. در مصاحبه ای با «واشنگتن پست»، «پل دی ایتون» (سرتیپ ارتش ایالات متحده آمریکا و مشاور ارشد VoteVets)، «آنتونیو ام. تاگوبا» (سرلشکر با 34 سال خدمت در ارتش) و «استفان ام. اندرسون» (سرتیپ بازنشسته، که 31 سال برای ارتش ایالات متحده آمریکا خدمت کرد) تاریخ احتمالی شروع درگیری را سال  2024، انتخابات ریاست جمهوری بعدی میدانند. ژنرال ها در ارتش آمریکا می گویند "تنوع باورها و خاطرات گذشته در ارتش ایالات متحده می تواند باعث ایجاد هرج و مرج خونین در نیروهای مسلح شود و این امر آمریکا را در معرض خطر مرگبار قرار می دهد. هر سه این ژنرالها بر این باورند که «ما باید از هم اکنون برای بدترین شرایط آماده شویم». سرانجام، شکاف سنتی بین دو قاره آمریکا وجود دارد - سفید و سیاه. راهپیمایی های «پلنگ های سیاه» در سال 2020، زمانی که صدها شبه نظامی سیاه پوست مسلح در خیابان های شهرها راهپیمایی کردند و قول دادند که قدرت را به دست خواهند گرفت، یادآور دهه 1960 بود، زمانی که «پلنگ های سیاه» برای نخستین بار ظاهر شدند. آن زمان مبارزه برای حقوق سیاهپوستان بود، اکنون مبارزه برای حقوق نیست، بلکه برای قدرت است. «پانترها» با «جبهه مینهی» اولترا راست سفید مخالفند که در صفوف آن مردان سفیدپوست با پرچم ایالات متحده آمریکا شعار: "آمریکا را پس می گیریم!" می دهند و هر دو ناگزیرند که به جان هم بیفتند و یا رودر رو قرار گیرند. آزادی موهوم آمریکایی هر یک از گروه های مخالف به عنوان نوعی برده داری تلقی می شود. چه کسی در چنین شرایطی می تواند انکار کند که احتمال وقوع جنگ داخلی در آمریکا زیاد نیست؟

https://www.fondsk.ru/news/2022/08/13/budet-li-vtoraja-grazhdanskaja-vojna-v-us-56934.html

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 853  - 4 آبان 1401

                                اشتراک گذاری:

بازگشت